Gå til innhold

huskybuilder

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

583 profilvisninger

huskybuilder's Achievements

  1. Mulig jeg forhastet meg med situasjonen... Hehe.. Men har du sjekket om det ligger noe løst ved reimene?
  2. Jeg ville sjekket etter at alle luftslanger etter luftfilteret som går til turbo-intercooler-intak er ordentlig festet og ikke har noe lekasje. Åpne opp panseret og film litt ordentlig nedig neste gang. Lettere å høre da. -stian
  3. haha! jeg burde ha lagt merke til "rx7'n" Men tenkte ikke på det når jeg leste det... Er ikke noe toppakning nei. Du har jo pakninger mellom hver "sylinder" Eller rotor er vel mer riktig og kalle det. Oljen er vel kun bakerst i motoren ved veivhuset kan man vel kalle det. Har du en turbo med vannkjøling så kan det være det, eller en oljekjøler med vannkjøler så kan den være. Har aldri jobbet på en rx7, så er litt på tynt vann her... Men noe svar er bedre enn intet ;)
  4. kunne du tatt en video av det? -stian
  5. stabilistatorstaget er jo en grei bytte. er som regel sliti gjennom foringen. Ta en kontroll av endeledd og hele fjærer, inklusiv hjulager, (søk på youtube åssen man tar en kontroll.) egentlig så er det bare å sjekke alt av foringer, spesielt i forstilling. Men det kan nok fortsatt være hjulene. Jeg har en caddy hvor jeg før hadde gamle slitne dekk, rista som faen sånn som du forklarte. Byttet til nye dekk og felger og det forsvant 100%. -stian
  6. høres ut som toppakningen har gått. Har den gått varm noen gang? - stian
  7. en ting å tenkte på er at med blendekit så stryker bilen på eu kontrol pga for høye utslipp. Ta ut egr ventilen og rens den ja. Rens eksosrøret som går inn i egr ventilen også mens du er i gang. slett koden etterpå så burde det gå helt okå. du burde også sjekke vakuumlekasje da dette kan gjøre at egr ventilen mister styringsinnput. -stian
  8. er vel egentlig bare å holde i håndtaket mens du drar tappen bakover. -stian
  9. for å få en perfekt måling: Ta ut lyspærene. Mål fra jord til diverse kontakter med multimeter på diodetester (pipfunksjonen) Hvis det piper på en av dissen uten noe lyspærer i så har du kortsluttning. Dette er test for hengeren. Når det gjelder bilen så ville jeg åpnet hengerkontakten for å fysisk se at det ikke er noe slitte ledninger. -stian
  10. Litt oppklarering: Du kan stramme mekanismen på setebeltet men i enkelte tilfeller kreves det å borre ut noen nagler. DET ER EKSPLOSIVER! Så vær utrolig varsom. På min bil så er det en mekanisk strammer som gjør at når setebeltet dras hardt så utløses eksplosivene for å dra setebeltet sammen. det er for at du som person ikke skal fly langt fram før det er stramt. Du kan fint knekke noen fingre hvis du ikke er forsiktig. Det med silikonspray høres ut som en veldig god ide for å få smørt litt, men ville uansett ha vasket beltet. dette er for å få vekk fett og gris som gjør at beltet sklir tregt. husk også å vaske gjennomføringer. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår