Gå til innhold

Cosworth vs Yamah R1

Ranger emnet


Asim

Anbefalte innlegg

  • Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Saklig diskusjon....

 

Kan jeg da bare ta dette opp til toppnivåene i racing?

 

En F1 med 850hk på 600kg er saktere (i aks og toppfart) enn en MotoGP sykkel med 250hk på 200kg. Så rett frem har jeg ingen problemer med å tro at en R1/CBR/Gixxer/F4 osv som fungerer tar rimelig heftige biler. I svingene er noe annet.

 

Kan godt tro at du tok han også Asim, men som nevnt så er den sykkelen uten kåpe og fusker litt :)

 

OK?

 

http://www.bilprodukter.no

- Nissan Skyline

- Nissan 200sx *solgt*

- Bmw E36 318is Coupè *solgt*

- Mitsubishi Lancer Evo III GSR *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke begynne med "bilen min går så fort" og "jeg har hatt sånn og sånn bil", men kan dele av mine erfaringer fra en del år innen mc-bransjen, og i senere tid bil-bransjen: stort sett alle som kjører motorsykkel tror at deres sykkel er raskere enn alt annet i hele verden (både med og uten gul vest og erfaring fra senior mc's banekjøringsdager). Noe som absolutt ikke er tilfelle. De fleste har null erfaring med raske biler annet enn "bruttern har en sabla fet MX5"..

Jeg har og bruker både bil og sykkel og elsker å kjøre begge deler. Tror også jeg har ganske god erfaring med motorsykkel i forhold til gjennomsnittet, men og fikk meg en overraskelse etter at jeg begynte med biler i 600-700 hk-klassen.

 

All respekt til gutta med raske R-sykler, det koster masse penger å bygge grom bil. En standard r-sykkel er en veldig fin inngangsbillet til å få kjørt fort. Men ikke bland kortene å tro at du kan tukte en grovt trimmet bil - det blir bare flaut. Til tøffingene med standard 170-hesters Suki'er - bare drit i det - jeg har kjørt nok GSXR1000 til ikke å ville drite meg ut på dette teamet.

 

Dette er absolutt ikke et tilbud til alle med raske sykler om kappkjøring. Jeg er alt for glad i førerkortet mitt og sikkert for feig uansett. Men skal noen kappkjøre stiller jeg gjerne opp og klapper!

 

-

Henrik

---

Tilbake - Nå med ny konto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å si att noen driter seg ut med en gixxer 1000 på en 600hk cossi syntes jeg blir litt for teit å si,men alle har en mening.jeg ar kjørt sykkel sia 97&cross sia 94 så jeg har nok erfaring hvis noen skulle mene noe annet.her har vi litt godt gammalt fakta...

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For the record har jeg vært med og sett Keiko (1680kg tom / 643 AWHP verifisert) strekke en sykkel. Ikke griseflå,for det går ikke,men han kom heller ikke forbi,og ja,jeg vet hvordan en 750'R låter på flatt jern... Opp tunnelen. Skal da sies at dette var en GSX-R750 fra '90... de ligger på rundt 108-110 hk på hjulet originalt.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at jeg har sett så mange bil slår sykkel videoer på nettet. Må være jæævlig mange sykler som går ureint!

Greit at denne sykkelen ikke gikk optimalt, men det virker jo på MC gutta som om det er heelt umulig for en bil å slå MC rett fram.

(Det er klart, det skal jææævlig mye til da)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er blitt en morsom post.. lurer på hvem som slenger mest dritt til den andre og vinner :P uansett denne diskusjonen er blitt for dum i mine øyne, vi snakket om en cossi og en mc som møttes. og denne posten har tatt litt formye av. sammenligner andre biler med andre sykkeler, uansett, ta med bilen til gardermoen og så skal jeg kjøre mot deg med en orginal R1 jaja kun slipon..

 

denne cossien dro denne sykkelen som ble postet på første post, ja ja den dro en r sykkel, MEN den fusket. ike kjør av veien med den eller få den stjålet eller ta livet av deg , dette var ment til han som eier cossi, så møtes vi til en liten duell til sommeren, dette blir da en liten spennende duel, 402 meter eller vil du ha en rolling start som du hadde? alt lar seg ordne.. men ja en 600hk cossi går bra, har selv hatt en 400hk og litt kadett c så nesten samme effekt per kilo, det er GOY og kjøre en sånn bil, og ja mere morro og kjøre en mc,

 

kjør pent og ikke dø.

 

gjetter 100 kr på at denne posten kommer snart på nrk dagsrevyen:P som en anen post her for en stund siden,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å si att noen driter seg ut med en gixxer 1000 på en 600hk cossi syntes jeg blir litt for teit å si,men alle har en mening.jeg ar kjørt sykkel sia 97&cross sia 94 så jeg har nok erfaring hvis noen skulle mene noe annet.her har vi litt godt gammalt fakta...

 

se på slutten av snutten hva som skjedde med en viss cossi.

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at jeg har sett så mange bil slår sykkel videoer på nettet. Må være jæævlig mange sykler som går ureint!

Greit at denne sykkelen ikke gikk optimalt, men det virker jo på MC gutta som om det er heelt umulig for en bil å slå MC rett fram.

(Det er klart, det skal jææævlig mye til da)

 

hvis du leser det jeg har lagt inn av innlegg så har jeg ikke sagt att det er noen umulighet,men mange her tror tydlivis det skal mindre til enn det som faktisk må til.

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at sykkelen på filmen ikke var en R1, men en nsr125 :biker

 

 

Nei, mye verdensmestere er det jo her inne..

R1 går JÆVLIG bra.. men jeg tviler ikke på at en 600hk cossie kan holde en slik en!

 

Har selv kjørt ifra en kawazaki ninja 600 1994mod, med en bmw 535 turbo jeg bygde (400,5hk 608nm på hjula), 20km/t-170km/t aksellerasjon.. (sjåføren av den sykkelen var mer ninja enn sykkelen selv, så det sto ikke på innsatsen) Hadde absolutt ikke tatt en R1 med den bilen, men det tror jeg faktisk en slik cossie som på filmen klarer. Iallefall holde følge.

 

"R gutta" tror de kjører jetfly, men det er ikke alltid tilfelle (ref div 600ccm) ;)

R1, gsx-r1000 og lignende, er derimot utrolig raske sykler! Ingen tvil om det..

 

I sving feiger 90% av MC gutta leenge før bilen..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår