Jump to content
Bilforumet.no

Hansiii

Bruker
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

About Hansiii

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 11/27/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Cooper S
  • Biltype (eks Audi)
    MINI
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002

Contact Methods

  • Bosted
    Drammen
  1. Så denne i Trondheim sentrum i går, ble rimelig sjokkert når jeg så den, hadde ikke fått med meg at det var noen i Norge ennå.
  2. Det viste seg å være viften som var gåen, den satt viss helt fast. Så det var bra jeg satt den inn på verksted, viften koster 1200 kroner, pumpen koster omtrent fem ganger så mye, med ny vifte burde pumpen klare seg en god stund lengre.
  3. Sorry at jeg låner tråden din, men er vel greit å holde antallet tråder om servopumpeproblemer så lavt som mulig. Er ganske irritert nå, servopumpa på Minien min er på vei til å ryke, kjørte fra Drammen til Trondheim i dag og servoen forsvant plutselig, så kom og gikk den litt. Nå virker den igjen, men er vel bare et tidsspørsmål før den kutter totalt og tømmer batteriet og kutter ladekretsen. På den forrige Minien min røyk pumpa første uka jeg hadde bilen, virker som alle Minien går gjennom dette, utorlig at BMW kommer unna med å ikke tilbakekalle dette, er tross alt en ganske farlig feil, kan fort føre til en kollisjon. Sist gang måtte jeg betale rundt 8-9k for deler og arbeid, jeg har lest på Mini2 at BMW i England dekker deler som goodwill, er det noen som har noe erfaring med om dette er mulig i Norge også? Er det like greit å sette bilen inn på verksted nå? Det er vel ganske sikkert at pumpen kommer til å ryke?
  4. Sliter med en ulyd jeg også, men lar den være for nå tror jeg, er ikke så plagsom, kan kun høre den med vinduene nede. http://www.mini2.com/forum/faults-fixes/159632-high-pitched-whine.html
  5. Er spent på å høre hvordan bilen blir å kjøre med de nye delene, vurderer hva jeg skal gjøre med understellet selv og coilover er vel den beste løsningen
  6. Har allerede postet det tidligere i tråden:
  7. Det er mange av sidene som er listet opp som har delen du leter etter, bare å velge og vrake. Virker som den ligger på rundt 300$
  8. Delnummer: 34216757247 (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=RE31&mospid=48020&btnr=34_1135&hg=34&fg=10) De har den hos Pelicanparts, du finner den sikkert på flere av sidene det har vært linket til http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/ksearch/pel_search.cgi?please_wait=N&forumid=&threadid=&command=DWsearch&description=34216757247&I1.x=0&I1.y=0&FILTER_Y002=ON&FILTER_TECH=ON&FILTER_SUPP=ON&FILTER_ACCE=ON&FILTER_CARE=ON&FILTER_STUF=ON&FILTER_PERF=ON&FILTER_MISC=ON&FILTER_GADG=ON&FILTER_TOOL=ON
  9. Kanskje vi skulle hatt en liste med nettbutikker som selger ettermarkedsdeler også (enten i samme sticky tråd eller som separat tråd)
  10. http://www.pelicanparts.com/euro/cgi-bin/ppexpress/euro_select.cgi?command=SelectCar&Input_Make=Y Denne siden selger ikke deler, men har illusrasjoner som gjør det lett å finne delnummer som man kan søke etter på andre sider: http://www.realoem.com/bmw/select.do
  11. http://www.europartsdirect.com/
  12. Hvordan er lydnivået på det i forhold til det originale?
  13. Er det noen som vet om et verksted i Oslo-området som kan hjelpe meg med oppgradering av kompressor "pulley"? Hvor mye vil noe sånt koste? Er mest interessert i prisen for arbeidet, delene skaffer jeg selv.
  14. Inneholder boken bare teori eller er det noen instruksjoner for bytte av pulley, eksos eller lignende?
  15. Den vil garantert bli kondemnert, det var ikke betalt engangsavgift på den så verdien på den før smellen var rundt 550.000 kroner, og Ferrari deler er ikke akkurat billige
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.