Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by CesiuM_e

altsåeh.. hvorfor er ikke tromsø et alternativ for oppkjøring da? heyyou

 

Kjørte opp i Tromsø selv.. hun som var sensor fra biltilsynet ble bare kalt "stryk-jernet" :D

 

Men gikk greit da.. tror nok det blir for mange rundkjøringer i Tromsø for narvikværinger heyyou

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey fellow golfers ! :)

 

Så var det på tide med en liten "oppdatering" på golfen.

 

Saken er den at jeg nå har flyttet til narvik for å gå GK mekaniske fag. Jeg er derfor kun hjemme i helgene. Har ikke internett i narvik, men har bestilt ADSL , så jeg regner med at jeg er online i narvik i løpet av 1-2 ukes tid.

Sitter nå på laptop hjemme, og golf bilder ligger på min maskin som står i narvik, så blir ingen nye bilder:(

 

 

 

 

 

Ellers så ble golfen fri for panser i dag, det, frontfanger og grill lister, kjøres til Harstad i morgen, så får vi se nårtid lakkeren får gjort det.

 

Kjøpte tåkelys fester hos Jonte, så da er det i boks.

Jeg prøve "monterte" tåkelysene i går, men ble ikke noe videre fornøyd. Dvs, jeg lurer på om jeg må skjære hullene litt større ?. Jeg skjærte liksom ut den plata som var i hullet, og regnet med at det var det som skulle gjøres. Lyktene går i, men de står liksom i press. Jeg la merke til at der er enda en "kant" som muligens kan skjæres bort, men jeg tror liksom ikke at den skal det.

Er det litt kukent å få på plass tåkelys eller?.

 

Fant også ut at tåkelys bryteren gir strøm, uavhengi av hvilken posisjon hovedlys bryteren står i, som betyr at jeg kan velge helt selv nårtid jeg vil ha tåkelysene på, fra den "originale" tåkelys bryteren i bilen, bingo!. Jeg blir da og bruke strømmen fra bryteren som styrestrøm til releet.

 

Har min første kjøretime på Tirsdag, så nå er det ikke lenge før ich kan meinen golf gekjøren;)

 

Vellvell, det var vell stortsett det jeg hadde og fortelle for denne gang. Takker igjen for all hyggelig feedback:)

 

Ang. bakruta så ble jeg 95% fornøyd. Der ble INGEN luftbobler eller knekker på filmen, men man kan se en litt tjukkere "varmetråd" der filmen ble skjøyta. Jeg må bare leve med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonick, har allerede begynt på en side, men har seg slik at jeg sliter med å få tak i serverplass :( Får uansett ikke gjort det nå som jeg ikke har internett i Narvik, men håper at det er på plass i løpet av denne uka.

 

Ellers så var ikke panseret osv. ferdig til helga, så da håper jeg på neste helg. Blir morsomt og se bilen "ferdig" med front og tåkelys og alt slikt :) Må bare kjøpe meg et rele slik at jeg har det klart.

 

Noen her som har prøvd det som står på golf2.dk om å fjerne slakk i dør hengselene?. Jeg har ikke så mye slakk, men bare tenkte at hvis det var enkelt og fjerne, så hvorfor ikke gjøre det.

 

Jeg klarte liksom aldri og forstå hva de mente, legge en hjulbolt i klem en plass og så lukke døra?.

 

Ellers så hadde jeg besøk av en kompis som jobber i Bravida her om dagen, han hadde med et slikt amperemeter hvor man kan måle strømmen som går igjennom ledninga uten og måtte koble den av. (bare holder slike kliper rundt kabelen). Så vi bruke denne til å finne ut om det var strøm trekk når batteriet var tilkoblet, det var ikke trekk. Nytt batteri kjøpes så snart jeg fyller 18 og bursdags penga ryr inn :D

 

Vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kimolaptop

Ellers så hadde jeg besøk av en kompis som jobber i Bravida her om dagen, han hadde med et slikt amperemeter hvor man kan måle strømmen som går igjennom ledninga uten og måtte koble den av. (bare holder slike kliper rundt kabelen). Så vi bruke denne til å finne ut om det var strøm trekk når batteriet var tilkoblet, det var ikke trekk. Nytt batteri kjøpes så snart jeg fyller 18 og bursdags penga ryr inn :D

 

Vi høres! [/b]

 

Veldig off-topic.. hee.. men det amperemeteret kalles et tang-ampermeter/ampermeter-tang. så da veit du dæ ;P

 

åjah.. det jeg egentlig skulle skrive..hehe.. finfint prosjekt.. nydelig med bilder..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celeborn

Kongeprosjekt... my gode ideer her ja... Det jeg lurte på var om du måtte borre hull i de org. pedalene dine for å få montert momo-pedaler..?

 

Æsj, momo pedaler er no drit..

 

Bare baklash når en skal bremse, blir gass og brems og turtall og bråk og drit og møkk.

 

Må lissom flytte hele foten fra gass, til berms. Kan lissom ikke bare vri foten over på bremsen..

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kimolaptop

Noen her som har prøvd det som står på golf2.dk om å fjerne slakk i dør hengselene?. Jeg har ikke så mye slakk, men bare tenkte at hvis det var enkelt og fjerne, så hvorfor ikke gjøre det.

 

Jeg klarte liksom aldri og forstå hva de mente, legge en hjulbolt i klem en plass og så lukke døra?

 

Jepp, gjorde det på min...har du slakk i hengslene forsvinner ikke det, men om førerdøra di henger i bakkant(min hang ca 3cm) så funker det tipset. Jeg fant ut at en hjulbolt var litt liten, brukte en tennpluggkopp istedet. Legger den "inni" hengselen mellom dør og stolpe på den nedre hengselen, og lukker døra igjen. Press så på dørbladet til døra er jevn. Måtte et par forsøk til før min ble bra.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornmorn !

 

Fikk ikke delene som er til lakkering, denne helga heller. Vi får håpe de blir ferdig til neste helg..

 

Ellers så bestilte jeg følgende forrige helg:

 

Register reim sats

Fremre motorfeste

Bensinpumpe i tanken

Børste til dynamoen

Viftereim

Hjullager sats bak

Olje filter

4pak med Bosch Ultra-X plugger

 

Bestilte hos Mekonomen, da faren min har en del rabatter der. Uten rabatt kom det på 3900,-

 

Når jeg drar til Harstad for og hente delene, skal jeg også kjøpe nytt batteri og finne en bra motorolje. Jeg vil ha alt i skjønneste orden når jeg får den ut på veien.

 

Ellers så ble jeg 18. på Onsdag! Har hatt 4 kjøre timer i byen til nå, har to til i denne uka som kommer.

En ting skal være sagt, faen ikke bare bare og komme fra bygderally til bykjøring, men nå begynner jeg og få kontroll hehe.

 

Jeg kjører en Golf 4, og gearkassa må være litt fucka på denne pga. at den må brytes i gear, spesielt i andre giret. Dette slet jeg med første kjøretimen, noe som irriterte meg noe sinnsykt, jeg kan jo for faen kjøre bil!.

 

Ellers så står bilen enda i garasjen, tom for batteri og beskyttet av en del mopeder/motorsykler;)

 

Vi høres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår