Gå til innhold

Morton

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Morton

  • Bursdag 08/28/1954

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Avensis 2.0 Executiv
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 Bensin

Contact Methods

  • Bosted
    Fetsund

Morton's Achievements

  1. Helt klart. Kona har ved ett par anledninger kjøpt biler som har gått i Oslo, .. forferdelig rustne i understellet og eksossystem etter bare ett par år!
  2. Bilprodusenter som bruker syrefaste? Tviler jeg på. Ikke engang påhengsmotorer kommer med syrefaste overalt.
  3. Nyere er dyrere selvsagt, men 2012 er den beste av de. Stort sett 1.8 som er solgt i Norge så mange brukte og velge mellom. Kjøp automat, problemfri bil. Men når det skal sies, 2016 den siste Avensisen er noe helt annet og kjøre enn de tidligere modellene.
  4. Den samme erfaringen har jeg med ett par-tre Avensiser. Saga Antirust i Oslo anbefalte og sandblåse understellet og prime det på nytt, ev. legge på noe glassfibermassse der rusten har spist for mye av metallet. Det synes jeg er altfor dyrt på en bruktbil så de sprøytet på en kjemisk ruststopper som danner en hard forsegling sammen med rusten. Utsetter problemet litt, men synes synd på neste eier av bilene..
  5. Noen som har erfaringer med f.ex. Premiumcontact 6 vs Hakka Blue 2 når det det gjelder støy og komfort? Hvem bråker minst in kupeen på norsk asfalt? Eventuelt andre merker?
  6. Spiller vel ingen rolle det. Bil fra 2012 har ikke noe garanti uansett. Stempler fra Mekonomen eller hvilket som helst godkjent verksted er godt nok for alle ved salg neste gang.
  7. Avensisen (2016) som jeg nå kjører ble behandlet med FluidFilm. Ble tilbudt meg gratis ved innbytte. Merkelig stoff.. rart det ikke blir "vasket " av i regn og salt sprøyten. Det er jo akkurat som og ta på tynn vaselin, tørker aldri. Forhandleren mente at tradisjonell understellbehandling var optimalt på nye biler, mens FluidFilm var bedre på biler som har gått en del km. Vi får se..
  8. Morton

    TPMS

    Nei den Avensisen jeg har har knapper på høyre siden av rattet som du bruker for og bla i en liten skjerm mellom speedometret og turtellern. Ingen fysisk knapp for setting altså.
  9. Morton

    TPMS

    Latterlig med disse dekktrykk sensorene som nå er på alle biler. Mer mik-mak som går istykker og er dyrt og reparere. Har kjørt i 40 år uten behov for dette. Nå har varsel lampa begynt og lyse selvsagt etter bytte til sommerdekk. Jeg kan godt sette en teipbit over lyset, men er jo litt fedup med at jeg ikke vet hvorfor. Dekktrykket er selvsagt 100% riktig. Først prøvde jeg og resette sensorene etter Avensis manualen. Virker ikke. Så sjekket jeg på nettet. Der finnes det like mange varianter av prosedyren som det er innlegg. Ok, da ringer jeg jeg Toyota, de må jo vite det. Uten og gå i detalj fikk jeg enda en ny prosedyre som bl.a besto i trykke 3 ganger på "angi nytt trykk" knappen på rattet. Bare tull.. menyene virker jo slik at de hopper ut ved ett trykk så det er ikke mulig og trykke 3 ganger på samme menyvalg! Tror jeg bare venner meg til at varsellyset er der..
  10. Lanolin behandling er sikkert ok. Men jeg leverte min 09 Avensis til rustbehandling i Oslo (Saga). De ringte meg tilbake og sa at understellet var jæv.. rustent. De medga også at sandblåsing osv på en bil fra 2009 med 150 000km er drøyt og foreslo isteden en behandling der de sprøyter på noe tyntflytenede oljeguffe som reagerer med rusten og stivner og danner en knallhard hinne før de legger på understellsbehandlinga. Det bremser rusten en god stund. Leverte bilen 3 år etter til innbytte og den var like svart og pen under. Fikk ingen anmerkninger fra Toyota. Åssen det i virkeligheten ser ut under tectylen etter 3 år vet ingen; det viktigste for meg var og bli kvitte'n til god pris.
  11. Hvis man varmer opp en plaststøtfanger med f.ex varmepistol, blir den da såpass myk at den kan formes? Eller mer konkret: Er det mulig og varme opp nedre kant på bakre støtfanger så en kan "presse" opp og forme en utsparing for et rett eksos-endestykke? Morton Avensis T25 Executive St.v.
  12. Har du noe mer opplysning om den nettingen? Ser jo veldig bra ut. Forhandler? Var den ferdig tilpasset? Morton
  13. Noen som vet om det lar seg gjøre og varme opp og forme nedre kant av bakstøtfanger på en T25 med varmepistol uten og ødelegge plast eller /lakk? Tanken er og presse opp en halvsirkel utsparing for og gi plass til et rett eksosenderør.
  14. Vel. Toyota burde jo være proffe de. Prøver først og shine opp den gamle lakken. Som sagt så er det så nære at litt mørkere/dypere farge på gråskjæret i den gamle så er den der. Blir jeg ikke fornøyd får dra tilbake :driving Mort
  15. Tror nok du har rett Boss. Jeg prøver det. Men man kan lakkrense/rubbe metallic lakk altså? Jeg tenker bare på at det er jo et lag klarlakk på metalliclakk. Morton
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår