Jump to content
Bilforumet.no

Martin_ånes

Bruker
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About Martin_ånes

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 12/17/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Skuter, Snøscooter, Snowmobiling, Android, Ingen er perfekt, men nordlendinger er farli nært!! Fritt Vilt III, Trolljegeren, Trailers Ozzy Osbourne, Trænafestivalen, AC/DC, KISS, Jennifer Lopez, Lena Meyer-Landrut, Snoop Dogg, Herringen Brothers,
  • Modell (eks S4)
    Senator 3.0i
  • Biltype (eks Audi)
    opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Yrke eller sivil status
    Ansatt, Elektriker
  • Motor (eks 1.6)
    3.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    green filter.
  • Fylke
    nordland

Contact Methods

  • Bosted
    mosjøen
  1. den er ekstrem ja:) . Men lurer på hvor grensen ligger på , i hva han klarer og dra ut av motoren :D og hvordan han går frem for og hente ut mer hvis det skulle være ett alternativ :D
  2. hvis jeg var deg , ville jeg koblet til et multimeter mellom batteriet sin - pol og jordingen på bilen din. og sett hvor mange ampere som bilen trekker med tenningen av. og etter dette ta ut en og en sikring for og finne ut hvordan (kurs) som er feil på. hvis dette ikke hadde gjort noe utslag på strømmen , ville jeg prøvd og ta ut ett og ett rele. i håp om at det skulle funke :) . tror du finner feilen bra fort. tipper det er ett rele som har hengt seg :)
  3. stå på ! råeste prosjektet jeg har sett :D har du planer om og hente mer gamp ut av bimmern ? eller er den lagt på is :) ?
  4. ]bestilte tempføler fra xtremecar.no ( http://www.xtremecar.no/tuning/malere-instrumenter/instrumenter/auto-gauge-temperaturmaler-2 ) og skulle montere den på min summit. regnet med at det var likestrøm på skuteren men det var det ikke. hele skuteren uten " hjernen" ( mpem ) boksen gikk på vekselspenning. så jeg turte ikke og koble meg inn på strømtilførselen til hjernen med tanke på at jeg ikke viste noe om hvor stor likeretteren som forsyner mpem boksen var. så jeg googlet litt på nettet om likerettere og mange viste om teorien men har ikke gjort det i praksis. så jeg demonterte min gamle forsterker og brukte likeretterdiodene og ett par kondensatorer og laget min egen likeretterbro. nedenunder er noen bilder hvordan jeg gikk frem. men jeg byttet ut kondensatoren på 100 microfarad , med en på 470 microfarad. har desværre ikke bilder etter at jeg monterte kondensatoren , er viktig med rett pluss og minus på kondensatoren , pluss siden er merket med striper eller piler på kondensatoren med merkingen på plussfoten. monterte selfølgelig likeretterbroen etter spenningsregulatoren og målte spenningen. 12 V DC uten noe hakking, eller blinking i bakgrunnbelysningen til vanntempmåleren. [ATTACH]24539[/ATTACH
  5. er ikke noe ekspert, men har hørt at det ikke er samme kassene i omega og senator. kassene i senatorene er vist getrag 265 ( for 3 L ) . er synd det er så lite svar på trådene. Mvh Martin Ånes
  6. er det noen som har noe erfaring med dette ? eller lønner det seg og kjøpe ny kasse ? Mvh martin
  7. Du kan prøve og ta et eget test-batteri bak til forsterkeren. og koble bare testbatteriet ditt til forsterkeren. da vil du finne ut om det er jordingen din som er dårlig eller om det er noe større som er feil. husk at du bare skal ha tilkoblinger fra testbatteriet inn på hovedstrømmen til forsterkeren. jeg tror jeg ville prøvd det, hvis du har prøvd og optimalisert jordingen din uten hell. Mvh martin
  8. har du frontspoiler liggende ?
  9. noen som vet hvor man får tak i deler ? er spesielt på utkikk etter ny frontspoiler :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.