Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har nå lest heile tråden etter å ha fått den anbefalt i ein anna tråd.

siden eg sitter på isdn, har eg tatt den etappe-vis over tre-fire dager.. :p

 

elsker å lese slikt med folk som fikser på bilane sine.

 

Hadde du masse peiling på det å skru bil når du begynte?

har lyst på prosjekt sjøl, men veit ikkje om eg er kompetent nok til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere liker tråden !

 

Skulle jo ha fått opp noe nytt om bilen men jeg har desverre ingenting nytt å dele med dere.. :(

Det blir ikke før til sommeren at det eventuelt blir noen forandringer...

 

Huff det er så mye man skal bruke penger på.. liksom enten kan jeg fks kjøpe dører/speil/baklykter/bakluke spoiler for pengene, eller så kan jeg spare dem og satse på å få skaffa en litt bedre snøscooter enn den jeg har nå.. (mer skruing enn kjøring, men når den først går så går den som et helvette da).

 

Vi får se hva fremtiden bringer..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Når jeg kjøpte bilen så var det 90 fangere, 40mm senk rundt om og effektanlegg.. dæts it:)

 

Var ikke gjort noe mer nei.. Driver å tenker på å fikse opp en golfen.. Ikke restaurere, men bare råne opp en. Bygge stereo osv. Et av problemene er at jeg ikke har skrudd noe mye bil før. Har skrudd endel sykkel, men nesten aldri bil.. Har endel kompiser/naboer som vet mer enn nok da, så får vel noe hjelp dersom jeg må ha, men vil gjøre mest mulig selv. Så som Kaksa lurte på; hadde du skrudd mye før du begynte på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell man trenger egentlig ikke å kunne skru for å bare "hore opp" en bil egentlig, det er allmen kunnskap ;)

 

Jeg har selv skrudd ganske lite på bil, men jeg har skrudd sinnsykt mye på motorsykler/crossere/mopeder/påhengere, og alt annet som har dukket opp opp igjennom tiden. Har også drevet en del med lakkering (hehe med sprayboks da), men det er slike ting som er fint å ha med seg, som fks. hvis man skal lakkere interiør detaljer osv.

 

Har restaurert tre sykler, her et bilde fra motoroverhaling på min kjære ZR.

IM000156%20(Medium).jpg

 

Alt i biter:)

 

IM000152%20(Medium).jpg

 

Vår alles kjære Dellorto 21mm ;)

 

Kanskje ikke så interessant men jeg er inngarva skru freak og liker slike bilder:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har skrudd så ufattelig mange timer på moped jeg å, alt for mye! Gikk så dritt lei av det.

Men nå er det kun golf skruing som står i huet på meg, hadde man bare hatt litt mer penger!:rolleyes:

Er det du kimo som hadde den djmongoriders siden? Synes jeg har sett de bildene der på den siden...

(o) VW Golf GTI 00 mod

(x) VW Golf GTI 97 mod

(x) Audi A4 avant 1.8T 01 mod

(x) Nissan Primera 2.0 SRI 95 mod

(x) VW Golf 2 1,6 gl 88 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikkje skrudd så alt for masse i motorer osv.

men, er vel ikkje så vanskleg igrunn?

Viss eg får tak i ei bok, f eks Haynes og leser litt der.

 

Eller er dette nokke eg bør ha moped-skruing i bakhand før eg legger meg ut på?

 

Er liksom ikkje ei pingle som ikkje toler å bli skitten på fingrane for å sei det slik da.. :p

 

Er om eg kjem til å støte på stoore problem med kva eg skal gjer å drite på drage.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kaksa

har ikkje skrudd så alt for masse i motorer osv.

men, er vel ikkje så vanskleg igrunn?

Viss eg får tak i ei bok, f eks Haynes og leser litt der.

 

Eller er dette nokke eg bør ha moped-skruing i bakhand før eg legger meg ut på?

 

Er liksom ikkje ei pingle som ikkje toler å bli skitten på fingrane for å sei det slik da.. :p

 

Er om eg kjem til å støte på stoore problem med kva eg skal gjer å drite på drage.. :p

 

Dersom du kjenner noe som har litt peiling(eks. foreldre eller andre slektninger .. naboer osv..) så er det bare å spørre dem hvis det virkelig skjærer seg.

 

Haynes er nok kjekt å ha ja, dersom du ikke har erfaring fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skiller en erfaren mekaniker og en som ikke har så mye erfaring, vil jeg si egentlig er evnen til å finne løsninger på uventede problemer, finne ut hvordan man skal angripe problemet og hva slags verktøy som kan brukes.

 

En annen myte er jo det med folk som drar til skruer/muttere for hardt.. dette har med handlaget å gjøre, etterhvert lærer man seg hvor grensen går, men det er jo kun i de færreste tilfeller at man må skru så hardt til. Er ikke farlig for dem som har moment nøkkel da ;) *ønske seg til jul*

 

Hehe og for dem som lurer, skal du skrue ut en skrue så skal du skrue motsatt retning av den retningen som brukes når du skruer korka på en cola flaske, altså mot klokken;) motsatt når du skrur på hehe. På roterende deler kan det oppstå at gjengene er motsatt, da kalles dem lings og cola regelen blir omvendt:)

 

Noe annet som jeg har lagt merke til, er at mange er sløv når det gjelder valg av størrelse på skrujern. Skal man ha ut en skru med stjerne hode, så er det alfa omega at man har et skrujern som passer rett i skruen. Stjerne jernene kan jo se like ut, men det er forskjell på dem!.

 

Akkurat nå går jeg på GK mekaniske fag, og jeg må ærlig talt innrømme at det er mange der som jeg ikke i det hele tatt kan se for meg som mekaniker. Syns det blir litt feil det der egentlig, for man blir jo ikke mekaniker av å sitte i en bås å sveise hele dagen.

Burde hvert mer verktøy lære og bruk av verktøy, for det er mange som er blank på dette.. huff jaja:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kaksa

ok, så det er trenger for å greie meg sann passe:

-Haynes og anna litteratur

-Div skrujern

-Pipesett med mange dimensjoner

-X antall gode venner med peiling.. :p

-Lærelyst

-god såpe slik eg ikkje blir skitten på fingrane mine (ironi)

-Kanskje noko som er ganske vikti: Bil å skru på!

 

det er ca det eneste du trenger..gjerne pågangsmot og tolmodighet også..hehe

det er jo bare og begynne.jeg har gjort som de fleste lært meg det selv.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen hjalp jeg en kompis med å filme/redigere noe film til et prosjekt som han hadde på skolen, og da ble bilen tilfeldigvis med på noen klipp, satt å kjeda meg så jeg smokka dem sammen og la til litt musikk hehe:)

 

Joakim`s Golf little movie

(høyreklikk, lagre mål som)

1,1mb , 35sek.

 

Bare for skøy, ingenting action altså..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår