Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. I går
  2. Har sett nån som sier at disse er speedparts Black D felger men æ klare ikke å finn dem
  3. Siste uke
  4. Bilen er en fokus 2011 tdci 1.6. Egr ble forsøkt rengjort og montert på plass igjen, jeg prøvde før rengjøring og kjøre med egr pluggen frakoblet og da hadde jeg plutselig den gamle bilen og motorkraft tilbake, men nå starter ikke bilen, det kom en feilkode P0405 men denne fikk jeg slettet, og det er ingen feilkoder som vises, men ved forsøk på og kjøre bilen etterpå hadde den ingen kraft og stoppet etter en meter, nå går den ikke på tomgang engang, jeg har mest lyst til og drepe fa... skapet, men hva gjør man ikke har dårlig økonomi. Noen tips til hva det kan være?
  5. Mblx

    Volvo xc90 lade

    Når garanti gikk ut ble det ene og andre. Siste er at under fart når jeg setter bilen i ladning i nedoverbakker virker det som den kobler seg ut etter 15-30 sekunder. Er det bare noe softvare eller mer?????
  6. Kjøpt en 2015 mod hvor jeg ikke får mikrofon til handsfreesett til å virke. Noen som kjenner til dette?
  7. Dette er feilkildene som kom opp i dag. Bilen kan starte å gå i 1 min før alle lamper begynner å lyse. Plutselig går den lenger . Bilen lader fint så virker som d er dårlig kontakt noen steder . skjekket styreenhet , ingen irr eller noe tegn der.
  8. "100" feilkoder kan indikere at du mest sannsynlig har en feil i en strømkrets/for lav spenning i systemet. Sjelden en sensorfeil gir multikodefeil. Hva slags batteri er det på denne originalt, sølv/kalsium(CA)? Spør for det kan være batterifeil. CA-batterier bør lades opp og lades med høyere ladespenning enn blybatterier (egen funksjon på batterilader). Når et CA batteri er kaputt så er det kaputt, ikke så seiglivet som et blybatteri. Om du skal ha et CA eller vanlig står i instruksjonsboka, På en annen side, ja du kan ha vært uheldig å kjøpt en dynamo som har tatt kvelden, Hva slags diagnoseutstyr har du? Et tips er Forcan, FORScan Home , det er gratis i 3 måneder men du må ha en kabel men den får du kjøpt på ebay. Det gir en full tilgang utenom å endre kilometerstand og et par funksjoner som har med PATS å gjøre, noe en ærlig mann ikke trenger. Med Forscan så får du tilgang til alle meldinger og feilmeldinger og kan normalt slette alle koder som lar seg slette.
  9. Du må ha verktøy for å skru stempelet inn igjen. På de modellene som bare har 1 motor med wire ut til begge calipere så trenger man ikke å gjøre noe med elektronikken. Nok å skru tilbake stemplene også justerer det seg selv etterpå. https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/bremsestempelverktoy/bremsestempelverktoy-15-deler-2000019405
  10. Dersom du får varsellampe på motor eller motor går i nødmodus så er det 100% sikkert en feilkode. Får du ikke opp noen feilkode så bruker du et diagnoseapparat som ikke klarer lese feilkoden(e). Har ved flere anledninger hatt folk innom som har tatt diagnose med billig scanner fra Biltema e.l. og ikke får opp noe feil. Jeg tar diagnose med VCDS og får opp feilkodene.
  11. Har tatt diagnose , men sist etter dynamo bytte var det 0 feil. Nå er det nesten 100 som sist. Ingenting som omhandler strøm, dynamo
  12. Vil anta problemet er slepering i rattet, ikke sikring.
  13. HanneO

    Sikring ratt

    Hei Jeg har en Passat gte 2018 modell. Jeg har et problem med at knappene på rattet virker ikke. Er det noen som vet hvilken sikring jeg må bytte.
  14. Hei! Jeg var innom Toyota Oppsal for en klimaanlegget sjekk på BZ4X. Etter per dager så jeg at deksel til pollenfilter er løsnet og at en del bare falt ut på gulvet. Jeg kjørte tilbake til Toyota og de viste ikke hvor den delen kom fra. De måtte sjekke på en Demo bil og da fant de det og den var knekt av dem. Men de vet ikke hva er den til og de kunne ikke finne den i katalogen for å bestille. Fortsatt venter på svar fra dem. Er det noen som vet hva er den til og hva den heter? Se på bilder. Hilsen Branko
  15. Sjekk www.finndel.no
  16. Kjenner ikke til hvordan det er på din bil da jeg stort sett kun har skrudd på VAG. Der kjøres håndbrems helt tilbake med VCDS eller EPB-verktøy, stempel kan da presses helt inn. På biler med wire skrus stempel inn med klokken samtidig som man presser inn stempelet. Tolker det dithen at du har EPB, parkbrems må da kjøres helt tilbake og stempel kan da trykkes inn. Når stempelet er helt ute som hos de så vil jeg tippe du klarer å presse dette inn igjen etter at parkbrems er kjørt helt tilbake. Er i alle fall verdt et forsøk. Det er også mulig å kjøre parkbremsmotor inn kun ved å sette spenning direkte på motoren, en løsning som fungerer dersom EPB-verkøy ikke er mulig å oppdrive.
  17. Du bør nok få tatt ny diagnose da det kan være en mengde feil som kan forårsake at motor går i nødmodus.
  18. Tidligere
  19. Gikk i gang med bremsebytte da det slo meg at jeg hadde tatt på håndbrekket. Ikke sjangs å få dytta inn stempel etter å ha tatt av håndbrekk. Prøvde forkskjellige komboer for å sette det i service mode slik at stempelet trekker seg tilbake. Havna isteden med stempelet helt ut som dere kan se på bildet. Hva gjør jeg nå? 😅
  20. JA og JA/eller kjøpe 4 nye som settes på de nye hjulene. Husk at det må være modelltilpasset/kodet til din bil. Varsellampe for dekktrykk er dog 1-feil på EU.
  21. Den trenger ikke programmering men EGR i PCM må resettes slik at opplæring av nye verdier blir igangsatt. Gjøres kjapt hos de fleste verksteder eller med enkelte scannere med slik funksjon.
  22. Lenge siden sist men her er en kort update. Siden denne store servicen og reparasjonen så har bilen kjørt som en drøm. Den blir ikke så mye brukt men allikevel så gikk den i går igjennom EU med 0 feil. Den fikk til og med skryt av mekanikerne for god teknisk stand 😊 Han ene var klar på at det var den fineste 27 år gamle Audien han har sett. Det synes jeg er gøy å høre men det begynner å bli litt rust her og der, forskjermebuene og litt på et par dører, ellers er den grei. Noe har det vært de siste årene men ikke mye. Har byttet venstre bremserør fremme grunnet korrosjon og så har jeg byttet høyre ballaster da den ikke tente hver gang. Har også byttet de plastklossene til løftevaierne på HF vindusheis da noen prøvde å åpne vinduet i 20- 🙄 Før denne EUen så byttet jeg spylepumpen til lyktespylerne samt jeg byttet LMM i forbindelse med motorservice da motoren er noe høy på avgass fortsatt. gikk igjennom avgasskontrollen, så vidt, så jeg må forske mer på det. Det er alt på 4 år så det må sies er lite på en 27 år gammel bil. Mulig jeg selger den nå da jeg ikke har tid eller plass til den men det er ikke avgjort ennå. Et bilde fra den kom fra EU i går 😊 (får ikke lagt in URL, hvorfor?)
  23. Hei! på vei hjem fra Sverige begynte alle lamper å lyse, feilmeldinger som motorfeil kom opp og bilen mistet all kraft. Stoppet langs veien og stoppet motor. Bilen ville da ikke starte igjen før etter noen minutter, og alle lamper lyste fortsatt. Bilen ble hentet p kjørt på nærmeste verksted. Der sto den i 3 uker uten at de fant noe feil. Eneste de fant var målinger på batteriet varierte alt fra nedi 11 til opp i 15,6. Jeg hentet igjen bilen og fikset en brukt dynamo da jeg fikk tips om å prøve å bytte den . Bilen fungerte igjen etter bytte av dynamo, men nå etter 3 uker har d samme skjedd igjen i går . Bilen starter igjen men alt av lamper lyser, servoen fungerer ikke og bilen går i maks 10km. Kan det virkelig være så uflaks at d bare er dynamo eller kan det være noen annet ? Noen som har opplevd det samme ?
  24. Hei! Har en 1998 Suzuki vitara som jeg har strømproblemer med. For en tid tilbake så koblet jeg på en tilhengerkontakt, etter det så sluttet både horn, baklys, bremselys og radiospiller å fungere. Ikke særlig kjent med minusstyrte biler, men det virker så uansett hvor jeg måler så får jeg god kontakt mot jord. Blinklys, ryggelys og tåkelys fungerer som det skal. Hornet har jeg testet direkte på batteriet så det er i orden. Når jeg måler mellom pluss og minus i kontakten til radio får jeg 12v. Om jeg ohmer mellom jord og pluss får jeg utslag på 1. Tar jeg ut sikringen til radio får jeg -400 mellom pluss og jord Om jeg ohmer begge kretsene mot minus på batteriet får jeg utslag på 1, uansett om sikringen står i eller ikke. Håper noen kan hjelpe meg ut av knipa her!
  25. Noen som vet om når man bytter ut en egr ventil med en annen brukt Valeo trenger programmering? Og hva betyr den nederste tallrekka på ventilen? Bilen er en Ford Focus 2011 1,6 tdci, 2011.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår