Gå til innhold
Bilforumet.no
  • 0
TropicX

Fylt bensin i dieselbil.

Ranger spørsmålet

Spørsmål

Da var det vist min tur og! Uoppmerksom fylte jeg bensin på min dieselbil (VW Passat 2.0 TDI) Fylte bare 0,26liter (3kroner) bensin...

Hva mener dere om dette? Jeg ble fortalt av hu dama (ca 20-24år) at dette gikk helt fint. Fylte deretter for 300kr i diesel og kjørte. Har kjørt ca. 14km.

Vil dette ha noen innvirkning når det er så lite, eller blander det seg bare å forsvinner?

Mvh

TropicX

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0

Hva er en PD motor? Tror heller ikke den lille kvarte literen skal ha så mye betydning men.. Greit åhøre litt forskjellige meninger.

Snakket med 3 stk jeg kjenner, de mener alle at jeg bare skal fylle opp full tank. Er vel 60Liters tank jeg har i passaten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

PD = Pumpe dyse. 
Hvis bilen er eldre enn 2008 har du PD motor.

CR motor (Common rail, 2008 -->) er veldig ømfintlige for bensin, men tror ikke 3dl skal gjøre noen skade uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Gjør nok ingen verdens skade med en så liten mengde verken for common rail eller pumpe dyse. Om du vil ha en placeboeffekt for deg selv kjøper du en boks med protec aqua diesel system cleaner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Slutt å bekymre deg, fyll heller full tank med diesel og anse problemet som løst.
Bensin i diesel er det eneste som funker i skikkelig polare strøk, og MB har beskrevet en ganske hard innblanding av bensin i dieselen på så nye biler som har CR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå