Gå til innhold

hjelp til kjøp av Celica

Ranger emnet


Scorpio

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på og kjøpe meg en Celica, det jeg trenger litt hjelp til er om dere har noen råd, hva som bør skjekkes og hvilke slitedeler som blir slitt fort og sånn, evt hvor dyrt det er for vanelige slitedeler.. :)

Hvis det er noen som kunne gi noen hint hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke type celica er det du er på utkikk etter da?

Litt lettere å komme med noe konsist.

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på MK6, AT200. synes denne er veldig fin. hadde jeg funnet en rimelig ST202 så hadde det ikke vært og forakte, men det er vel i grunn pengene som er problemet der..

Håper du fikk vite det du tengte :)

 

Har kommet fram at 1,8 literen er i svakeste laget for sportsbiler da. Flere og flere som få problemer med den desverre.

2,0 literen skal være mye bedre har jeg blitt fortalt sombrero

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil anbefalle deg og kjøpe en st202 istedenfor at200... den blir litt lat til og være en i en sportslig bil... og 3s-ge motoren som sitter i st202 er en meget bra og slitesterk motor! med mindre den er helt sinnsykt fillekjørt så trur jeg ikke du kommer til og få noen som helst problemer med den motoren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

peil bilen kjør 10 mil å peil på ny :) eg kjøpte netopp en toyota celica 1994 mod 1,8 16v viste seg å slurpa noe grønnjævli me olja etter bare 135000 km. etter mye krangling me bilselgeren fikk et til slutt dekket 5000 kr da eg hadde kjøpt deler for 6000 men så kom jo arbeidstimane udenom. overhaling av motoren kom på ca 15 000 totalt

 

da ble det kjiftet

 

Ventiltettninger

Stempellfjører

Veivlagre

simmerringer

Reg reim

oljefilter

olje

kjølevæske

tennplugger

 

det ble også udført honing av sylindrene. dette va en jobb toyota stavanger sko ha minimum 24 000 + moms for. bilen min drakk 1 l olje pr 20 mil

nå har eg kjørt 50 mil å ikke brukt 1 dråpe. e veldi fornøyd me bilen nå. ps mekanikeren tar flere sånne jobber til den prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår