Gå til innhold

Tore Fagerheim

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Tore Fagerheim's Achievements

  1. Men er det noen grunn til at det skal være sånn? Jeg ser ingen logisk grunn til at pedalen skal oppføre seg sånn, men for alt jeg vet kan det være normalt for slike biler. :)
  2. Den går vel normalt langt ned, uten å ha målt så vil jeg tippe rundt 15cm? De ca. 1-2 første centimetrene gjør hele utslaget, og etter det er det ingen forskjell om jeg trykker den lengre ned. Nå har ikke jeg kjørt så veldig mange andre biler, men andre som har kjørt denne Mazdaen har kommentert at gasspedalen er i det mest sensitive laget.
  3. Tomgangen er normal ja, men toleransen på gasspedalen er så utrolig liten, og så er den i tillegg litt "hakkete" å trø på, slik at det er så godt som umulig å kontrollere. Kan jo være jeg venner meg til det etter lang tid, men er jo fortsatt gøy å ha en bil som venner kan kjøre uten å bli vettskremt.
  4. Man venner seg til det ja, jeg klarer jo å kjøre helt greit med den, men jeg er overbevist om at jeg bruker unødvendig mye bensin i mange situasjoner, så det hadde vært greit å få litt mer kontroll uansett.
  5. Er dette enkelt å gjøre selv? Husker hun nevnte at de "strammet gasspedalen" på sist service bilen var på. Mulig de bare har tatt i litt for mye?
  6. Heisann folkens! Fikk lappen for et par dager siden, og har fått tilbud om å kjøpe mora mi sin 323 fra 96 eller 97 (husker ikke) som har gått 170.000km og er generelt i veldig bra stand. 15.000kr skal hun ha for den, noe jeg synes høres helt greit ut. Det eneste jeg ikke liker med bilen er at gasspedalen går fra ingenting til full gass bare du trykker den en cm ned. Dette gjør det vanskelig å kjøre sakte, økonomisk, holde jevn fart og ikke minst rygge forsiktig. Er dette noe som enkelt kan justeres? Kan jeg gjøre det selv, eller bør jeg be et verksted gjøre det siden jeg har absolutt 0 erfaring med å skru på bil? Hva bør det koste på et greit verksted?
  7. Heisann folkens, Har planer om å skaffe meg en billig bil når jeg forhåpentligvis får lappen nå i desember. Her er kriteriene: * Budsjett: 10.000 - 20.000 * Utseende betyr fint lite. * Hestekrefter og sånt er ikke så farlig, så lenge den går fremover. * Trenger ikke være ekstremt god/komfortabel å kjøre, da jeg ikke kommer til å kjøre mye. * God plass, evt. stasjonsvogn. (skal transportere gitarer og en del bandutstyr til bandøving/konserter) * Billigst mulig i drift og drivstoffkostnader, samt pålitelig. * Relativt sikker. Dette punktet er ganske viktig for meg. Er klar over at en gammel bil til 10-20k ikke kommer til å være sikker i forhold til nyere biler, men litt ekstra størrelse/vekt, samt airbag og andre sikkerhetssystemer er et stort pluss for meg. En bil som er sikker i forhold til andre biler i prisklassen / alderen er det jeg er ute etter. * Billig forsikring. Har egentlig fint lite peiling på bil, så er vanskelig å navigere seg i jungelen av brukte biler. Her er noe jeg har funnet så langt, men er usikker på hvilke som oppfyller kriterier om sikkerhet og pålitelighet. Hva sier dere? Ford Mondeo stasjonsvogn: Ford Mondeo 1.8 1997, 194 000 km, kr 7 530,- - Mitsubishi Colt: Mitsubishi Colt 1,3 1995, 141 000 km, kr 9 530,- - Opel Astra stasjonsvogn: Opel Astra 1,4i 1995, 215 753 km, kr 9 530,- - Toyota Carina: Toyota Carina 1.6 1993, 267 374 km, kr 9 530,- - Toyota Corolla: Toyota Corolla 1992, 200 000 km, kr 11 530,- -
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår