Gå til innhold

Spørsmål om Nissan Navara


Plah

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte bilen min i en 05` Nissan Navara 2.5 TDI

Er det noe spesielt man burde vite? Svindyre deler? Service`r, reg reim? Dieselforbruk?

 

Tja, ikke noe helt spesielt vil jeg si. Annet enn et helt og pent utseende (ikke vært arbeidsbil i et firma) lav km-stand, at servicer er utført osv. Jeg hadde nettopp mellom service, 2300kr. Syns ikke det er så ille med tanke på all væske som går på. Selvfølgelig blir det dyrere på større servicer. Veit at 90.000km servicen er dyr. Dieselforbruket ligger på rundt litern ved blandakjøring. 0,8-0,9 ved litt lengre kjøring med 2wd om sommeren. (med chip er det ikke vanskelig å kjøre ned mot 0,7l/mil.

 

Ligger den på nettet noe sted, så kan jeg se på den litt om jeg ser noe feil eller noe positivt?:)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke så ille ut det der:) Vær obs på at kufangeren MÅ være godkjent i vognkort, hvis ikke får du den aldri godkjent. 2 sett med hjul trekker opp mye:) planlokket er praktisk, da du kan låse inn ting du har bakpå der (er dyrt i tillegg) Eneste minuset jeg vil komme med er at det er dobbel cab (4dører og kort plan) reint utseende messig er ikke jeg så fan av det, men det er jo smak og behag.

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at alle servicer er fulgt til punkt å prikke! Svært viktig!! Rådene på denne motoren knekker(dette er noe jeg kan garantere) i dette tilfellet blir det en svært kostbar affære.

Nissan Norge har utvidet motor garantien til 150000km og 5 år, men krever da at alle servicer er fulgt til riktig tid.

(Jeg har en Navara med knekt råde og da forrige eier har kjørt litt for langt over på en service sitter jeg med regninga på 55000kr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tja, som sagt tidligere så må alle servicene være fulgt til punkt og prikke. Noe slurv hær, og du kan du bare glemme det.. Jeg gikk til sak på tidligere eier, (som står som ansvarlig for slike feil i opp til 5mnd etter salget) og han måtte dekke reperasjon.. Skifting av blokk og topp, ble ikke billig det gitt..

00 Lexus is200

04 Nissan Navara(solgt)

99 Lexus is200(solgt)

89 Audi 90(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Rådene knekker eller brister, rådelager er problem, ofte i forbindelse med at rådene har begynt og briste, men noe som har gått igjen på de med rådebank er at de entan har gått på anlegg eller langt på service, dette gjelder alle utgaver av YD25DDti, den vanligste motoren i D22, de første har den gamle motoren.

Altså ikke kjøp biler der det har gått langt eller slurvet med servicer, og prøv å styr unna biler som er gått på anlegg.

Bilene har også ett ræva klimaanlegg som ikke greier å blåse skikkelig på ruta, så manuelt er å foretrekke, de nye D22 blir kun levert med manuelt klima, ikke automatisk.

Ellers så er det litt trøbbel med håndbrekksmekanismen, den ruster fast bak, ingen stor affære å fikse, men kan ta litt tid.

De ruster rundt skjermbredderne(gummien gnisser).

 

Bærekuler kan være en dyr jobb om de ikke skaffer løse kuler, Missan leverer kun komplette bærearmer.

 

Delepriser er vel ikke så gærne til å være nissan, og mye er lettjobba.

 

Dette gjelder i hovedsak D22 KC og DC

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår