Jump to content
Bilforumet.no

Badlanguage

Bruker
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

About Badlanguage

  • Rank
    Menig
  • Birthday 07/22/1994

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vennesla
  1. Her i romjulen hadde jeg ute servo og smørte denne opp da den var full av rust, vann og fett som så ut som modellkitt. Etter å ha montert sammen alt igjen fikk jeg selvfølgelig noen feilkoder. Første var grei, steering angel sensor, gjorde som annvist i vcds i basic settings me feilkoden forsvant. Men, jeg fikk en kode til: 02546 - Steering Limit Stop 005 - No or Incorrect Basic Setting Og jeg får den ikke bort, har prøvd ALT! Man skal jo følge en oppkrift med å svinge til venstre og høyre for å bli kvitt denne, dette har jeg gjort flere ganger uten hell. Koble fra batteri i 10 min og gjorde basic settings på nytt, ingenting funker... Noen som har noen idee?
  2. Igår kveld fikk jeg meldingen, stop oil pressure engine off, og jeg stoppet da bilen med en gang. Bilen ble kjørt til verksted og de konstaterte med at det var oljepumpa, eller overføringen fra balanseaksel til oljepumpe. Ny oljepumpe, balanseaksler og hus koster rundt 17.000 + mva, syntes det var litt drøyt å bytte oljepumpe på en bil som er gått 150.000 Noen som har vært borti dette? Og hvordan løste du problemet? Er redd for om jeg bytter delene at det skjer igjen, og det er heller ingen garranti for at motor ikke har tatt skade av havariet, selv om bilen ble dauet med en gang varselet kom opp. Bilen er forøvrig en 2008 passat 2.0tdi pumpedyse. Oljepumpa er av typen med giroverføring og ikke kjede.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.