Gå til innhold

Heimstad: Volvo 242l-prosjektet

Ranger emnet


chriheim

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant ut at det var like greit å starte fra scratch med ett nytt prosjekt, da det ble for mye arbeid og finne mot og arbeidslyst til å gå løs på den andre bilen.

 

26052007085.jpg

 

76 modell 242

 

26052007086.jpg

 

Lastet og klar

 

26052007088.jpg

 

Sånn ser den ut

 

26052007089.jpg

 

Må ha ny dørkdamndamn

 

 

Bilen er stort sett rustfri, bortsett fra dørken.

Har stått i 10 år. Siste 2 årene på ett jorde. Er nok det som har tatt knekken på den.

Står en krute god B20 i den. Var bare å gi den ny bensin, så starta den, og gikk som en klokke.

Satser på og ha den EU godkjent innen ett par uker, så blir det montering av FT.

 

Ellers er planene stort sett like som de var med den andre bilen.

Blir sleeper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Var det litt mere rust en du først så? Når bilen har stått ute på et jorde, da tenker jeg mitt:wonder: :shake :shake

 

Nei. Er faktisk kun dørk som er råtten på den siste bilen jeg kjøpte. Grei sak å fikse-

Har innsett at jeg ikke har tid til å gjøre noe med bilen.

Litt surt når jeg faktisk har alt jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Ting skjer....

 

Den første bilen i tråden er solgt, og all energi ble omsider lagt iden jeg kjøpte i sommer.

 

Vi begynte å jobbe for fullt med bilen på fredag som var.

 

 

Dørken er stort sett ferdig sveisa. Bare maling, tektyl, sveising av reservehjulsbaljer og montering gjenstår.

 

EU kontroll neste onsdag. Får se om den blir ferdig til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fan for en arbeidlyst jeg har for tiden....

 

Mulig det har en sammenheng med at vi blir å miste garasjen vi leier i nærmeste fremtid.

I går ble hjulbaljene bytta og dørken grunnet og kittet fra undersiden.

I dag er det grunning av dørk innvendig, hjulbaljer og montering av stolfestene som står for tur.

Må vel legge ut noen bilder når jeg får de fra sveiseren min.

 

Gleder meg til å kjøre Volvo igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår