Gå til innhold

242racingturbo

Bruker
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 242racingturbo

  • Bursdag 02/23/1967

Contact Methods

  • Bosted
    akershus

242racingturbo's Achievements

  1. Ta service på bilen din i Norge, betal skatt og moms, det bidrar til fellesskapet og sikrer økonomien i landet vårt. Tro ikke at det alltid blir så billig å utføre service/reparasjoner i Sverige. Du bruker bensin, drar på kilometer, bompenger, slitasje på bil osv osv.
  2. Riktig, jeg har vel ikke påstått at jeg ikke kjenner til dette. I natt har det kommet mye snø, jeg må ut å måke.
  3. Subaru verkstedet har hatt min subaru outback inne på uttallige verkstedbesøk og utbedret 40-50 feil på bilen min, alt fra lakkering, girkasse, hjullager, bakstilling, rådebank, 4 clutch skift osv osv, men dette nevnte periodiske driftstans problemet klarte de aldri å løse innenfor nybil-garanti tiden. Det jeg synes er enestående ved dette tilfelle er at en så betydningsfull feil IKKE blir opplyst når man ringer forhandler og spør. Denne bilen har hatt ytterligere større feil, som jeg tror enhver potensiell kjøper ville blitt glad for å få opplyst.
  4. Tror du bør gjøre målingen din en gang til og forsikre deg om at den er riktig utført. Kona sin Forester 04(2,0L) bruker rundt 1 liter pr mil, året rundt. Ikke engang Volvoèn jeg bygde med B23 motor (2,5L), turbo, 16v og over 500hk brukte så mye bensin, som du beskriver, på en "hard arbeidsdag".
  5. Jesper: Ettersom du ikke har noen kommentar, vil jeg tro det er av redsel for at din kone ikke skal se svaret:hide
  6. Etter 15 år som formann på ett og samme verksted ved ett av landets største bilforhandlere har vi alltid hatt en policy om å oppgi bilens historikk ved etterspørsel. Så det jeg ser av dine erfaringer(Jesper) er at også ved verkstedene blir det tilbakeholdt informasjon, som kan være svært viktig informasjon og i enkelte tilfeller helt avgjørende for ett mulig kjøp av bil. Ved min nye Subaru Outback er det en periodisk feil, som gjør at motor stopper ved motorvei/landeveiskjøring i ca 80-90km/t, ved at motor stopper, mister jeg servostyring og bremseffekt. Dette har hendt 8 ganger, det er svært ubehagelig å manøvrere bilen. Bilen har vært på verksted gjentatte ganger, ingen feil funnet. Bilen står nå til salgs ved ett av landets subaru forhandlere. Hadde du blitt litt glad ved å få disse opplysningene før du kjøpte denne bilen, eller hadde du bare fyllt opp bilen med kone og barn og dratt på ferie?
  7. Hvis ovennevnte type oljeskift ikke hjelper, må du nok ha opp kassa. Men da har du ihvertfall eliminert en mulig feilkilde.
  8. Enkelte større bilverksteder har ett apparat som kjører/trykker ny automatolje igjennom hele automatkassa di, dette er anbefalt å prøve ved slike symptomer kassa di har. "ordinært" oljeskift på automatkassa klarer ikke å skifte olja som ligger i bla. konverter`n. Den nevnte formen for automatoljeskift skifter nær sagt all olja, den ordinære måten skifter ca 50%
  9. Jeg spurte om å få "bilens fullstendige historikk, og om det har vært noen feil eller mangler ved bilen".
  10. Det som kan være litt interesant, og min erfaring, etter å ha vært eier av en ny Subaru, er hvordan merkeverkstedene enkelt "kamuflerer" garantiarbeid(feil) på bilen. Det har for meg blitt kjent at enkelte bilforhandlere har ett eget dataprogram for service og ett annet program for garantiarbeid. Da jeg fikk mistanke til dette, var etter at det på min faktura kun stod oppgitt; utført service m tilhørende servicedeler. Ingen av garantiarbeidene var oppgitt på fakturaen. Jeg ringte merkeverkstedet, oppga mitt registreringsnummer, og utga meg for å være en potensiell kjøper av bilen. Da kom overraskelsen; jeg fikk kun oppgitt alle servicer som var utført, mens de ca 40-50 garantiarbeidene som var utført ikke ble opplyst. Hvis biltester baserer seg på slike opplysninger, er jeg redd disse kvalitets-oversiktene gir ett feil bilde.
  11. Vi kan lese oversikter i dagsaviser, motor- og bilblader m.m. over de forskjellige bilmerkers kvalitet og feilprosenter. Er det noen som vet om vi kan stole på disse testene/oversiktene? Hva ligger til grunn for disse testene? Hvor har de innhentet feilprosentene på bilene? Hvem har innhentet de nødvendige oplysningene? Hva har de innhentet av opplysninger? Vi forbrukere lar disse listene/kvalitetsoversiktene være med å bestemme hvilket bilmerke vi skal kjøpe og da bør underlagsmaterialet bli kjent i disse testene/oversiktene.
  12. Forsikre deg om at caliperne er rett montert, det høres litt rart ut at du har 2 luftenipler nede og 1 oppe. Luft har evnen til å stige/"søke" høyeste punkt. Jeg bygde en 242 volvo, hvor jeg skiftet alle calippere, og ettersom det var mulig å bytte h og v side(calipperne er like), holdt jeg på i to dager før jeg skjønte at jeg hadde byttet om caliperne. Ved feil monterte calippere på volvo skjønte jeg (etter to dager uten å få ut lufta), at det ikke stemte at calipperne skal ha 2 luftenipler nede og en oppe. Jeg kan lite om BMW, men undersøk om det er byttet calippere på den.
  13. Etter å ha snakket m to mekanikere jeg kjenner, og stoler på, valgte jeg å kjøpe en Grandis 2006 modell. Mekanikerne, som arbeidet ved Mitsubishi verksted under disse få årene Grandis ble produsert/solgt, kunne de fortelle at det praktisk talt omtrent ikke fantes feil/svakheter ved disse bilene. Jeg har hatt Grandis en periode nå, og har ikke hatt noen feil v bilen. Anbefales for de som ønsker god plass/ familiebil, høy driftsikkerhet og en grei vinterbil.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår