Gå til innhold

tomgei

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tomgei

  • Bursdag 05/08/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Foto, musikk og dippedutter...
  • Modell (eks S4)
    Galant - Space Star
  • Biltype (eks Audi)
    Mitsubishi
  • Yrke eller sivil status
    Autorisert Propellflyterapeut
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Bodø

tomgei's Achievements

  1. Skal bytte registerreim på en generasjon 1 CRV. I den forbindelse lurer jeg på hvordan dere anbefaler å snurre motoren for hånd etter at reimhjulet på veiva er fjernet? Motoren roterer jo "feil" vei noe som gjør at jeg mest sansynlig vil skru ut bolten fremfor å vri motoren. Erfaringer?
  2. Jeg hjalp en venn med å bytte en skadet førerdør på hans Polo 2007-mod. Byttedøren hadde ingen nøkkel og jeg lurer derfor på om det er mulig å fjerne dørlåsen uten å ha nøkkelen? Har merkeverkstedene en "masterkey" som kan fungere?
  3. For 2 år siden byttet jeg alle foringer og o-ringer i overføringen mellom gearkasse og gearkula. Jeg monterte dette tørt da jeg ikke var tilregnelig i gjerningsøyeblikket. Nå må jeg dessverre gjøre jobben på nytt da jeg vil anta at o-ringene har blitt spist opp. Hva vil dere anbefale med å smøre o-ringene med? Lithium-grease eller seig hjullager-grease?
  4. Jeg har en Galant stv (2003-modell) med AC. Har store problemer med å regulere temperaturen. Det virker som om den gir alt den har og kan ikke justeres ned før jeg skrur regulatoren til lav (17 grader og Air Cond på). Skrur jeg opp tempen igjen er det ikke lange stunden før det begynner å bli irriterende varmt igjen. Har prøvd å se om det er forskjell med eller uten AC, men det må være fint lite. Er det noen kjente problemområder eller er dette et "spesialtilfelle"?
  5. Var på EU-kontroll med min 2003 stv og fikk en 1'er feil på at bakruta ikke kan spyles. Viskeren fungerer som normalt. Er det egen pumpe til bakvinduet og hvor sitter i såfall den? Har også en Space Star som har samme problem. Her er det heller ikke spyling på frontlyktene. Ser at lysene dimmer når jeg prøver å spyle, så noe trekker strøm. Er det egen pumpe til lyktene også? Begge bilene ser ut til å bare ha EN tank til spylerveske, så det er nok bare å utelukke den løsningen... Tar gjerne imot tegninger eller bilder om noen har å by på.
  6. Det burde gå fint det, MEN det er veldig dyrt i lengden. Ved kontroll vil du bli bøtelagt tilbake til steinalderen, så hvis du ikke kun kjører på sperret område så vil jeg anbefale deg i å la det være med tanken.
  7. Hvis du må banke hardt vile jeg prøvd en 1,5 kg "sinthammer" og lagt en trekloss på skiven. Treklossen vil ta mye av skadene mens du allikevel klarer å få gitt skivene et lite sjokk. Hva slags bolter er det du har tatt av? Er det ikke mutter som holder hjulene på plass? På min Space Star var skiven tredd på de fire hjulboltene som stakk ut av navet og den hadde heller ikke noen litenskrue som hold det hele på plass. Det var nok å fjerne calipren for å få løs skiven. Sentermutteren var det iallefall ikke behov for å fjerne for å ta av bremseskiven. Kan du legge ut et bilde av herligheten? Håper uansett at du får det til :-D
  8. Hellanor kan ha dem. Ville prøvd å jekke opp forhjulene for å ta av vekten på hjulene. Er det like tungt å svinge da og er ulydene like markante. Blir det forskjell om du slår av motoren slik at servoen ikke jobber?
  9. Fjærbeinslager er et stor gummiklump som sitter på toppen av støtdemperen. Den ligger mellom karosseriet og demperen. I tillegg ligger det et glidelager under den som gjør at man fysisk kan vri demperen når hjulet svinges. Dersom dette lageret har kollapset, vil det bli tyngre å styre og kan lage lyd slik videoen viser.
  10. Kan det være noe så banalt enkelt som et fjærbeinslager som har tatt kvelden?
  11. Jeg måtte bytte batteri på min bil. Det stod på lading og indikerte fullt, men det var nesten ikke lyd i starteren da jeg vridde om nøkkelen. Hvis batteriet stod ubelastet kunne jeg måle 12 volt, men med belastning falt spenningen. Har du målt spenningen på polene med motoren i gang? Hvis du har 13-14 volt, får batteriet lading. Er batteriet gammelt og er det lenge siden du har sjekket væskenivået?
  12. Dette er egentlig ikke noe hjelp i, heller tvert imot. Av og til skulle man bare hatt en gammel Boble. Da hadde livet vært mye enklere å leve.
  13. Jeg bruker selv kobber-pasta på gliderne når jeg har oppe bremsene. Har ikke merket noe negativt ved det. Som det nevnes over er det viktig med renhold. Jeg sliper lett over gliderne med fint pussepapir og vasker rent med sprit. Sjekk gummimansjettene før du monterer for å forebygge at det kommer inn vann og skit.
  14. Tror nok ikke du har vikeplikt for ham (kommer både ut fra p-plass og fra din venstre side), men jeg ville gjort det lettere for meg selv ved å slippe ham ut først. Blir omtrent som dem som prøver å komme seg på t-banen før de har sluppet ut de som skulle av. Tror halvparten av dem som fyller opp vognene på t-banen egentlig prøvde å gå av for mange stasjoner siden...
  15. Kom over denne linken. Må jo kunne fungere å lagre i høyden uten stativ da... Tullete snikreklame ;-D http://www.dekkimportorene.no/dekklagring.html
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår