Gå til innhold

Coltaine

Bruker
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    Coltaine fikk poeng fra Javel i Moment: Hvor finne? (Peugeot Partner)   
    Om produsenten oppgir noe står det som regel i brukerhåndboka til bilen. Om det ikke gjør det er neste steg å høre med en eventuell forhandler eller et annet verksted. Finnes div lister fra dekkprodusenter som f.eks Continental der de oppgir tiltrekningsmoment og dekktrykk for "alle" biler, om de stemmer eller ikke vet jeg ikke. Disse finner du lettest med google. Men vet at M12x1,25 bolter bruker å være rundt 100 Nm, M14x1,25 er i sona 140 Nm, også litt avhengig av fasthetsklasse osv.
  2. Thanks
    Coltaine fikk poeng fra mr.rs4 i Trekke ut bulker I karrosseriet?   
    Har kun prøvd sånne som man faktisk sveiser til karosseriet og bruker glidehammer på. Det fungerer jo greit nok det. Har hørt om diverse sugekopper osv også som fungerer greit, sikkert på større bulker. Men i følge folk på Amazon så funker dette kittet iallefall:
    https://www.amazon.com/Super-PDR-Paintless-Repair-Knockdown/dp/B01M09S3FN
    Men ser at en nevner at den limen som følger det spesifikke kitet ikke virker så bra på europeiske eller amerikanske biler.
  3. Like
    Coltaine fikk poeng fra Javel i Takpropper løse i dårlige gjengehull   
    VVS tetning og Loctite 577 limer til en viss grad, vil nok bli vanskelig å skru ut proppen i ettertid tipper jeg, skjønt jeg har aldri prøvd de på plast før, så kan jo hende de ikke fester så godt til plast. "Gaffa" er gaffateip ja.
    Et annet alternativ kan vel kanskje være å bytte ut plastproppene med noen rustfrie bolter i rette dimensjonen med en o-ring el.l for å holde vannet ute.
  4. Like
    Coltaine fikk poeng fra Javel i Takpropper løse i dårlige gjengehull   
    https://www.biltema.no/bygg/vvs/kjemikalier/vvs-tetning-2000031881
    Prøv en skvett sånn du, eller Loctite 577 om det er lettere å få tak i. Eventuelt så kan du bruke noe klissete som f.eks tretjære, men da bør du ha litt tørketid i tankene. Helt vanlig superlim, eller kontaktlim bør funke bra, eventuelt pakningsilikon. Siste løsning som er eneste jeg har sett brukt er en bit med gaffa over hullet/"skruen"
    Pakningsilikon er ganske greit å bruke bare sånn "på egen hånd" somregel ganske lett å pirke ut igjen om det behøvs, brukte ofte sikafleks e.l i sekskanten på umbrakoskruer under vannlinjen på båter for å unngå gro, det brukte å funke fint.
  5. Like
    Coltaine ga poeng til Quattro73 i Kløtsjbytte Audi 100 2.3 quattro 1993 modell   
    En til, kort oppsummert ;) https://www.audiworld.com/forums/audi-original-s-cars-25/replacing-clutch-1995-audi-s6-2850748/
     
  6. Like
    Coltaine ga poeng til Quattro73 i Kløtsjbytte Audi 100 2.3 quattro 1993 modell   
    Guide for S4C4, temmelig likt. http://12v.org/urs/ClutchReplacement.pdf
  7. Like
    Coltaine ga poeng til Quattro73 i Kløtsjbytte Audi 100 2.3 quattro 1993 modell   
    Drivaksler og mellomaksel må av, etterpå kommer du til alt uten større demonteringer. Mulig midtre eksos må demonteres. Du må bygge noe under motor når girkasse løsnes, dette da motor henger også henger etter girkassen. Aldri la girkassens vekt hvile på aksel inn i lamell/svinghjul.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår