Gå til innhold

runarlan

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om runarlan

  • Bursdag 09/12/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Motor (eks 1.6)
    2.6

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

runarlan's Achievements

  1. Kaliperen var problemet! Den hadde hengt seg opp, og alt av skiver, klosser og kalipere måtte byttes på bakhjulene...
  2. Er dette en feil som kan gi ytterligere problemer hvis jeg fortsetter å kjøre med det tror du? Jeg kan tidligst levere bilen på EU-kontroll i juni, så før jeg koster på en bremsereparasjon, er jeg også interessert i å vite hva annet som må til for EU-godkjennelse.
  3. Kan vel ikke si at jeg har vært så flink til å følge opp med service.. Så jeg har ikke gjort dette de 3,5 årene jeg har eid bilen.
  4. Jeg har en Audi A6 2.6 95mod hvor jeg opplevde litt trøbbel i vinter. Det startet med at varsellyset for bremsene (håndbrekklyset) blinket og pep en gang jeg startet bilen. Neste gang jeg startet bilen gjorde det ikke det lenger. Deretter kom dette i rykk og napp, men jeg tenkte at problement kunne være håndbrekket ettersom det føltes litt annerledes å dra i enn før, og at dette kanskje hang seg opp ved at det frøys fast. Derfor har jeg unngått å bruke håndbrekket, og har ikke sett varsellyset på lenge. Nå er problemet at jeg kjenner at venstre bakdekk er mye varmere enn de andre, og at det av og til lager en knirkelyd akkurat i det jeg går fra stillestående til bevegelse. Noen som kan tenke seg til hva problemet er? Er det rett og slett at bremsene henger og må byttes?
  5. Feilen var en defekt motor til et spjeld, og denne måtte byttes. Men i motsetning til det som det første verkstedet (Snap Drive) sa, så måtte ikke hele dashbordet ut, så det ble ikke så dyrt som først antatt da jeg benyttet et annet verksted (Pluss Auto).
  6. Jeg har problemer med varmeapparatet i min Audi A6 2.6 95-mod. I fjor høst kom det kun kald luft fra varmeapparatet og det begynte å bli kaldt å kjøre bil.. Var innom verksted, og de sa at det var et spjeld som måtte byttes eller noe, og at dette krevde mange arbeidstimer, da hele dashbordet måtte ut. Jeg ventet litt for å se om jeg skulle ta meg råd til å fikse det, og ca en uke etterpå produserte bilen varm luft som bare det. Det gjorde den gjennom hele vinteren. Men nå som våren har kommet, slo den plutselig om igjen og produserer kun kald luft. Det virker nesten som om den trigger på utetemperaturen. Problemet er at det i kalde vår- og høstperioder kan bli kjølig å kjøre bil. Vurderer å kjøpe en 12V kupevarmer som jeg kan ha gående under kjøring, men lurte på om noen vet hva som kan være galt, slik at jeg heller kan fikse det og få varm og kald luft når jeg vil.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår