-
Innholdsteller
7,119 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Alt skrevet av Sæther Racing
-
Prøve og rekke det da. :) Hadde vært stas, forige gang sto jeg ved siden av rates omegan, det var litt stas, det var som om omegan møtte en kjendis :) Nå skal min bli kjendis, ;) Faen for et vær. kan det bli pluss grader og gjerne regn for min del, gidder ikke stå i kladgarsje og skru når det er 20 kalde ute!"
-
Ta deg en liten titt på Rates omega'n den er godkjennt med 850hk ++ Sikkert en del jobb ja. må vel bruke nav fra bmw ?? ikke veit jeg
-
Jeg lurer på og sveise igjen dørene bak og fjerne alt av innmaten og lage bilen om til en slags coupe.. hvordan er det med godkjenning av dette? Sæther
-
BMW M5 calipere og skiver klosser.
-
kansje, men omc treffet på rudskogen hadde det vært gøy og være ferdig til men det er vel i juli eller noe? Hadde det så gøy forige gang vi var der. :thanks OMC
-
Skal få tatt noen bilder :) tenke og putte inntriøret fra B til A. passer stolene foran? eller må jeg customize? http://www.carparts.no der bestiler jeg alt styling fra, bra pris , - dårlig passform , men det er bare og slipe det litt til.
-
Nye Omegan'n :) Den er søt da :deng
-
Jeg tror jeg sveiser sperre på den først, Så får jeg eventuel se.
-
Styling blir vel litt over alt., Skiver og alt det andre blir vel fra Protrim tenker jeg meg. Men nå må jeg reparere bruksbilen som holdt i 2 dager, tror clutchen røyk på den? pedalen i bunn og får ikke girra for og si det slikt, får gira dogshift style da., faen helvete møkka bil!!!!!!!!!
-
Tenkt litt på dette med godkjenning, tror jeg godkjenner den som 2.0 16 slik den er nå. ' får se Du har mye og gjøre om dagen ser jeg ?
-
Takk, :) Bilen er import tror jeg ja. hvordan det? Ja ikke form for diffbrems hvis det var det du lurte på. lurte på om jeg skulle få sveisa den eller om jeg skal finne en diff som jeg kan hadde på den gammle omega b, 45 % var perfekt!
-
Evobenz - MB 190E 2,3-16v - Prosjekt førstegangsbil
emne svarte i Sæther Racing sin Lafsen i Prosjektforum
Så kjempe bra ut! Bare få tak i noen litt breiere felger nå. -
Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.
emne svarte i Sæther Racing sin Sæther Racing i Prosjektforum
Lagt ut ny tråd, der står det info hvordan type bil det blir. digg med en bruksbil og en prosjekt bil, -
Snakk med FastOmega her på forumet han har et par ligende. som er i god stand, og kort km-
-
Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.
emne svarte i Sæther Racing sin Sæther Racing i Prosjektforum
bunndraget kan ikke sammenlignes, personligt synes jeg v6 er mye kvikkere en 2.0. men men -
22.01.07 Drar jeg og Holtman aka -volvo850- og henter prosjekt bilen i Sarpsborg. :driving Jeg og holtman går over bilen grundigt. Så ut som bilen hadde stått en stund , men fyrte gjorde det på første. Bilen blir kjørt inn på et verksted. Titter og snuser meg fram, Under bilen ser det veldigt bra ut nesten ikke rust ,bare litt overfalte på bærebruene,. litt overflate rust her og der på dører, noen knekte ting og litt annet som var i stykker, relativt bulkfri, jeg er utroligt overrasket over hvor god stand den var i, jeg var egentligt på leting etter en omega med null utstyr pga vekt, eneste jeg trenger var r25 girkassen og karroseriet, men denne hadde el vinduer foran og el- takluke, alt fungerte fin, shit dau tenkte jeg 2- vinduer og el- takluke er ikke så tungt. Får lide litt for komforen hehe..Så jeg slo til , og omega var min, kjøreturen hjem fra Sarpsborg gikk fint, Så da hadde jeg fått meg en omega som jeg kunne bygge på :) Bilen er en Opel Omega B 94- GL 2.0 R25 manuel, 5 trins. Sentralås -el vinduer -el takluke / tilt funksjon -varme i setene foran -Orginal kasset spiller Og alt det andre som er standar. litt bilder av prosjekt bilen Planen er og bygge en Omega .Bane/utstilling objekt på forsjellige treff.En bil som dekker mine behov, Og denne bilen kommer jeg aldrig til og selge så kommer bare og kaste in alt av penger jeg har til denne:) Kan vel si at dette begynner og utarte seg som en Lotus Omega B, onfiredevi Karosseri. Kommer til og pelle hele bilen fra hverandre i deler, først, Steinmetz fangere og sideskjørt, Frontfanger kommer jeg til og custom bygge, endre litt på, pga alle som styller omega b plukker på dette, jeg vil ha noe som ikke noen andre har. Bredding vurderes, Veltebur. Lakk, Bilen kommer til og bli pusset ned og syregrunnet, Og hellakert u\innvendigt, Fargen venter jeg litt med og komme med. (Lotus Omega) Understell KW coilovers type 3 Justerbare foringer bak, og polly foran Stab stag foran og bak, Black Diamond skiver foran og bak, Slissa , og klosser Motor / Driverk Motor er bestilt av Protrim, C20LET, Overhaling , stålpakninger, første omgang med EDS phase 3.5 Etterhvert , Råder,stempler hele pakka, men i første omgang det første jeg nevnte. Alcon sinterlammel med stumt senter trykkplate blir vel fra tilton med et custom svinghjul fra Protrim, får se etterhvert. Orginal getrag r25 kasse holder i første omgang, i første omegang, får vel begynne og spare til en tremec kasse snart, Ellers det meste Orginalt, ;) Eksos blir vel custom bygd av meg og -volvo850- får vel prøve på noen 3 tum. raka rør hehe neida, skal få en liten lyd demper på slutten :) og sport Cat er vel et must haha Felger Har bestilt Keskin Kt1 klassik 17 tum 10 bak og 8,5 foran. Disse felgene vil vekke tyskerstuket over den gammle omega'n godt, tror nok jeg da, Inntriør Bur, Sportstoler, OMP sportratt, Har ennå ikke bestemt meg helt hva som skal ut eller inn. Selv om jeg har lagt planer i 4 -5 måneder. Og kan vi PRØVE og holde denne tråden ganske ON Topic, Mvh Sæther'n
-
Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.
emne svarte i Sæther Racing sin Sæther Racing i Prosjektforum
nja kjøpe inn deler er vel første prioritet, nå når det er så kaldt blir det vel mest slappe av og bestile gromme deler, til sommer må jeg få fingern ut og isolere garasjen. kald garasje og 15 minus ute, det frister ikke og gå og begynne og slipe ned, og syregrunne da. Men tror nok jeg skal få dratt ut inntriøret, har motoren i gang så blir det deiligt, men tror det er gåen toppakning på x20xev som sitter i den nå hehe, tror jeg blåste den når jeg kjørte hjem og skulle se hva en 2.0l var god for..men det gjør vel ikke så mye, jeg har bestemt lakk fargen, lakker'n gjør jeg/vi selv ;) men på tide og kaste ut en prosjekt tråd kansje ;) -
Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.
emne svarte i Sæther Racing sin Sæther Racing i Prosjektforum
Ja takk det skal jeg huske, oppkobling av motor er noe jeg ikke har gjort så mye av før. Så hvis du er litt dreven på dette, så gi beskjed :) ja ? Jeg kan dessvere ikke røpe hva jeg skal gjøre med den ennå. Gidder ikke og skrive noe, før alt er i boks. men planen er at den skal bli hakket vassere en den gammle ja ;) -
De bildene lyver var ikke så ille likavel skal ut og knipse litt bilder. Seff er det litt rust men ikke så mye, det ordner seg. Stikker ut og knipser litt bilder av den så skal jeg lage ny tråd, så får nye eier ta over denne tråden synes jeg.
-
X20XEV er 8 ventiler'n? Om jeg ikke tar helt feil? Jeg har 16V X20XE Og volvo -850- hadde rett gratulere, du vinnner ( Lov til og hjelpe meg og ta den ut ) og putte den i Omega A. hehe :) Prøvde og prute Monca, men det gikk dårligt hehe MEN SERIØST DET VAR LITT AV ET KUPP! 16499 kr For en Omega b som var i forbausende god form, greit nok har russlet over 300 000km så har litt erfaring på veien men men hvilken rolle spiller det? Alt skal jo byttes, Inntriøret ja, planlegger fortsatt. Men skal vi legge denne tråden dø. ? Så lager jeg en ny om nyinnkjøpet?
-
Fet update! joa bare hygligt, Skal få ordnet på dette til neste helg, da kansje den begynner og samarbeide isteden for og motarbeide! Gleder meg allerede, Og de merkene var drit feite , for håpe det blir en nordisk ferrari snart da ;) Kaste den automaten i sjøen og la en torsk runke salt i alle shalte mekanismene! Men den er fin på langtur da. PS de lexus lampene var drit feite!
-
Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.
emne svarte i Sæther Racing sin Sæther Racing i Prosjektforum
Tusen takk, Planer er lagt for noen måneder siden Prøvde ihvertfall men opel gutta fant jo ut like mye som jeg hadde gjort. Takk Tusen takk, varmer og høre slikt, ja planen er lagt, for og se om du godkjenner arbeidet etterhvert ;) Info hehe 2.0 GL 94- Helt orginal. Synd at du ble skuffet, men bra du likte den blå. Den blå hadde alt utstyr, alt elektrisk, Masse som gjorde den tung. Lette etter noe med ikke noe utstyr, pga vekt, men men shit dau, 2 el vinduer og el takluke får man da påkoste seg i vekt hehe Ja beklagli nok er eventyret slutt etter 47 sider og litt over 2 år, men har lyst og bygge noe helt ut om det vanlige, og det skal realisere nå takk, ja bilen ble fin, etter mange mange timers jobb svette tårer og slit, jeg bare håper nye eier tar vare på den like godt som jeg gjorde. Men takk til alle som tok seg tid til og lese igjennom og følge med på den blå, Den har vært i familien siden nesten det var ny, så lå litt føleser i den bilen, den kommer til og bli dypt savnet. Men jeg skal holde regelmessigt kontakt med nye eier og høre hva som skjer, kansje overtale han til og fortsette denne tråden, det hadde vært utroligt morsomt. Tusen takk til alle som hjalp meg bygge opp / restaurere den blå 2.5 v6 CD Dere veit hvem dere er. Og jeg setter pris på om ingen moderatorer sletter tråden, pga ligger informasjon her som jeg trenger og jeg har ikke noe imot og lese igjennom en gang i blant og titte på bilen, er noe spesielt med første bilen. Hilsen Sæther'n -
Takk monica og Exvaliber ,men slapp av denne skal jeg prøve og holde helt orginal. dukenukem 2.0 16V :) Den var synd med den blå, men jeg tror ikke du synes det er så dumt når jeg legger opp ny tråd på denne. :) Men dere kan jo jette hva jeg måtte punge ut for denne skjønnheten ????? Første man som jetter riktigt skal få x20xe motor'en hvis dere kommer og tar den ut og tar med den :) Og rydder opp...
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.