Gå til innhold

Defa alarm sentrallås som ikke fungerer som den skal

Ranger emnet


escrot

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Ford mondeo 1997.

Jeg fikk ny fjernkontroll til min defa alarm (821X) i går. men når jeg slår på alarmen låser ikke bilen seg. men når jeg slår av alarmen låser den seg opp. hva kan være problemet?

Har feilsøkt litt. fant ut at alarmens sentralenhet sender et kort impuls til låsing av dørene når jeg slår på alarmen. det er nok riktig. målte dette framme ved sentrallåsens sentralenhet, men det virker fortsatt ikke. tror dere sentrallåsens sentralenhet er gåen?

 

Har til og med prøvd alle de tre forskjellige pulsene til sentrallåsen. 0,5sek, 1sek og 4sek. null reaksjon. kan det ha noe med saken å gjøre at førerdøra ikke aktiverer sentrallåsen når jeg manuelt låser døra?(sannsynligvis dårlig sensor i låsekasse)

Endret av escrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, hvorfor skal man miste kodinga ved å gå tom for strøm, kodinga ligger i DEFA-boksen.

For det andre, jeg har en som absolutt lever sitt eget liv, plutselig virker den, plutselig starter ikke bilen, men stort set er den død, i går begynte plutselig dioda å funke.

 

Feilen er vel mer disse inkompetente folka som driver med montering, og syns blå skjøtehylse er det smarteste å bruke ved kutting og skjøyting av kabler, monterer brytere der det er aller størst sannsynlighet kommer vann, med dertil tilhørende kontaktproblemer, fukt og rustproblemer.

 

Min skal ut.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt rett i det med monteringene. Blå tjuvkoblinger er å be om bråk, og det er alt for mange som ikke har peiling som monterer. Eller bare tar snarveier.

 

Ang fjernisene.. Om de går HELT tom for strøm MÅ de kodes opp igjen. Det ligger en liten kondensator inne i fjernkontrollen som opprettholder strømmen mens man bytter batteri men om den og er "brukt opp" må det kodes. Har dette fra Defa selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår