Jump to content

Kim94

Bruker
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

About Kim94

  • Birthday 09/13/1994

Contact Methods

  • Bosted
    Krokstadelva

Kim94's Achievements

Menig

Menig (1/13)

10

Reputation

  1. Kim94

    Audi A4 1,8TQ

    noen ? Den plastikk ventilen jeg tenkte på er denne http://www.topbildeler.co.no/7079065-vaico
  2. Kim94

    Audi A4 1,8TQ

    Da har jeg koblet ifra LMM og kjørt en tur, den ble kanskje en smule kvassere, men var såvidt jeg merket det. Nappet av slangen fra N75 ventilen til wastegaten? og prøvde kjøre, da lada den ! Kjøpte ny N75 ventil å monterte, men fortsatt ingenting.. Begynner å gå veldig tom for ideer.. Tok også av den runde plastikk ventilen som sitter over N75 ventilen, så at det var en fjør inni den. Jeg kunne blåse igjenom den begge veier uten problem, er det riktig ? Noen flere forslag? :)
  3. Kim94

    Audi A4 1,8TQ

    Tok diagnose på bilen nå, det kom ikke opp en eneste feil... Noen flere forslag?
  4. Kim94

    Audi A4 1,8TQ

    Hallo ! Jeg har en 1997 Audi a4 1,8 TQ som jeg nylig har chippet. For noen dager siden kjørte jeg opp en bakke og bestemte meg for å se hva den var god for, dro ut 1,2,3 når jeg ligger på rundt 4000 omdr i 4 gir så plutselig mister jeg all kraft, bremser ned og leggern i 5 gir og kjører pent hjem. feilsøkte litte grann og fant ut at Åndingsrøret som sitter under innsugsmanifolden hadde sprekt/eksplodert, da tenkte jeg dette var syndern, dro ned på albjerk å fikk tak på en ny en, byttet denne + resirk ventilen. men fortsatt ingen power, er som at jeg kjører uten turbo, er ingen drag i den, men den er ikke i nødmodus tror jeg, fordi jeg kan fortsatt dra den til 6-7omdr hvis jeg vil bare at det tar litt tid.. Når jeg står på tomgang å gasser så hører jeg turbo trykket blir slipt ut *pssh* men hører ikke at turboen lader, å det gjør den ikke heller tror jeg, den går fryktelig dårlig. har lett etter lekkasjer i vakum slanger osv men har ikke funnet noen enda. men hvis jeg skulle hatt en litt stor lekkasje så burde jeg jo høre lekkasjen? Jeg er helt fersk på dette med Turbo, første turbo bilen min. Noen eksperter her som har noen forslag til hva som kan være feil? Har lest litt at man kan nappe av slangen til wastegaten? før å se om N75 ventilen er defekt? hvor sitter den slangen ? Bilen er helt orginal utenom Chip og powerfilter. Den begynte også å bruke mye mer bensin når dette skjedde. Takk på forhånd
  5. Hallo! Har en Golf GTI MK1 som nekter å starte når den er varm. Når den er kald starter den som bare det og går helt fint, men hvis jeg stopper den og prøver å starte igjen er det uaktuelt at den starter, alt går rundt som det skal, den får bensin og den tenner... Noen som har hatt samme prolem og kan bistå ?
  6. Hallo. Jeg har en 1,8 golf GTI Cab. Å i fjor var jeg så uhedlig at girkassa takket for seg, etter litt om og menn fikk jeg tak på en ny 5trinns kasse til golfen, etter montering viste det seg at det var fra en diesel modell, Så jeg har alltså en 5 trins diesel girkasse i min 1,8 bensin, å derfor passet jo ikke de gamle giroverførings pinnene, så jeg fant en tynn metall stang å bøyde og prøvde meg frem og fikk tilpassa dissa slik at jeg fikk gira, siden med de orginale giroverføringspinnene mine så hadde jeg bare 3. og 5. gir, men når jeg fikk lagd dem litt kortere så har jeg jo alle gira, problemet er bare at jeg ikke får det helt 100% så den er litt vond å gire med, å jeg får ikke tak i de giroverføringspinnane fra en 5trinns diesel golf, så jeg lurte på om det vil fungere i det heletatt å bruke giroverføringspinnene fra en diesel golf?
  7. Hei. Har seg jo sånn at Caben lekker en del når jeg kjører, når jeg kommer opp i litt fart 55 og oppover så bråker det veldig, jeg hører den slipper inn luft, men kjenner det ikke. Det kommer ifra toppen av cabben, altså der cabben lukker ved frontruta. Er klar over at det er en eldre bil og ikke sikkert kan være helt tett, men det må være måte på, jeg kan ikke høre hva folk sier engang når de sitter på. Har tatt ned cabben å sjekket, alle pakningene og listene ser fine ut, å det kommer ikke vann inn der, men det bråker no så jævlig, er det noen av dere som har hatt cab og har hatt no av det samma problemet? :) Kim
  8. Problemet er løst, viste seg at hylsa som går igjenom torpedoveggen mangla, sveisan pån igjen og problemet var borte.
  9. Heisann. Gikk til innkjøp av en golf gti cab 8v som førstebil, girkassa og clutchen var gåen så byttet dette, men det har seg sånn, at jeg har 5cm dødgang på clutchpedalen, alltså den clutcher helt fint når jeg presser clutchen helt inn, men bare jeg slipper 1mm så slipper den, veldig plagsomt. Fattern har aldri skrudd no golf så han hadde ikke peiling, men på den gamle minin han hadde engang skulle det være litt slark på clutchpedalen, men det kan ikke være mening at det skal være så mye som det er nå. Wiren er strammet såpass i motorommet at den står akkurat sånn at den ikke slurrer, men jeg har førtsatt 5-7cm dødgang på pedalen inni bilen, alltså det er ikke no press eller noe som helst, can bruke lillefingern å den bare dingler. Er det Noen som har no erfaring med dette? Hadde satt stor pris på om folk som faktisk har erfaring med det kan komme med noen visdomsord :) Takk
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy