Gå til innhold
Bilforumet.no

Bwana

Moderator
  • Innholdsteller

    2,933
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    42

Bwana vant dagen sist September 2

Bwana hadde mest likt innhold!

Om Bwana

  • Rang
    Moderator
  • Bursdag 02/14/1951

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Audi, VW, Skoda

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skedsmo

Contact Methods

  • Bosted
    Skjetten
  1. Skifting av bremseskiver

    Det kan være greit å ha et egnet verktøy for å presse og skru tilbake stempel i caliper. Jeg har klart meg med denne fra BT: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy-2000016991/?artId=19234 Kan være nødvendig å bruke Dremmelen litt for å få verktøyet til å passe.
  2. Det ser mest ut som du har dårlig eller ustabil spenning. Kanskje dårlig batteri, eller dårlig kontakt et sted? Har du andre feilindikasjoner en de du leser ut med diagnose, f.eks. Motorlampe, ESP lampe, . . . ???
  3. audi a3 1,8t v5 1999

    Det er vel startsperra som slår til og stopper motoren. Går ut fra at du får et nøkkelsymbol i instrumentpanelet. Tror det er liten sjanse for at du klarer å kode nye (brukte) nøkler til bilen din - selv med VAG-Com / VCCDS. Se litt info her: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer Ellers så finnes det på Ebay noen "Immobilizer Emulator" som bypasser starsperra. https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=vag+immo+emulator&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xaudi+immo+emulator.TRS0&_nkw=audi+immo+emulator&_sacat=0
  4. Rusthull i skjerm

    Fjern rust, og tett hullet med fiber-sparkel - den grønne fra PlasticPadding. Bruk evt. litt aluminium-nett om hullet er litt stort. Så pusser du, finsparkler og lakkerer. Holder nok fint et par år.
  5. Audi a4 b6 1.9 tdi 2002

    Føst sjekk om du har en 150A hovedsikring på batteripolen. Elles så får du vel se i sikringsboksen inne i bilen - på siden av dashhbord på førersiden. Og så tar du neste gang av den den NEGATIVE batteripolen når du skal jobbe med det elektriske.
  6. sentrallåsgiver

    Om låser virker OK, men fjernstyringa ikke virker, så trenger den kanskje en oppfrisk etter at f.eks. batteriet i bilen har vært koblet fra og til igjen. Prosedyre skal stå i instruksjonsboka. Prøv å låse opp med nøkkelen. Sett nøkkel i tenningslåsen. Trykk på låseknappen på nøkkelen. Om den virker nå. Gjenta med den andre nøkkelen. ---
  7. Refleksplate mellom baklyktene

    https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=golf+mk2+tailgate&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xgolf+mk2+orange+tailgate.TRS0&_nkw=golf+mk2+orange+tailgate&_sacat=0
  8. Støtdemper foran høyre - montering

    Om ut tok ut de 3 boltene for bærekula, så pleier det å være ovale hull slik at det er litt justeringsmulighet som påvirker caster og spissing. Sjekk om rattet er i samme posisjon som før når bilen går rett frem. Om det ikke er det så forsøk å justere bærekule litt inn eller ut.
  9. 1) Pass på at du bare bruker grønn VW servo-olje. Andre tilfeldige servo-oljer kan ødelegge pakninger etc. slik at det blir lekkasje. 2) Påfyllinga er fremme i motorrummet, den er muligens også grønn. Se bilde et stykke nede her: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1846997-power-steering-fluid
  10. Registerreimsett fra biltema

    Om du har 8-ventilers bensinmotor med 101 eller 102 hester så er den "non-interference" motor slik at det ikke er trolig det blir skade på motor om reima ryker. Men du blir jo stånde da. --
  11. Er det ikke mutter på den andre enden av bolten da? Da kan du vel bare ta dremmel, vinkelsliper, baufil , eller bor og fjerne hode eller mutter og så banke ut bolten.
  12. Når motor stoppes så sirkulerer ikke lenger kjøleveska. Metallet i motoren, som er varmere enn kjøleveska, vil da fortsette å varme opp kjøleveska som ikke lenger sirkulerer. En temperaturøkning på kjølevannet i blokka på 10-20 grader er nok normalt. Normal drifstemperatur på kjøleveske er 90 grader. Om du har 70 så er nok termostat dårlig. Om motor ikke vil starte når varm, så kan det være defekt temp-sensor. Bytt denne først den er ikke då dyr. --
  13. Clutchlamellene, hvilken vei skal de

    Er rimelig sikker på at den flateste siden skal inn mot svinghjulet. Om du prøver å holde plata inn mot svinghjulet den andre veien så mistenker jeg at du vil merke at noe butter.
  14. samme bilradio - ny bil - dårligere dekning

    Ja, det er nok bare en vanlig metalltråd i antenna. Minst like viktig er den metall-tapen som gir kobling til karosseriet..
  15. Ekstra nøkkel

    Med Octavia får du i alle fall oftest litt bedre motorer enn i Fabia. Både 1.6 benzin og 1.9 TDI er solide motorer.
×