Gå til innhold

Lassi

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Lassi

  • Bursdag 08/24/1981

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    GTX
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Lassi's Achievements

  1. Nå vet ikke jeg hva du ble fortalt da du kjøpte bilen, men vinterkjørt har den blitt... Uansett en helt konge bil som jeg hadde mye morro med. Pen, komfortabel, sprek og med gode kjøreegenskaper. Om ikke noe har skjedd så har den og justerbare dempere som kan ta den fra pinne stiv til silkemyk...
  2. Vi som er blant de 2 av 10 vil gjerne lese om de nye bilene vi kan kjøpe som senere skal selges til dere 8 av 10... Da kan jo dere lese om bilen slik den var når den ble kjøpt, er jo samme bilen enda? Bruktbiler vil jo variere veldig i både reell og opplevd kvalitet alt etter hvem som har eid den før deg. Står som regel i artiklene hvor data er hentet fra og da er det ofte; - Snittfeil for enkelte modell avdekket under EU kontroller utført av TUV eller DEKRA og tilsvarende i Europa. - Veihjelpsorganisjoner som NAF\Viking og hvilke biler og feil de oftest rykker ut til.
  3. Er bare snakk om å forsterke turbochatter lyden. AFM er flyttet til trykksiden av turbo og så er det varierende korte rørbiter brukt mellom turbo og luftfilter, eller helt uten filter, for å generere forskjellige lyder. Like jalla som det høres ut... Se på fyren som sitter bak rattet på bilen i videolinkene. Vil du virkelig være han fyren... :shake
  4. Hvis du tar en titt på mekanismen som gasspjeldet er så ser du at det ikke er noen form for justering for hvor sensitiv den er. Vil ikke hjelpe å slakke noe på gasswire da du bare vil ende opp med dødgang uten motstand. Pådrag er styrt av hvor mye du åpner spjeldet og hvor mye luft som slippes inn. Anbefaler at du girer til et høyere gir når du opplever at gassen er for sensitiv så regner jeg med at dette er glemt når du har hatt lappen en måneds tid til...
  5. Tipper det er en GLX du har kjøpt deg. Med automatisk høydejustering bak og nå dempere som er tomme for gass\olje. Se etter synlige lekkasjer. Jeg hadde AKKURAT samme opplevelse et par timer etter jeg kjøpte min. Demperne blåste, olje overalt, bilen seg nedpå bak og dekkene tok i hjulbuene bak. Byttet til vinterdekk på stålfelg og de gikk akkurat klar. Det er ikke mye plass til overs der bak selv med originale dimensjoner. Jeg har også 195 brede dekk på alu med litt feil offset og valset hjulbuene flate for å slippe mer trøbbel. Billigere enn å kjøpe nye dekk og felger... Det skal være god høyde på den bak og vil anbefale å bytte demperne og fjærer til type uten høydejustering. NB! må ha andre fjærer ellers blir den segen bak og ukjørbar igjen. (Kan jo og være noen som har byttet til fjærbein uten høydejustering, men ikke byttet til de stivere fjærene som hører til... Se etter et lite gassreservoar på fjærbeina bak)
  6. Hva med å linke teksten istedenfor å bare være bedreviter... "§ 19. Kjøretøykontroll. Eier av kjøretøy eller den som på eierens vegne har rådighet over det, plikter å sørge for at kjøretøyet blir framstilt til kontroll når politiet eller regionvegkontoret krever det. Han plikter også å gi de opplysninger om kjøretøyet som kreves. Departementet kan ved forskrift gi bestemmelser om frammøte for kontroll av kjøretøy, om godkjenning og tilsyn med steder som utfører kjøretøykontroll, og om vederlag for kontroll av kjøretøy. Departementet kan ved forskrift også gi bestemmelser om gjennomføring av tilfeldig og uanmeldt kontroll av kjøretøy langs vegen. Regionvegkontoret har rett til å foreta inspeksjon hos den som driver handel med motorvogn eller med godkjenningspliktig utstyr til motorvogn, for å kontrollere motorvogner, tilhengere og utstyr til motorvogn som forhandleren har til salgs." Den lovteksten der sier ingenting om at enhver medarbeider på SVV kan iverksette kontroll av din bil på eget initiativ. Den forteller at din plikt som eier er å fremstille kjøretøyet ditt til kontroll når man blir kalt inn og da er det forskriften den viser til hvordan dette skal utføres i praksis. Gidder ikke finne den nå, men ville overraske meg stort om den sa at det kunne gjøres på dette viset. For å snu spørsmålet. Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere at man ikke vil fremstille bil til kontroll til enhver tid på en SVV ansatts eget initiativ? Uansett om man har noe å skjule eller ei?
  7. OP gjorde akkurat som han burde. Jeg kjenner ikke lovverket og hvilke regler som gjelder for dette, men tviler på at en ansatt på vegvesenet\biltilsynet kan iverksette kontroll av bil på eget initiativ. Det som er viktig her er at man skal hevde sin rett. ALLTID! Det vil si at hvis denne karen fra BT ikke har rett til å invadere ditt privatliv så skal du heller ikke la ham gjøre dette. Hvis du er usikker på regelverk, si nei, så får han overbevise deg at han måtte ha retten på sin side. Når alle andre lar de buse frem som de vil for å være greie med dem, eller fordi de ikke har noe å skjule uansett, så blir dette fort en lokal praksis som igjen fører til at de trakker på andre sine rettigheter igjen. Dette gjelder ikke bare BT, men overalt i livet, om det er i kontakt med politi, eller andre såkalte "myndighetspersoner" (f.eks vektere\vakter ol.)
  8. Kan glemme sub bak seter i mx... DA skal den være tynn... Kan bruke plassen fremfor høyre bakre størdempertårn til forsterker. Evt ved siden av ecu under teppet bak passasjersete alt etter hvilken generasjon mx du har.
  9. Jeg har vært der med senkesett - Null problem, fikk kjempeservice og kontrollør brukte sikkert en time på å lete med lupe etter delenummer på fjærene når ha sikkert bare kunne bedt meg komme tilbake når jeg visste hvor på fjærene det stod. (Eller om det i det hele tatt var leselig lenger) Var der etter å ha blitt stoppet i teknisk og fikk kontrollseddel på "for brede dekk" - Kontrollør gadd ikke ta den inn i hallen engang og så på det ute på plassen, kjente etter med en hånd og konstanterte kjapt at her var det mer enn de påkrevde 10mm mellom dekk og fjærbein. Hadde fått det i vognkortet hadde jeg vært lur og tatt det med... Var der med med mx-5 for visning i forbindelse med registrering der jeg måtte bytte til original eksos - Kjørte inn i hallen, ruste bilen i 2 sekunder (kanskje mindre) og ble sendt ut igjen med godkjent resultat etter under 5 minutter. Så MIN erfaring er at det er ganske kjapt og greit så det som er rapportert er innenfor rimelighetens grenser og bilen ellers ser grei ut. (Kontrollører ute i felt derimot...)
  10. Tror neppe BT gidder å sjekke noe mer enn at senkesettet er borte. At de vil saumfare bilen for å finne tegn på trimming har jeg vansker for å tro. Pek på powerfilteret og spør om du må bytte det?
  11. Er samme effekt i praksis å gjøre det du har blitt fortalt, men f.eks på mx-5`en min får jeg feilkode i dashbord om jeg drar ut pluggen på boost control solenoiden. Det ville jeg trodd din og ville vise om den gikk i nødmodus? Men igjen, er ikke kjent med vw... Derfor plugger jeg hullet den blør ut trykket gjennom med tape, slik at den igjen slipper all luft inn på wastegateklokken og åpner wastegaten på turbo max, da slipper den max mengde eksos forbi turboen og ladetrykket blir så lavt som mulig. Helt usynlig for en kontrollør og. Se feks her for litt info på noe jeg tro er samme motoren som din; http://www.peterbeers.net/vw_roadtrip/GTI/GTI_Mods/N75J/N75J.htm Her er et diagram på selve ventilen; Blokkerer du den nippelen som går til astmosfære (eller sikkert på innsugsrøret et sted mellom powerfilteret og innløpet på turbo) så får du minimum ladetrykk og effekt. Hadde ikke trodd de var så kjipe på LIECO nå, men greit å vite :)
  12. Er ikke kjent med disse vw 1,8t med miniturbo, men på alle turbobiler jeg har hatt så taper jeg alltid igjen utgangen på boost solenoiden når den skal på verksted for eu kontroll. Da får man kun wastegate-fjær trykk og minimum effekt. Men dette er mer for å hindre kontrolløren i å skamkjøre bilen enn frykt for at trimming blir oppdaget... Gjør dette før du viser den hos biltilsynet og bare le "mistanken om effektøkning bort ved å peke på et "powerfilter." Ser du bor i Bergen så kjekt om du nevner hvilket verksted det var som sendte deg videre slik at man kan unngå å bruke dem.
  13. Sjelden og sprek coupe selges. Perfekt for en som vil ha noe som ingen andre har. Bilder og all nødvendig info på finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23050436 Tar også imot bud... ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår