GlennK Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 TURBO gasser? Det er som regel ingen forskjell på turbo og NA gassere, annet enn at den er justert litt fetere når den brukes på turbo motorer. Trykk bestykkede gassere er derimot litt annerledes, men som oftest den samme gasseren som en NA gasser, men bestykket på en annen måte. Kanskje du kunne fått litt tips og slikt dersom du hadde sagt hva du skulle bruke det til, og hvordan du hadde tenkt til å bygge. Skal det være et bus-bygge som du skal hærje med på jordet, eller en buggy el noe fa'nskap, så kan jeg ikke se noen problemer med å bruke gasseren på sugesiden. Bare ikke bruk IC når du gjør det, da kan du risikere å få en del bensin liggende i IC'n. Men ingen problemer er til for ikke å kunne løses! Jeg ser liksom ikke helt problemet med å kjøpe en brukt, billig std. DHLA f.eks, og bestykke denne for trykk. Det er vel en av de rimeligste trykk gasser løsningene du kan få. Men hold oss gjerne oppdatert, det er alltid spennende med prosjekter. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Jeg skal ha den på en forgasser motor, som jeg skal bygge om turbo!! en kompiss sa at man kunne bare bruke volvo turbo forgasser, så det er derfor jeg vet så lite om det! Hva mener du med Bestykke da GlennK Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mars 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2006 Bestykke=at gasseren er tilpasset ditt bruk, med de riktige bitene for ditt bruk rett og slett. En gasser kan finnes i flere utgaver. Ta f.eks Dellorto DHLA, det er en helt vanlig forgasser i utgangspunktet. Så kan den bygges (bestykkes) for å brukes med turbo, da med noen andre dyser osv. Videre så kan den bestykkes for å brukes som trykk gasser, og da igjen med et litt annet "oppsett". Hovedforskjellen mellom sug og trykk gasser er vel stort sett at det er noen andre typer pakninger og dyser. Og de aller fleste forgasser turbo som bygges, er jo med sugegasser. Få tak i deg en DHLA eller noe tilsvarende, så har du en gasser det er lett å få tak i deler til, og som ikke koster så mye. Selv om det letteste sikkert hadde vært å bruke et eller annet sprut fra en enkel bil. Hva slags motor er det du skal bygge om til turbo da? Kanskje du kunne fått noen tips her. Jeg har selv begynt på mange slike prosjekter, det første i 1988/89, og da hadde jeg vel omtrent de samme forventninger og planer som deg... For å gjøre en lang historie kort: Det var enkelte som fikk kjøpt en del billige deler sånn ca. i 1993...... Etter å ha gjort en del slike "lure" ting, så har jeg etterhvert innsett at det kan lønne seg å planlegge godt før man legger ut på en slik reise.... Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 OT: Kan man bruke hvilken som helst turbo til en sugturbomotor? Dvs forgasseren mater turboen.... Mener jeg posta dette spørsmålet i denne tråden før, men finner det ikke i lista over mine siste innlegg..... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Tilnærmet alle gassere kan brukes ja, såfremt de er justert riktig. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Jeg mente: Hvilken som helst turbo? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.