Gå til innhold

perhgranum

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om perhgranum

  • Bursdag 04/12/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4 Avant
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Motor (eks 1.6)
    1.9 TDI
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Toten

perhgranum's Achievements

  1. Jeg har det samme problemet på min bil og har sett i speilet konstant den første tiden jeg hadde bilen og kjørte i Oslo sentrum... :-P Har ikke fått diagnosisert problemet - men kan knyttes til problem beskrevet i egen tråd... (her)
  2. Kjøpte for knapt en måned siden en ´06 modell 2.0 TDI med DSG-kasse som har gått 93.000 km. Godt fornøyd med bilen men i det siste har jeg opplevd litt bekymringsfull oppførsel; Ved kald motor opplever jeg at den har en tendens til å rykkvis hoppe opp og ned ca 2-500 RPM i turtallsregisteret. Dette forekommer stort sett mellom 1500 og 2250 RPM, og i hastigheter fra krabbekjøring og opp til 50-60 km/t. Fenomenet tiltar i styrke hvis man lar det fortsette. Det oppstår gjerne med lett mot moderat gasspådrag eller ved krabbekjøring. Det svinger fra lette rykk på bare 100 RPM til svært følbare og kraftige rykk (type rusing). Problemet løses ved å slippe opp gassen eller gi ytterligere gass og forekommer ikke ved moderat til kraftig pådrag - eller i jevn kjøring på eks. motorvei. Det virker heller ikke som om det skjer ved cruisekontroll aktivert, ei heller ved manuell modus aktivert i DSG kassen... De siste turene jeg har hatt virker det som om svingingene er blitt kraftigere og det kommer mer lyd av typen man gjerne assosierer med wastegate-sukk på besinturboer. I tillegg (slik har bilen vært hele tiden) opplever jeg at det plystrer uvanlig mye i turboen sammenlignet med andre 2.0 TDIer jeg har hørt og kjørt. En kompis av meg med erfaring med bil mente at dette problemet kanskje kunne skyldes rusk eller sot i wastegaten. Antar det da kan være et spjell eller en ventil som ikke lukker seg og åpner seg slik den skal men har ikke greie på slikt... Noen som har greie på dette eller har vært borti samme problem? Vil gjerne undersøke litt før jeg setter det inn på "billig" feilsøking og eventuelt diagnostisering på Møller... Veit ikke hvordan det er med garantier, men ser at det er urovekkende mange turboer som må byttes på rundt 90.000 km på andre forum... Antar det dreier seg om en generell garanti på 5 år forutsatt at service er fulgt opp? I såfall faller min bil utenfor. Noen som vet eventuell kostnad på turbo-bytte? Takk for svar fra kyndige forummedlemer :-)
  3. Ja, antar de kan ordne opp. Har vært noe annet knot med bilen - og har hatt litt "problemer" med forhandler. Men, dersom det er som du sier at dette faller inn under garanti (bilen ble levert i oktober '05). Det er jo 5 års generell forbrukergaranti - så, jeg antar det går an å diskutere frem en diagnosering i alle fall.
  4. Jeg har et problem med fronthøyttaler på min 2006 mod A3 (mer info kommer). Sannsynligvis skyldes dette rust/fukt i høyttaleren fra kondens eller lekasje. Litt usikker. Noen som har hatt samme problem? Jeg har lett og lett etter informasjon om hvordan man tar av dørtrekk på disse bilene uten å finne noe - hvor mange klips finnes det og hvor er disse plassert, hvilke verktøy trenger man for å ta av trekket osv? Takk for all hjelp :-)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår