Gå til innhold

skorstein

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om skorstein

  • Bursdag 08/02/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Grimstad

skorstein's Achievements

  1. Har en Mini One 2004 bensin modell. Denne stopper servoen på etter jeg har kjørt en god stund. Servoen slår plutselig ut, og det blir meget tungt og svinge. Gangske farlig igrunn i feks rundkjøringer om den plutselig slår inn der ;) Tingen er at det tar en stund med kjøring før det intreffer. Er bilen kald kan en kjøre frem og tilbake i byen etc. Sikkert oppimot en time med kjøring før det skjer, men ganske varierende av og til. Spørsmålet mitt er; hva er galt? Har hørt at disse ikke bruker vanlig servoolje, men er elektriske? Noen som har peil? Jeg har lite kunnskap om bil, så blir vel og levere den på verksted om ikke noen her kommer med gode tips..
  2. God guide til å få det ut ja, men det er der jo av en grunn i utgangspunktet ;) Leser på erfaringer fra de som har gjort det at de ikke merker så mye forskjell, så går sikkert greit gjennom eu-kontroll etterpå. Uten at jeg kan garantere dette. Hvor lenge er garantien på motorene? 2001mod jeg vurderer. Er ikke sikker, men sjekk ut toyota sine hjemmesider, står sikkert slik info der.. Og, over til noe litt annet til slutt her, hva koster en hardtop? Den er helt tett, og vil kunne stå ute hele året ? I og for seg så kan vanlig softtop også brukes hele året, da de er bygd nokså solid og skal tåle snø osv. Men er nok best med hardtop ja om du ikke bruker garasje. God pleie av taket er viktig, og du får kjøpt forskjellige midler for å "myke" opp og holde taket vedlike. En hardtop tror jeg kostet ca 37 000,- da de ble solgt i norge originalt. Men Mr2 sluttet de jo og produsere i 2005. Skal du ha tak i en nå må du nok importere eller være veldig heldig og finne en brukt for salg. (Om du finner sistnevnte så si det til meg ;) ) Da vil iallefall bilen funke greit ute om vinteren i Norge...
  3. Det er en svakhet med mr2 mk3 motorene. Pre cat innholdet er ganske skjørt, og kan gå i stykker etterhvert. Dette fører til større oljeforbruk da delene som detter av sliter mer på motoren. Kan også til slutt føre til motorhavari. Om du leser litt på finnannonser ser du at flere av bilene har skiftet motoren pga dette, da oftest på garantien. Link til hvordan du kan forhindre det her: http://www.mr2roc.org/phpBB3/viewtopic.php?t=3507 Litt usikker på EU-testen etter en slik jobb ;) Her ser du en liste med hvor mange som har skiftet motor eller "cats" på sine tidlige modeller av MK3: http://spyderchat.com/forums/index.php?showtopic=46 Vil anbefale om du er på leting og ta en av de nyere modellene i mk3 serien... Dyrere, men holder bedre som du ser. Ellers er mr2roc.co.uk en meget innholdsrik side på forumdelen med alt av info. Søk på "pre cat" for å lære mer om det nevnte problemet....
  4. Bruker den selv i min Mini One. Passer perfekt ned i bagasjerommet der. Genialt at en kan stue hva man vil oppå, tåler å ha bagasje oppå seg. Blir heller ikke riper etc i den. Når det kommer til lyden ble jeg i begynnelsen litt skuffet. MEN det var kun til jeg fikk stillt inn min Pioneer spiller foran i bilen. Da denne ble riktig stillt inn dunker den perfekt etter min smak. I beggynnelsen var det mest during, men etter at jeg stillte den inn etter min smak ble det mer dunk i bassen.. Liker den godt, og glad jeg kjøpte den for å få dybde i lyden i min lille Mini One... Lett og kable også forresten, så lenge man har en vei ut til batteriet i bilen...
  5. Hey, sliter med skifte av spiller i min Mini One. Har nemmlig klippet! alle kablene av bak den gamle spilleren. Tenkte jeg skulle koble disse inn i isokontakten til spilleren og sette den inn. (Pioneer). Pioneer spilleren har kabler ut, og de står greit i. Problemet er å finne ut hva som er hva av kablene i Minien. Det står ingenting på dem, og de har ikke samme farger som spilleren.... Noen er brune, rød osv så det er ikke standardfarger en kan lese andre steder på nettet. Spørsmålet er om noen har/vet om hvor jeg kan få oversikt over disse kablene? Noen side på nett med detaljert bilinfo? Bare kaos i dem fra høytalerne nå :(
  6. Takker for infoen.. Har nå lest ganske mye om bilen, blant annet på mr2roc.co.uk og funnet ut at dette nok er bilen jeg ønsker meg.. Spørsmålet nå er om disse synker mye i pris til høsten? Er jo cab så bør vel det? Blir det da større forskjeller i prisene om bilen har hardtop eller ei? Nå er det jo nesten ikke forskjell, og vil ha hardtop...
  7. Til høsten flytter jeg inn i eget hus. Her trenger jeg en bil, og vurderer sterkt en MR2. Vil ha en litt nyere som holder lenge, og årsmodell fra 2000-. Pris ca 100 000 - 160 000. Jeg ønsker hardtop (avtakbar) da dette blir en helårsbil, vet dere om det fungerer greit om vinteren i Norge? Er det noe jeg bør tenke på når jeg skal kjøpe disse bilene? Det jeg lurer mest på er vel egentlig hvordan de er om vinteren, er tross alt en cab i utgangspunktet.. Slites kalesja på disse fort? Generelt noen tips til hva jeg bør se etter? Og har sett på denne: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=13166142 Er det ikke kanskje litt negativt at den må ha bytta motor? Og ser på andre på finn, feks denne: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=13263251 Her er bilen ett år eldre, men gått mye mindre. Har året så mye og si som km? Takker for svar og tips.. Liker bilen veldig godt på utseende..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår