Gå til innhold

Erlenkal

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Erlenkal's Achievements

  1. Det er sjeldnere enn hver omdreining. Det er 5-6 slag i sekundet på normalt turtall (1500 slag / minutt = 25 slag / sekund). Så det blir vel sjeldnere enn hver andre omdreining. Snekke er egentlig min beste sammenligning. Jeg hører det best når jeg renner, så det blir vel synkende turtall, egentlig. I hvert fall mer på synkende enn på økende turtall. Jeg hører ikke lyden når bilen står på tomgang eller når jeg ruser den. Det er kun når bilen ikke står i ro. Fant derfor lite når jeg åpner panseret.
  2. Hei. Jeg startet bilen i dag og kjørte 80 km. I løpet av turen kom det en dunkelyd i motoren, som gradvis ble sterkere og sterkere. Jeg kunne også kjenne dunkene svakt i pedalene. Det høres litt ut som en snekke, egentlig. Lydene følger turtallet, ikke hastigheten på bilen, men likevel lettest å høre i 3-6. gir. Lyden kommer alltid når jeg renner, men mot slutten kom den oftere og oftere når jeg ga gass også. Det hadde ingenting å si om jeg trykket inn clutch. Bilen er en Toyota avensis T25, 2009-modell, kjørt 189 993 km, halvveis til månen (jeg tar med kake og verksted :-D ) Jeg prøvde å gjøre et opptak. Det var mye sus, men man hører dunkingen så vidt i bakgrunnen. Noen forslag til hva dette kan være? ulyd bil.m4a
  3. Hei. Jeg har en Avensis T25 2009-modell kjørt 180.000 km. Nå er det en del rust på understellet. Utover det er det ingenting galt med bilen. Jeg byttet akkurat en fjær som var brukket bak da den var rustet tvers gjennom. Bremsene bak er også godt rustne og skal byttes. Jeg sliter med å vurdere hvor alvorlig denne rusten er. Jeg forstår at en behandling med lanolin kan stoppe noe av rusten. Jeg har fått et tilbud på 4000 kr. Er det lurt å spandere en slik behandling på bilen, alderen tatt i betraktning? Er dette noe som må gjentas senere? Dersom jeg slipper å måtte bytte et stag eller noe, så er prisen fort spart inn. Eller dette for det meste overflaterust som ikke er så farlig? Jeg sliter med å laste opp bilder, men legger ved link. Bilder: https://photos.app.goo.gl/JXyVCgE9YXK4uiTf7
  4. Hei. Bremsene bak er slitne. Jeg hadde noe varmegang i den ene bremseskiva og stemplene satt bom fast, men fikk dem i bevegelse ved hjelp av en tvinge og bremsekraft. Men dette er bare en midlertidig fiks. Så er jeg usikker på om det er best å kjøpe nytt stempel med pakninger osv. eller rett og slett kjøpe ny caliper? Er det mulig å si ut i fra vedlagte bilder? Bildene ble tatt før jeg fikk beveglse i stempelet. Når jeg bremser, følger pakningen med stempelet. Caliperen på andre siden var bedre enn på vedlagte bilder. Jeg skal også bytte skiver og klosser. Selve caliperen ser ut til å gli fint i sporet sitt. Bør jeg likevel bytte glidestempler når jeg først er i gang? Jeg har forøvrig ikke byttet bremser før, men ønsker å lære. Bilder: https://photos.app.goo.gl/RFQK7Ao4P9qLhZfS7
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår