Gå til innhold

Lickmastr

Bruker
  • Innholdsteller

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Lickmastr

  • Bursdag 02/03/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Sogndal

Lickmastr's Achievements

  1. Ville ikke annbefale å bruke Megatune som er beregnet til VEMS på filer til MS. Folk har en lei tendens til å tro att VEMS og MS er mye det samme.. Tingen er att Megatune bare er skrevet om til å støtte vems, og vems har helt andre komponenter,firmware og måten det oppererer på. en msq fil er jo skrevet til å støtte firmware og hvordan .msq filen blir lest av "boxen". Om man skulle fått opnet "mappet" i en megatune verjson til vems, kan man risikere å ødlegge filen om man skulle vere så uheldig å lagre filen etter man har sett på den.
  2. Det helt rimligste da vil være å lodde sammen sprutet selv, og bare bruke de komponentene du absolutt trenger. Som feks å bygge "boxen" selv, du trenger bare en utgang for tenning, og 4 for dyser, istede for 8 av alt. Du lager seff ledningsnettet selv og kjøper bare pluggene. Dette er absolutt billigste men den mest tungvindte måten. du havner da på ca 370 euro med 250kpa map sensor og utganger. 3400kr ca :)
  3. Alt etter som det. Jeg tenkte i utgangspunktet å kjøpe en ferdig box til G60`n. Da havner vel prisen på rundt 550 euro. så ca 5000kr,- før mva. Det er også litt avhengig av hva du vil ha av options på sprutet.
  4. Jeg har satt opp en del biler med vems nå, og er veldig fornøyd med resultatet. Skal snart sette opp en audi RS2 og en golf G60. Om jeg ikke tar helt feil, har 1.8 gti motoren fordeler og en "4 window hallgiver". Det skulle vere veldig enkelt å sette opp en slik motor med vems.
  5. Selger et sett med 5 stk brukte dyser. Dysene har stått på min audi rs2. Ca 1 år gamle. Dysene ble bytta pga at vi ville være på den sikre siden da vi kjørte bilen i bremsebenken. Dysene blir solg som 2 forskjellige dyser: Som 630cc dyser på 3bar bensintrykk og som 720cc dyser på 4bar Pris: 3000kr. gratis frakt ved forskudsbetaling. ny pris: 5600kr SPM?
  6. Dette skriver protrim. Aeromotive Med Aeromotives unike kombinasjon av ultra-høye prestasjoner, holdbarhet og stabilitet legger de konkurrentene bak seg. Alle Aeromotive bensinpumper er designet for å tilfredsstille de høye kravene til holdbarhet og stabilitet. Enten du har 200 eller 2000hk, forgasser eller innsprut, bensinpumpene holder en optimal bensinstrøm og trykk. Aeromotive bruker de samme high-tech materialene som blir brukt i flyindustrien. Alle produktene har i tillegg et meget pent design. Aeromotive leverer også flere og større bensinpumper enn de som er representert på disse sidene. Vennligst ta kontakt dersom du har et behov for enda større pumper med kapasitet helt opptil ufattelige 2500hk! Aeromotive A1000 bensinpumpe, 11101 Pris: kr 3 800,-. For innsprøytningsmotorer: opp til 1100hk - uten overladning opp til 800hk - med overladning For forgassermotorer: opp til 1300hk - uten overladning opp til 1100hk - med overladning Pumper 378ltr/t på 13,5V og 3,1bar. -10AN koblinger inn og ut. Dette er pumpen som startet det hele hos Aeromotive. Holdbar, pålitelig, pent utseende, og den holder til veldig høye motoreffekter. ---- her er link til pumpa av JMA.no: http://shop.jma.no/product_info.php?cPath=28&products_id=46
  7. Hei kjell ronny :) Jeg mener gamle bilen til Joar, er ombygd, og bygd opp av en vraka Legacy turbo fra tyskland. De i fortun har god peiling.. Trodde du hadde solgt bilen jeg ;)
  8. Hei. Har et E30 turbo prosjekt, som har stått stille ei stund nå.. Vurderer og selge, da Audien tar mye tid, og penger. Litt info. 2 stk forholdsvis ribba e30. En 325ix og en 323i. Har det meste av deler til disse. Har servo fra e36 til 323i om den passer. 323`n er så å si ferdig rustsveisa. mangler en kanal (ligger i garagen). og 2 hull i gulvet, der di gummiproppene sitter tilvanlig. Det står fult veltebur i ix`n. gjennom torpedoveggen og i støtdemper tårna. Motor: Bygd og bremsa av VSmotor. 417.2Hk og 535nm@1.4bar 200hk og 466nm allerede på 3000rpm! Autronic SM2 sprut Smidde JE stempel Porta topp Kam større dyser Mosselman eksosmanifoild Litt usikker på turbo, men det er en forholdsvis liten turbonetics sak. Mener det er pianotråd i blokka. Sinter clutch getrag 262 girkasse, VELDIG tight og fin! Har 2stk Sparco Evo2 stoler. MYE dekk og diverse felger. 323 motoren fåes med. tor den er død.. stoor intercooler god for ca 650hk. bosh 044 bensinpumpe. Har og en aeromotive bensinpumpe til 5000kr liggendes i audien om ønskelig. Ring meg!.. eller sms.. biter ikke ;) 47654297 Ca pris 120 000.. lite prutbar.. da jeg taper nåkk penger på detta uansett! Bare motorbygget kosta dette!
  9. Så du kan på en måte si at "SET" er % av hvor mye opning på wastegaten du vil ha da? Kan du også endre "SET" til bar, og ikkje %? Som swan sier? Tusen takk for hjelpen iallefall!
  10. hehe.. blei litt klarere nå! Et par spm til! Lat oss si jeg da setter start boost på 1.6bar feks. Jeg var inne å rota litt i menyen, men set står som % av meg. Men hva er det prosent av? startboosten? la oss si jeg vil øke fra 1.6 da til 1.9 bar, setter jeg da "set" til 20%? Og bør jeg begynne med lav gain? å heller å skur oppover? Jeg har ingen rpm signal eller noe tilkoblet. auto greiene holder jeg meg unda. har lest brukanvisningen mange ganger.. lasta ned på nettet.. pdf.. men så å si like blank etter på :P
  11. Hei. Har en audi rs2 og en greddy e01 boostcontroller. Noen som har kjenskap til denne saken? Hvordan setter man ladetrykket her? Eneste jeg finner under boost settings er: Startboost? Set, og Gain.. Men ingen plass der jeg kan sett inn max boost feks.. Noen som vet hva startboost, set og gain betyr, og som har lyst å forklare litt? Lada 2.2 bar, så jeg tørte ikke bruke den mer. :oohh En annen ting er at med greddye`n hadde jeg ca 0 ladetrykk før 4000rpm, men da kom det BANG med en gang.. Bytta til en turbo xs sak med 2 justerings skruer. Da begynte den lade allerede ved 2500-3000 rpm, men hadde ikke fult trykk før 6000rpm.. :angry: Jeg vil gjærne ha de smellet på 4000 rpm, men bør ikke lade over 1.9-2 bar på 98octan. Send gjerne linker til andre tråder om dette er duskutert før.. å ja, jeg har søkt! All hjelp motas med stor takk!
  12. Er dette til et sveiseapparat? MIG? Det er forskjellige typer trykkregulatorer til forskjellige typer gass/oksygen osv.. Men du finner disse på clas ohlson. Har nettopp kjøpt til et sveiseapparat. MIG
  13. Har så å si alt. Mangler en dysekontakt. Komplett ledningsnett med styreenheten..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår