mjæ Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 hei jeg skal turbokonvertere en vovlo 240 med en b-230F motor (eller bytte til en FT motor.. ikke bestemt meg enda.. btw noen som har en B-230FT motor til salgs? ) men er det noen feller elelr råd noen har å gi meg når det gjelder registrering? takk for alle svar ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Jeg var hos satans vegvesen og spurte.. Du måtte ha papirer fra volvo om at motoren var godkjent i bilen.. Også skulle døm glane litt så du ikke har festa motoren med patentbånd... Det som vel er gull verdt er at det er pent og ryddig i motorrommet, samt at alt sitter skikkelig fast. Ikke mangler noe her og der.. At det ikke ser ut som at du har mista motoren oppi der. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Har selv hatt et par samtaler med folk på BT. De krever Godkjenningspapirene fra Volvo. (god ide er å ringe volvo norge og få noen stempla papirer). I tillegg vil de også gjerne ha så mye info om hva som er gjort som mulig. Nå har det seg også sånn at BT er litt på trynefaktor da. Så sørg for å ha ren bil, fint smil og pent motorrom som Volvo-r-sport sier. En veldig grei ting å gjøre er å sende en skriftlig forespørsel/søknad om motorbyttet i forkant slik at saksbehandler er litt forberedt på hva som har blitt gjort når du kommer. lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 jeg hadde kun med papirer på senkesettet, resten fant dem i en databse som vovlo hadde på nett eller no, er ikke sikker, men dem fant det i alle tilfeller selv! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 noen som vet åssen jeg kan finne ut hvilket senkesett jeg har på bilen min? har ikke sjekke noe nøye enda heller, men tenkte kanskje noen av dere guruer her inne vet noe mer om dette. Sorry OT *bøyer seg* Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 det skal stå i papirene dine Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 1. send skriftlig søknad 2. vent på svar 3. send det de sier du mangler av vedlegg 4. send det i retur 5. vent på hyggelig svar (forhåpentligvis) mens du gjør dette, bygger du opp bilen også.. så lenge du holder deg innefor det som er godkjent av volvo, skal det bli godkjent. forklar gjerne i søknad hvordan du skal oppfylle kravene. ps. du trenger nok bedre dekk også, pga. hasitghetsindeks. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 det skal stå i papirene dine ja, det var det da.. Takk så mye for tips! da får jeg prøve det. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Jeg leverte ingen søknadd når jeg skulle godkjenne ombyggninga mi fra b230f til b230et. Jeg printa ut ark jeg fant på nettet, hvor det stod hva som var godkjent ombyggd fra volvo etc. tror det var på volvocars.no men ikke helt sikker, så printa jeg ut fra en annenside jeg fikk herfra om hvor det står antall hester og slik i den motoren jeg satte i. Var først på eu og motorbytte godkjenning i drøbak, han åpna panseret og så neddi motorrommet og sa det så halvferdig ut og at det ikke ble godkjent, dette fant han ut etter å ha sett oppi der i maks 7 sekunder. men eun gikk bra. så Dro på biltilsynet på billingstad og da hadde jeg ikke rørt motorrommet mitt i det hele tatt siden drøbak og de så på det og sa det så bra ut og ville teste bilen, så han kjørte rundt på plassen og kom tilbake og sa jeg måtte dra å få målt antall hester, fordi det var mer enn jeg hadde oppgitt. og jeg stod der og : "Hæ? tuller du med meg? det viste jeg ikke gitt" :P så dro til per gudbrandsen (ikke helt sikker på navnet hans) og fikk tatt den på rulle og fikk antall hester på papir. dro så til BT på økern? viste papirene på antall hester og fikk alt skrevet i vognkortet. har et veldig fint vognkort nå hvor motorbytte er godkjent, senkesettet er godkjent, og felgene er egentlig godkjent men de har glemt å skrive det i vognkortet :( Fikk dette også godkjent med effektanlegget fra jt på 3" Sorry langt innlegg :P Men som dem sier lengre oppe, så hjelper det med å skrive søknadd og det går en del på trynefaktor og hvem du møter på på bt. aller beste er å møte på han som er mest pirkete osv av de som er der og få det godkjent av han, for da er det som regel ordentlig gjort :P Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Bra skrevet Nastyboy. Tenker nok han som prøvde bilen reagerte litt :P Du skulle justert ned trykket til 0,3bar og ikke hatt måler vettu, elns :P Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 så Dro på biltilsynet på billingstad og da hadde jeg ikke rørt motorrommet mitt i det hele tatt siden drøbak og de så på det og sa det så bra ut og ville teste bilen, så han kjørte rundt på plassen og kom tilbake og sa jeg måtte dra å få målt antall hester, fordi det var mer enn jeg hadde oppgitt. og jeg stod der og : "Hæ? tuller du med meg? det viste jeg ikke gitt" :P så dro til per gudbrandsen (ikke helt sikker på navnet hans) og fikk tatt den på rulle og fikk antall hester på papir. dro så til BT på økern? viste papirene på antall hester og fikk alt skrevet i vognkortet. har et veldig fint vognkort nå hvor motorbytte er godkjent, senkesettet er godkjent, og felgene er egentlig godkjent men de har glemt å skrive det i vognkortet :( Fikk dette også godkjent med effektanlegget fra jt på 3" Hvor mye effekt hadde din da? Jeg lader 0,8 bar(B230FT), så da er det vel ca rundt 180 hk? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 når vi var på rulla med den, så hadde vi 182,9. så dro vi hjem og chippa og skrudde opp trykket litt ;) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjæ Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 takk så mye. Men har det noe å si om det er org. volvo deler? om jeg har større turbo enn det som sitter org. f eks..? hvor stor sitter det i de motorne egentlig a? tenkte noe på størrelse av garret t 03 eller hva den heter... Eller kanskje noen kan fortelle meg hva jeg ca trenger for å hente ut ca 180 hk +/- 20hk...på en billig måte men holdbart..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 takk så mye. Men har det noe å si om det er org. volvo deler? om jeg har større turbo enn det som sitter org. f eks..? hvor stor sitter det i de motorne egentlig a? tenkte noe på størrelse av garret t 03 eller hva den heter... Eller kanskje noen kan fortelle meg hva jeg ca trenger for å hente ut ca 180 hk +/- 20hk...på en billig måte men holdbart..? Er det b230et-motor, så bytt rådene først, så chip, 0,95 i ladetrykk, 3" JT hele veien, 940 grenrør, alu-intercooler og k&n-filter. NOK OT I DENNE TRÅDEN NÅ! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 DOKUMENTASJON VOLVO 244 CHASSINR. 626218 Maksimalt Tillatt Motorefekt for Volvo 240/260 er 200hk Din (22kpm) uten at det er nødvendig med endringer i chassiet.Monteres det ventilerte skivebremser foran,kan effekter opp til 220HK Din (28kpm) nyttes Volvo Personbiler Norge AS godkjenner montert Volvo B230FT motor som alternativ i ovennevnte kjøretøy,om nevnte spesifikasjoner oppfylles Med venlig hilsen VOLVO PERSONBILER NORGE A.S Avd Teknikk/Verksteddrift Dette er min dokumentasjon fra volvo (godkjenning av motor FT) som du å vil få..ta med denne til BT.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.