Gå til innhold

tjobing

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tjobing

  • Bursdag 02/02/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

tjobing's Achievements

  1. Jeg tror muligens pumpa befinner seg bak til høyre hos deg også, som OVS72 skriver. Hadde akkurat samme problem med min gamle W202 stv, og broren min fikk det også på sin W202. Uansett, hvis problemet kommer tilbake, så er det ikke vits i å levere bilen inn pga. dette. (Med mindre hele pumpa er gåen da, men da vil ingen av låsene fungere.) Det er nesten alltid snakk om en liten lekkasje fra pumpa, enten fra en hette eller fra en av slangene. Dette er enkelt å fikse selv med litt lim, en krympeslange e.l.
  2. Takker for svar - greit å bli beroliget ang. rattvibrasjoner. Jeg tipper felgene egentlig er ment for W211 E-klasse, som har samme bolter som min (14mm) og ET37 som standard. Lurer uansett på om jeg bare skal få lagt vinterdekk på de originale sommerfelgene (17"), så har jeg en fin unnskyldning for å kjøpe 18-tommere til våren. Sommerdekkene er ganske slitte uansett.
  3. Er det egentlig noen som sjekker om felgene som står på bilen er lovlige? Kjøpte nylig ny bil (08-modell MB C-klasse), og hadde den både på NAF kjøpstest, EU-kontroll og service hos merkeforhandler. Ingen kommentarer om felgene noen steder. Jeg la merke til at hjulene stikker litt langt ut, så jeg tok av et hjul og fant ut at innpress er 35. Standard innpress skal være 47 eller 49 (husker ikke helt) i denne dimensjonen. Nå er jeg litt sur fordi jeg sannsynligvis må kjøpe nye vinterfelger. Opplever noe rattvibrasjoner i høy hastighet, og mistenker nå selvsagt at dette skyldes felgene. Selger fikk felgene levert på bilen av en "cowboy" av en dekkforhandler her i distriktet. Har søkt litt rundt på nett, og ser at flere store dekkforhandlere lister 16x7,5 ET35 som passende til min bil (w204 C-klasse). Så her er tydeligvis holdningen at det er greit å slenge på hva som helst så lenge det ikke subber. Hadde dette kommet fram f.eks. på NAF-testen eller EU-kontrollen ville jeg krevd avslag i prisen.
  4. Min C200 begynte i går å legge fra seg lange striper med væske bak bilen da jeg kjørte inn i garasjeanlegget. Dette kommer ut med eksosen ser det ut som. Jeg regner med dette er kjølevæske. Etterfylte ca. 0,7 liter (som var det som manglet), har kjørt en halvtimes tur i området, og venter nå på at bilen skal bli kaldere før jeg ser om den har drukket mer. Kunne ikke merke noe unormalt da jeg kjørte - temperaturen er rundt normalen, bilen sviver bra og ellers er det ikke noe som skulle tilsi at noe er galt. Den sviver også jevnt og bra på tomgang. Det drypper/renner stort sett bare når bilen er i bevegelse, ikke når den står stille på tomgang. Merkelig nok ser det også ut som det drypper mest når jeg rygger (!). Kjølevæsken som var på bilen før jeg etterfylte var blank med et lite gulskjær i seg. Jeg håper dette er fra korrosjon og ikke olje. Kunne ikke merke noe særlig oljelukt. Dette er en velholdt 99-modell som bare har gått knappe 130.000. Kan det virkelig være toppakningen som er gåen? Kan det være andre ting? Hva bør jeg sjekke før jeg tar kontakt med verksted? Tips mottas med takk. Kan ikke så veldig mye om mekking, så jeg setter pris på å få beskrevet ganske nøyaktig hva det er jeg skal se etter :-) Hvis det nå skulle vise seg å være toppakningen, hvem bør jeg gå til? Kan jeg noen som helst forhåpning om å få gjort det for under 15.000 hos BOS?
  5. Jeg har parkeringsplass i et garasjeanlegg som er *ekstremt* trangt og kronglete å komme seg ned i. For å komme seg ned uten problemer må man ha en bil som enten er veldig liten eller har veldig liten svingradius. Lurer i den forbindelse på om det er noen som har erfaring/tips til biler av en viss størrelse (sedan, stasjonsvogn) med bra svingradius? Bakhjulstrekk har selvsagt mye å si - min MB C-klasse kommer seg problemfritt ned, mens min forrige framhjulsdrevne japaner fikk jeg ikke ned/opp uten å rygge og herje underveis for å unngå vegger og stolper. Men jeg er interessert i å høre om andre biler med liten svingradius, gjerne framhjulsdrevne. (Og altså av en viss størrelse - en Nissan Micra kommer f.eks. aldri til å bli aktuelt.) Noen som vet om en god oversikt over sånnt på nett..?
  6. Jeg skal overta en 99-modell C200 (bensin) fra en slektning. Den har gått ca 130.000, men jeg kan ikke finne noe dokumentasjon på at reg.reim er skiftet. Er ganske blank når det gjelder bil, så her kommer dagens dummeste spørsmål: Har C-klassen (fra 1999) registerreim eller kjede, og hva er isåfall bytteintervallet?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår