MichaelB Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Hei. Jeg parkerte bilen min etter en kort kjøretur her om dagen. Bilen hadde lite bensin på tanken, og den er generellt plaget med kondens. Dagen etter startet ikke bilen lenger. den bare "drar og drar" men tenner aldri. Har sjekket tennplugger, fyllt på med bensin og kondensfjerner. Sjekket fordelerlokk og rotor, men jeg finner uke ut hva som er feil! Noen som har peiling? Bilen er en Opel ascona 1.8i 1986 mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Har du sjekket om det faktisk gnister på pluggene? Er pluggene bløte i bensin etter at du har kjørt den på starteren? Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oivind Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Jeg har ikke spesielt peiling, men jeg har hørt om kondens som har frosset i bensinslangen og blokkert tilførselen. Lite bensin på tanken gir jo mye rom for kondens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelB Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Har nettopp registrert at pluggene har gnist mot karroseriet (under testing), men at de er søkk våte i bensin. Skal rense dem i morgen, så får vi se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Har nettopp registrert at pluggene har gnist mot karroseriet (under testing), men at de er søkk våte i bensin. Skal rense dem i morgen, så får vi se :) Kontroller om jordingskabelen mellom karroseri og motor er hel! Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sleeper Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 hadde samme bil for noen år siden jeg og! og der skjedde det samme! og mot alle regler så var løsningen og sitte og pumpe på gassen noe helt for jævlig mye og fort! da tente den! (virker rart men det funket!) så hvis alt annet slår feil så prøv det!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelB Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Problemet var at pluggene var fulle av bensin. Tok dem ut og renset dem før jeg startet bilen igjenn. Bilen var tungstartet, men nå går den som bare det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg