Audimann1111
-
Innholdsteller
131 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Omdømmeaktivitet
-
Audimann1111 ga poeng til TKarlsen i Få bedre lys på C180
Det å bytte til klarglass vil jo deg litt bedre lys, men du kan jo teste dette først:
1. Du kan jo først sjekke tilstanden på kablinga i bilen. Måle om du har +/- ca mange volt på batteriet som på kontakta på pæra. Har du et fall på f.eks 1V der så utgjør det mye på lys effekten. Har du mye fall der må du legge nye kabler fra batteriet, til relee. Bruke originale +12V til pæra til å aktivere releet.
2. Har du gode pærer? Det også hjelper. Ikke bruk sånne 100W ("dobbel effekt") pærer fra biltema. Kjøp heller noen gode osram nightbreaker pærer. Ja, de koster mye men det er vel godt med bra lys? Er jo verdt det.
3. Møkk på reflektoren? Om du har mulighet til å fjerne glasset i front så kan du jo fjerne litt møkk der. Vær forsiktig med hva du vasker med. Noe kan skade reflektoren, det klarte jeg.
Om alt det er OK så må du nok vurdere nye lykter
-
Audimann1111 ga poeng til highline 2001 i Passat 4x4 kjøpetips
Hei
Har hatt passat 2001 mod, med fwd, fra 2005-2013, kjørte 150000 med den på den tida. Det viktigste etter min mening, er å ta en fullstendig sjekk på absolutt hele bilen, visst man først begynner å slurve med vedlikehold på disse, går det veldig fort med forfallet. Jeg syntes at når jeg hadde byttet hele forstillinga, var det mye bedre kvalitet på multilinkforstillinga. Min passat var en meget komfertabel bil, som sviktet kun 1 gang på 8 år, da var det batteriet som kortsluttet på 2 celler samtidigt, ellers startet den alltid. Eneste negative jeg vil si, er at mansjettene på drivaksel foran røk litt for ofte, gjerne 1 gang pr år. Siste 2 åra blei bilen ikke ofte vasket og stelt, men rust var et fremmedord på denne. Begynte å bli litt overflaterust i sprutsone bak drivhjul, ellers svært lite rust. Er absolutt en bil som er enkel å skru på, hadde nok kjøpt passat igjen om jeg skulle ha en god bruksbil, men så oppdaga jeg skoda superb, som er identisk med passat. Sinkslipp rundt for eksempel rails på tak, fals på bakluka er også en kjent sak på disse bilene.
-
Audimann1111 ga poeng til Grev1 i Lime baklykteglass
Jeg har brukt dette en del med gode resultater: http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Epoksylim/Ekspress-epoksy-362448/
-
Audimann1111 ga poeng til Grev1 i Baklys som fusker
Sjekk kontakter/ledninger for irr/brudd. Sjekk også om pæra har god nok kontakt med kontaktpunktene.
-
Audimann1111 ga poeng til TKarlsen i Senke Audi 80 b4 avant
Hvorfor er det viktigst? Viktigste er vel at bilen er like rundt hele og sitter godt på veien?
Utifra bildene jeg har er fjæra rundt demperen
-
Audimann1111 ga poeng til Quattro73 i Tilhenger lyskontakt
PS. Forminske bildene til f.eks. 1600x1200 før du poster de, ellers vil bare litt av de vise ;)
På baklysbrakettene/holderene finner du parklys, blinklys høyre/venstre og bremselys. Her er det også ledige uttak på pæreholderene slik at du kan sette på 6.3mm kabelsko her, se bilde under. Mål deg frem til hva som er hva med en prøvelampe e.l. Husk at blinklys høyre finner du bare på høyre side, som du kun finner blinklys venstre på venstre side. Bremselys og parklys finner du på begge sider.
Slik skal kontakten koples.
-
Audimann1111 ga poeng til Quattro73 i Speedometer audi 80 tdi avant
Du har dårlig kontakt mellom selve speedometer og kretskortet bak, er fire pinner der som utgjør kontakten mellom disse. I 90% av tilfellene kan man skru selve speedometeret fra kretskortet, montere det igjen, og alt fungerer etterpå. Hvordan instrumentpanel demonteres har jeg skrevet i tråden GUIDE: Demontere instrumentpanel og tenningslås B3-B4, C3-C4.
Bilde av pinnene til speedometer.
-
Audimann1111 ga poeng til opelduude i Eu kontroll vinduspyler hengerfeste og horn
Horn er 1-er feil, så det gjør ingenting.
Spyling av vinduet er såvidt jeg husker ikke ett eget punkt
Hengerkontakt er kun 2-er hvis kontakta henger løst å slenger, mener jeg å huske.
-
Audimann1111 ga poeng til TKarlsen i Bygge stereo i Audi 80 tdi
Det beste er om du kobler opp en forsterker. Sender signalet fra en cd spiller til forsterkeren og videre ut til høyttalere. Da vil du få mye mer glede av høyttalerne dine.
Ledninger legger man alltid skjult. Tykk + kabel fra batteriet, via sikring og inn i bilen til forsterkeren. GND ( "-" ) kabelen tar du til chassie på bilen.
Trekk strømkabelen på venstre side av bilen. Signal kabler og høyttaler kabler på høyre side.
Om du aldri har gjort dette før kan det være lurt å få med deg en kamerat som kan bilstereo/kabling. La han passe på og vise deg hvordan ting gjøres. Ellers kan bilen din se ut som dette:
-
Audimann1111 ga poeng til Quattro73 i Bygge stereo i Audi 80 tdi
Ta også hensyn til at vindusrutene kommer ned ;)
-
Audimann1111 ga poeng til TKarlsen i Bygge stereo i Audi 80 tdi
Bruk fantasien ;) F.eks bruk en drill til å lag et 10mm start hull. Så kan du jo forsette med stikksag rundt. Kan være lurt å lage en mal. Så begge sidene blir like.
Sjekk også om det er plass bak dørtrekket. Bruker å være diverse metall stenger og ting bak der.
Du bør også stive opp dørtrekket om du skal ha en høyttaler der. Evt få skrudd fast dørtrekket/høyttaleren til noe solid. Dørtrekket er for "løst"
-
Audimann1111 ga poeng til TKarlsen i Bygge stereo i Audi 80 tdi
De 4" mellomtone elementene du har på dashbordet er ikke så mye å hoppe i taket etter nei.
Det du kan gjøre er å lage til noen høyttaler hull i dørtrekket. Leke deg litt med glassfiber. Få til en plassering med 6.5" eller 8" mellomtone element der. Og bruke 4" hullet til diskant plassering
Evt kjøpe ferdig panel til dørene
http://transmedia.mystore3.no/products/audi-80-b4-hoyttalerpaneler
-
Audimann1111 ga poeng til Quattro73 i Bytte termostat på Audi 80 tdi
Termostaten sitter i underkant av vannpumpe - som igjen sitter nede, foran på venstre side av motoren. Se bilde under. Flensen (14) må du skru av, er festet med to stk M6 skruer. Husk at kjølevannet kommer fossende når du tar av vannflensen. Dersom ikke termostaten (12) kommer ut av seg selv så trekk den ut med en tang, etter å ha tatt ut tetningsringen (13).
Ny termostat settes i sammen med ny tetningsring. Meget viktig at termostaten monteres rett vei, se hvordan den gamle stod. Vannflensen skrues så på, denne er ofte av plast så ikke tighte for mye. 10 Nm er nok.
Fyll på ny frostvæske, samme type som var på fra før, husk at noen typer må aldri blandes med andre!