Gå til innhold

Mateng2

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Mateng2's Achievements

  1. Hei. har en mazda 6, stasjonsvogn som jeg må gjøre noe med fargen på. det har blitt bytter ut frontfanger og skjermer i andre fargenyanser, så nå ser det ikke spesielt bra ut. jeg er da usikker på hva jeg bør gjøre med dette. det er noe rust, på bakluka ved lykta. jeg har fått tilbud på at en person kan helfoliere den i blank folie, smat at han sandblåser rusta, grunner osv dette. det skulle han ha 13000 for, noe jeg ikke synes var så veldig dyrt. hva kan jeg forvente av denne folien, blir det å se ut som vanlig lakk, med mindre man gransker det nøye? pris er et viktig tema her, da jeg er student og ikke kan bruke haugevis med penger. eventuelt blir det å hellakkere bilen, eller lakkere de delene som har feil farge. det gjelder 2 skjermer, frontfanger og en dør. hvor mye kan jeg forvente at dette skal koste? det er mulig noe oppretting på bakluka også, for meg så er det mulig å bare legge folien over dette, hvis det lar seg gjøre. kom med innspill, er veldig usikker. si også fra hvis det er noen her som tar på seg sånt for en billig penge. legger med link av bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=2043222&finnkode=60046585
  2. gjelder bakre fanger - http://finndel.no/delinfo.aspx?dnr=14744&f=x59&bk=950602&dk=1291&no=4
  3. hei, golf 5m 1.6 fsi. 2004 modell. har en bulket bakfanger, og lurer på å bytte denne, det jeg lurer på er om jeg kan bytte kun den svarte vinylen, altse den helt nederste delen, da det er denne som har skade. den indre støtfangerforsterkningen er også knekt og må byttes hvis det har noe bety. jeg lurer altså på om det går ann å skille plastikken og den som ser ut som metall, men er vel plast det og, men lakkert. i så fall lønner dette seg med tanke på arbeid osv.. vil da bli midt bak skiltet, håper dere skjønner. forresten, er denne delen lik på forskjellige motorstørrelser, diesel/ bensin osv???
  4. Når jeg søker på nettet etter bakfangeren så ser det ut aom jeg bare får opp denne plastikken som er utenpå og ikke metallet på baksiden??? Eller er dette en komplett del??
  5. Combi-coupe: Golf V 1K1 Motor: 1,6 115hk, Bensin Motorkode: BAG Årsmodell: 2004 Hjuldrift: Framhjulsdrift Hei! Jeg var uheldig i går å rygget på et digert kumlokk. Farten var relativt høy og det smalt godt. Kumlokket traff bakfangeren plastikk. Hvis det heter det, jeg tror det?? Det er svart plastikk som går fra bagasjerommet og helt ned og litt under bilen. Korriger meg hvis jeg bruker feil utrykk. På innsiden av denne så jeg en slags metallbjelke som går på langs. Denne har fått seg en kraftig smell og har nesten knekt av. Hva heter denne delen hvis jeg skal bestille den?? Dyrt å bytte?? går ut i fra at jeg ikke kommer igjennom EU godkjenning med denne skaden? Takk for svar
  6. Jeg må tilføye at motoren rister veldig mye på tomgang. når jeg åpner panseret så ser jeg motoren bevege seg forferdelig mye
  7. Ja, det hadde vært fint, men nå har jeg foreløpig fått tettet dette. det jeg lurer på er hva denne fuskingen kommer av
  8. Hei, jeg har problemer med bilen min. En golf FSI mk5 2004 modell. Combi-coupe: Golf V 1K1 Motor: 1,6 115hk, Bensin Motorkode: BAG Årsmodell: 2004 Hjuldrift: Framhjulsdrift Problemene har begynt etter kjøring på dårlige skogsbilveier, bilen har fått en del smeller oppunder av stein osv. Det første som skjedde var at jeg fikk eksoslekkasje etter en smell. på møller så de at et flexirør som går inn på katalysatoren var ødelagt og at jeg måtte bytte hele katalysatoren da denne delen ikke var å få tak i alene. dette kom på 11000, noe jeg synes hørtes unødvendig dyrt ut, jeg tettet lekkasjen med colabokser og slangeklemmer, og det hørtes mye bedre ut. motorlampe begynte å lyse etter en stund, men etter at jeg hadde tettet det sluttet den og ble borte. jeg vet ikke om dette var tilfeldig eller om det var på grunn av at eksosen ble tett. bilen gikk som før, det eneste var lyden. Etter et par ukers kjøring kom snøen og lyden ble verre. jeg kjente nå at bilen begynte å gå dårligere, det skjedde gradvis og motorlampa begynte å lyse igjen. en dag ble lyden for ille at jeg tok opp colaboksene som det nå hadde blitt hull i og la på nye så det ble tett igjen. Bilen gikk fortsatt veldig dårlig. den fusker på tomgang, reagerer dårlig på gasspådrag og rykker. (særlig ved gasspådrag). Den samme dagen kom det en ny feil, mens jeg kjørte rykket det plutselig i bilen, jeg så at omdreiningene datt med omtrent 1000 før de spratt opp igjen til det normale. en gul EPC lampe begynte og lyse men slokket etter et par sekunder. noen sekunder sendere begynte motorlampa å blinke i et minutt før den fortsatte å lyse konstant. akkurat det samme fortsatte å skje mange ganger i løpet av kjøreturen. omdreiningene datt med mellom 500 og 1000 rpm. de detter fort ned, men går like fort opp igjen til det normale turtallet.rykket jeg kjenner i bilen kommer av den brå turtallsendringen. hva kan være årsaken? kan det ha noe med eksoslekkasjen, eller er det noe annet?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår