Gå til innhold

golf R32 turbo

Ranger emnet


R32Turbo

Anbefalte innlegg

legger ut noen bilder av mitt golf 2 prosjekt. men først litt historie :sleeping

 

kjøpte bilen i 97 som da var en orginal 86 mod gti 16v.brukte ikke bilen så lenge før jeg plukket den helt ned. må være en sjukdom jeg har det der m'm

men nå var galskapen i gang,og siden denne bilen ikke var levert med takluke ble det første inngrepet et takskift. helt rustfri var den heller ikke,så det måtte byttes 2 hjulbuer bak. mye ble gjort og lang tid tok det. så i 99 ble den ferdig. ENDELIG. 13 juni 99 var jeg på bug run i mantorp (skandinavias største vw treff) fikk mye skryt av sjefen i svenske gti klubben,men det ble ingen premie. begynte på hjemturen som gikk knirkefritt helt til arvika.der kom det mange rare lyder som var resultatet av et stort hull i blokka når et stempel eksploderte. bestemte meg allerede før bilen hadde stoppet at nå skal jeg ha vr6 motor!!

 

 

her er noen bilder så langt.

slik var den.

orginal.jpg

slik ble den.

frsteombygging.jpg

ut med havarert motor

utmedhavarertmotor.jpg

og inn med vr6 motor

vr6ombygging.jpg

 

etter fryktelig mye om og enda mere men ble den klar igjen.

VR6.jpg

 

men nå er også skjermbreddere,skjørt og fangere blitt lakkert i bilens farge. noe jeg synes ble mye bedre.

treff.jpg

 

etter dette bygde jeg turbo på vr6 motoren og satte på 18" felger. har ingen bilder tilgjengelig fra det desverre. noen har kanskje sett bilder av det fra et tidligere innlegg her på forumet.....

skal prøve å legge ut en liten filmsnutt eterhvert av hvordan den så ut og hvordan den hørtes ut!!

 

parkerte bilen igjen i 2003 etter og ha solgt motoren.

grunnen var lysta til å bygge golf2 med R32 motor :win

kom over en helt strøken motor som hadde sittet i en demo bil. gått kun 700 mil.

 

så noen av planene herfra er:

-R32 med turbo

-R32 bremser

-omb til 4motion

-kun 2 stoler og bur

-4er dash

-cleanet motorrom

-sveise alle karrosseriskjøter som en rallybil.

og sikkert masse mer som dukker opp etterhvert......

 

sånn ser da bilen ut nå.

 

prosjekt007.jpg

-

sandblåst hele bilen under pluss motorrom.

prosjekt008.jpg

 

grom motoren

diverse050.jpg

 

blir da trangt nok.. tatt med mobil så ble litt dårlig bilde.

trangt.jpg

 

dette var da litt om mitt golf 2 prosjekt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fyttigrisensin.. :) Skikkelig nice!

mye modifikasjoner for å få motoren til å passe med fester og sånt??

takk for det.

har beholdt traversen fra vr6,så bruker bakre feste der. skal bruke det orginale girkasse festet så må gjøre noen modifiseringer av rammevangen på venstre side. til det fremre festet veit jeg ikke hva jeg skal bruke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et spennende prosjekt! Ser ut som du får tingene gjort. Skal følge godt med videre. Er det noen andre i Norge som har Golf 2 med R32 motor?

takk for det. står litt på stedet hvil akkurat nå da. har en 4er golf jeg må bli klar med til sommeren først....

hørt noen rykter,men veit ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var sykt !

 

tør jeg spørre hvor mye du måtte gi for motor og ledningsnett?

eeeehhh.....

 

kjøpte motoren som er en 2003 mod for ca 2år siden.

ga 58000kr for

motor/girkasse

komplett forstilling med bremser som forøvrig sitter på 4er golfen min nå. bortsett fra bremsene da.

dashboard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt!

 

Har hørt om dette prosjektet gjennom en kamerat av deg... :)

 

På vwvortex har jeg sett en med ombygning til R32 motor, men jeg tror ikke denne hadde 4-motion... Tipper det blir en helt annen bil med litt skyv bakfra også! :)

 

Er R32 motor tyngre enn vr6?

 

Ja

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår