-Rønningen- Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 lurte på åsse man skal koble opp diskant når diksnat hornet trener motsand! skal det kobles på en motstand på + ledningen eller 2 motstander? en på + og -? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 er det piezo-diskant det er snakk om? er hovedsaklig bare disse jeg vet om som man pleier å bruke motstander på, så... motstanden skal i såfall kobles i serie med elementet, og elementet skal ikke kobles via delefilteret som man gjør med vanlige diskanter pga inpedansen til piezo-elementet. det skal kobles direkte til forsterkeren. du trenger bare å bruke en motstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 lurte på åsse man skal koble opp diskant når diksnat hornet trener motsand! skal det kobles på en motstand på + ledningen eller 2 motstander? en på + og -? Hvis det er et dempeledd du mener skal det være en motstand i serie deretter en i paralell. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 snakkk om piezo diskant ja! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Huff, skaff deg noe annet. De fleste spiller helt jævlig, men finnes vel noen spesielle unntak. Skal uansett kobles i serie, altså mellom ene tilkoblingen og ene høyttalerledningen. Dette er mest pga av de har ekstremt høy følsomhet, og må dempes kraftig. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 piezo diskant Kan du dempe på flere måter. Den mest vanlig og enkleste er motstand i serie med diskanten. Den beste måten er en motstand i serie og en paralell. Slike diskanter har ofte veldig høy følsomhet, så motstandene kan bli store (høy verdi) Jeg hadde motorola i min gamle bil, der brukte jeg 1stk 10 ohm i serie, med på følgende 8 ohm paralell. Men har også montert Piezo med kun 1 stk 12 ohm i serie (også 6 ohm i serie ved enkelte anledninger) Er avhengi i hvor mye du må dempe diskanten. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg