Jump to content

Epp94

Bruker
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

About Epp94

  • Birthday 05/03/1994

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Epp94's Achievements

Menig

Menig (1/13)

0

Reputation

  1. Hei, har en 91 modell Volvo 240 som jeg skal bytte takluke pakninger på. Er litt usikker på hvordan pakningene skal demonteres. Må taktrekket av innvendig eller er det greit å komme til utenfra? Skal bytte den framme og i bakkant. Ser ikke helt for meg hvordan disse skal demonteres. Dreneringene er ok. Noen som har gjort dette før? Mvh. Espen
  2. Noen som vet hvilken størrelse på boltene til disse stagene? fikk M12 bolter fra Volvo. Leverandøren av foringene oppgir en halv tomme 1/2"
  3. hylsen er korrekt sideveis. det jeg mener er at bolten beveger seg opp og ned inni hylsen. da spiller det ingen rolle om boltene er strammet skikkelig til. innvendig diameter i hylsen er for stor.
  4. Hei, har et problem med foringene i momentstagene bak på 240en. Det viser seg at hylsen i midten av foringen som bolten går gjennom, er for stor. Har kjøpt nye originale bolter på Volvo for å være sikker på størrelsen. Bolten er str: M12 (11,7mm) Hylsen er innvendig diameter: 1/2" (12,3mm) Forskjellen høres kanskje liten ut, men bolten beveger seg MYE inni hylsen. Prøvde med 1/2" bolt og den passer perfekt, men den passer ikke i feste på karosseriet (hullet som er gjenget på bilen hvis dere skjønner). Når jeg kjører med bilen og gir gass, bremser og girer, kommer det klunkelyder i bakstillingen (tenker da at det kan være slakken i hylsen i disse stavene). Lurer på om noen vet hva jeg kan gjøre, evt om noen har hatt samme problem før? Har nylig montert foringene og jeg kjøpte dem her: http://www.pedersens-racing.no/bil/polyuretan/ De på Pedersens racing har aldri hørt om problemet jeg har.... takker for svar
  5. Hei, Har skaffet meg en analog ute temperatur måler, men mangler føleren. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en føler?
  6. Epp94

    extra lys

    Jeg har de bak grillen, funker bra og ser pent ut :)
  7. Har nå montert jussteringskruene bak på begge sider mellom bremseskoene. strammet opp slik at de kniper så vidt mot skiven. Har strammet opp inni bilen også. Brekket er dårlig enda. Noen som har en ide?
  8. var det jeg fryktet, får vel leve med det.
  9. Skoene er lik som de gamle. Skal bestille justeringsskrue fra BCB: http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&ProductID=19379&List=1 Får dem vel i løpet av uken.
  10. Den går løst og lett. Pusset vekk rust og smurte de opp siden den ene var rusten og veldig treg. Bremseskoene har jeg ikke sjekket, men skal sammenligne med de gamle skoene i morgen
  11. I dag har jeg stripset fast vaierne til bakakslingen. Brekket er dårlig enda. Når jeg drar i brekket til max, hindrer den bilen i å trille fremover, men ikke bakover. Fremover: litt funksjon. Bakover: ingen funksjon
  12. Så vidt jeg vet så har ikke 240 justeringsskrue som standard. Man kunne få kjøpt det som ekstrautstyr hos volvo. Dette er bare noe jeg har lest på nettet. Istedenfor justeringsskrue, har jeg en slags H som sitter mellom skoene. har en slik H
  13. Hei, Har en Volkswagen Golf IV 1,6 stasjonsvogn 1999 modell. Har et problem ved at når ute temperaturen ligger mellom 3-4 plussgrader, så begynner det å dugge noe ekstremt inni bilen. Dette skjer uavhengig om jeg nettopp har startet bilen, eller kjørt lenge. Det kommer en slags søtlig lukt inne i bilen når duggen kommer. I bilen er det Climatronic anlegg. problemet oppstår bare ved den temperaturen, ellers ingen problem. Duggen kommer så fort at du får ikke tid til å gjøre noe(ta ned vinduet). Har flere ganger måtte stoppe i 10 minutter for å vente på at duggen gir seg. Noen som vet hva dette kan være?
  14. Det er ikke volvo originaldeler (ble bestilt via bosch verksted). Vaierne er samme lengde som de gamle var. vaieren strammes når jeg drar i brekket. Jeg kjenner at brekket tar litt, men holder ikke bilen. Har smurt opp fjærer og alle bevegelige deler (alt er nytt).har også rengjort håndbrekkskoene med bremserens. De gamle vaierne var ikke festet til akslingen da fjæren til denne hadde røket. Skal prøve å stripse fast vaierne i akslingen i morgen.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy