Gå til innhold

Ble anmeldt i går.

Ranger emnet


eVicez

Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kameraten min i den gråe Civic'en ble også stoppet av den feite j*velen i foresteren på fredag på grunn av sota ruter helt fram. Stoppet oss på nyttårsaften også (samme jævelen) og da var det jeg som kjørte bilen.

Fikk påtaleunnlatelse (da dommer ikke ville gå videre med saken) en måned etterpå pga av at jeg hadde blitt anmeldt siden jeg var sjafør av bilen, selv om han som eier bilen satt ved siden av.

Han fikk ingen brev, og da han stoppet oss på fredagen (kjørte etter oss) skulle han bli annmeldt, men fikk ingen bot eller skriftlig kjøreforbud. Politi j*velen sa bare at vi fikk kjøre bilen hjem ellers klipte han skiltene. Da han spurte hvorfor ikke han hadde fått noe brev første gangen, sa han at han som kjørte hadde blitt anmeldt og fått en stor bot. Da jeg sa at jeg bare hadde fått påtaleunnlatelse ble han sur og sa at dette skulle han sjekke opp.

Ellers så har ingen av de andre politifolkene i Kongsberg brydd seg om sota ruter, men det er alltid en jævel som skal være alltfor "flink" i tjenesten.

Denne politimannen har tidligere vært politi i Notodden, og der sa han at han hadde anmeldt over 30 stykker for sota ruter, og hvis han hadde kjørt dit hadde han blitt tatt med en gang. (noe som han ikke har blitt, selv om han har blitt stoppet flere ganger av politiet i Notodden av andre grunner)

 

eVicez: Hadde nesten ventet at du hadde blitt stoppet, siden du kjørte kun med parklys, men du burde ihvertfall fått en advarsel først. Men som sagt er denne feite j*velen et stort r*ssh*l.

 

Ja, var han som anmeldte meg og, for sota ruter helt fram!

-Vi må finne ut hva slags bil han har privat, og sote siderutene, og frontruta hans! Jeg betaler for sotningsfilm, eller spray er kanskje bedre...

 

P.S: Kan ikke skjønne at jeg skal få no bot for detta:

1: Vi blei stoppa; førerkort, vognkort og personalia ble sanket inn av onkel.

2: Ingen bot skrevet på stedet

3: Ingen bilder tatt

4: Sotinga på siderutene fremme er borte nå!

5: Jeg som sjåfør (var ikke min tralle) av bilen blei anmeldt, selvom jeg spurte og gravde mangfoldige ganger, om at en advarsel måtte være mer passende, samt at vi ville rive sotinga. Men han skulle bare bli ferdig med å skrive opp personalia mitt, så fikk vi lov til å kjøre videre med sota ruter :D *ler* Norge, faens potetland, hahaha. Dem skal faenmeg bare melke penger ut av stakkars ungdom mens de kriminelle får begå så mange ting som dem vil :P hehehe. Jeg kommer neppe til å godta no bot uten å ha sagt mitt ord i saken min :P hehe

 

Så jeg kan ikke skjønne noe annet enn at den saken min blir henlagt på grunn av manglende bevis.

 

Og dere.. man få somregel ikke svar fra purken før det har gått noen måneder. Tar tid å behandle saker vettu :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lengne lys utstyret ditt er godkjent har vell du dette på det rene skulle jeg tro.. du kan jo sjekke om finner en E med ring rundt, på pæra f.eks.

Hvis du leser litt, så ser du jo at lyktene IKKE er E merkede, det vil si at de er ulovlige, og da hjelper det ikke en dritt om pærene er lovlige da... heyyou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke anmeldt pga lyktene, eller noe,

ble anmeldt pga han mente at de lyste blått

Og grunnen til at de lyser blått er fordi du kjører med lykter som ikke er E merket, og ikke godkjent... Ringene som lyser er jo innebygd i lykten, ikke noe som går an og skifte.

- Du har brukt lysene dine feil

- Du har kjørt med ulovlige lykter

 

Er det så mye og diskutere egentlig? Ingen som har tvunget deg til dette, så det er vel strengt talt bare og ta straffen man får og lære av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke mom dette har vært nevnt før, men du kan jo være glad for at du ikke blei bøtelagt i samme slengen. Sommeren 2004 blei jeg stoppa med blå parklys om kvelden, jeg slapp heldigvis med en pekefinger og påpakk om å bytte de tilbake til gule/hvite, ellers ville de gi meg boten jeg ellers skulle hatt, nemlig 1500 kroner. Kjipern å bli anmeldt, helt klart, håper for din del at han bare var ute etter å skremme deg litt og at det ikke kommer noe mer ut av saken. Du har jo ikke akkurat solgt narkotika til småunger liksom =) Snuten burde bruke ressursene sine på ting som betyr noe, ikke på slike uskyldige ting som å slå ned på parklysfargen til folk, faller på sin egen dumhet det.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grunnen til at de lyser blått er fordi du kjører med lykter som ikke er E merket, og ikke godkjent... Ringene som lyser er jo innebygd i lykten, ikke noe som går an og skifte.

- Du har brukt lysene dine feil

- Du har kjørt med ulovlige lykter

Mulig jeg har oversett noe, men vet vi med sikkerhet at lyktene ikke er E-merket..? Kan ikke se at eier har innrømmet dette (men som sagt, det kan være jeg har oversett det)

 

Selve ringene er innebygd, men det er mulig å bytte pærene. Jeg kan vertfall det i mine angel eyes, sitter et par-tre 5W-pærer i hver ring..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke akkurat solgt narkotika til småunger liksom =) Snuten burde bruke ressursene sine på ting som betyr noe, ikke på slike uskyldige ting som å slå ned på parklysfargen til folk, faller på sin egen dumhet det.

 

Slipper vel billigere unna med liten narkodom/voldtekt enn å betale over 1500kr per sota rute i mitt tilfelle :P Norge = Potetland !

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har oversett noe, men vet vi med sikkerhet at lyktene ikke er E-merket..? Kan ikke se at eier har innrømmet dette (men som sagt, det kan være jeg har oversett det)

 

Selve ringene er innebygd, men det er mulig å bytte pærene. Jeg kan vertfall det i mine angel eyes, sitter et par-tre 5W-pærer i hver ring..

Hadde Civic selv før, og har sett på disse lyktene, derfor vet jeg at de ikke er E merket. Det sitter dioder i ringene på disse lyktene, de går ikke og skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo alltid sjåfførens ansvar at bilen er i forskriftsmessig stand eller hva det heter. ikke lurt å låne andres biler som man vet er litt shabby.

 

Nå hakke jeg vegtrafikk-neger-loven forran meg her, men står det ikke at det er BÅDE fører og eiers ansvar da? Bilen er ikke mye shabby.. nylakka for et halvt år siden mener jeg, blank og fin :P

 

Men eier av bilen som satt på når vi ble stoppet spurte et titalls antall ganger om hu kunne få bota, men det var ikke tema i det heletatt!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hakke jeg vegtrafikk-neger-loven forran meg her, men står det ikke at det er BÅDE fører og eiers ansvar da? Bilen er ikke mye shabby.. nylakka for et halvt år siden mener jeg, blank og fin :P

 

Men eier av bilen som satt på når vi ble stoppet spurte et titalls antall ganger om hu kunne få bota, men det var ikke tema i det heletatt!

 

 

Da kameraten min spurte hvorfor jeg hadde blitt anmeldt og ikke han, sa han at det var juristen som hadde behandlet saken som hadde bestemt det. Men fikk ingen bot da :P Er ikke sikkert du får det heller, spørs hva dommeren avgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår