Lethal Skrevet April 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Nå har jeg fått av skruene til svinghjulet, og etter mye banning og sverting, fått det av Så fant jeg ut at jeg har fått feil simring, så jeg stikker på volkswagen for å bytte, men da får jeg vite at den ringen jeg trenger har gått ut så jeg må kjøpe hele "huset" som den sitter i, og det koster 1100 !!!! Men jeg tror jeg skal få tak i bare ringen på en annen måte, eller bruke den fra 1500, siden disse er like.. Dette er da den jeg må kjøpe ny, jeg trenger egentlig bare i skifte den svarte simringen rundt Her er da alle delene som jeg har tatt av: Da satser jeg på å få tak i en slik ring på maskin service, eller sylinder service på mandag, sånn at jeg kan få den på veien snart igjen ;) Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NuttyBoy Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Hei der Lethal! Jeg har fulgt litt med på tråden din... Kult prosjekt!!!! Jeg driver å planlegger litt å bygge en 1,6T med forgasser (skal skaffe meg en trykkforgasser)... Turbo og div. deler har jeg fra en Audi 80 med 1,6TD... Spørsmålet mitt blir: Hvor henter du ut oljetrykk til smøring av turboen?? Og hvordan mekka du sammen eksosanlegget ut fra turboen??(blir vel en del modifikasjoner på eksosanlegget vel??) Siter Fly GTI! 83 Golf C 82 Golf GTI (rest. prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Mai 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 oljentrykk henter du med t-stykke fra oljetrykkbryteren, og hull i bunnpannen for retur. eksosen må bygges på en flens som passer turboen. så noe rør av litt dim, og gjerne en potte i enden. skulle til å begynne på med tilsvarende, men har endå ikke fått tak i trykkgasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juni 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Heisann.. Oljen løste jeg som z10an sa, men hvis du bruker bunnpanna fra en golf turbo diesel, så er det oljeretur på den.. Eksosanlegget bare sveisa vi 2" strakt rør fra turoben og ut.. Drit i lyd demper, det blir råå lyd :P Mvh Steffen Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Litt off topic men men har du sett her? ;) http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=39372&perpage=15&pagenumber=1 Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankjakobsen Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 simmeringer av ulik størrelse er null problem å få tak i for en 100-200kr hos en lokal jernia eller en lignende forretning! Enkelte spessielle dimensjoner må du kankje bestille, men de skaffer det! Siter Audi A6 Allroad -01 Audi RS2 -94 KTM Duke 690 -09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juli 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Nå har golfen stått stille ganske lenge pga en ganske lei hoste ;) Men nå har den kommet inn varmen i det nye verkstedet våres, og jeg har jo fått jobb på vag, så nå ser det lovende ut.. Det som skal gjøres nå, er å ta ut motoren på nytt, ta av toppen, og overhale, sjekke skifte diverse pakninger og tettinger. Så skal jeg få tak i K-jet tronic sprut fra enten en gti eller volovo eller noe.. Har uansett tenkt å bruke dyser fra volvo 240 b23e (tror jeg det er), siden dette er samme innsprut systemet, men volvoen har større dyser. Kommer så til å lage en kobber topp-pakning, også slenge på turboen igjen.. Har sjekket litt rundt, og med de endringene kan jeg visst kjøre rundt 0,7 ganske stabilt og trygt.. Kommer også etterhvert til å montere senkesett, fjerne litt rust og bytte bærekuler, endeledd, hjullager mm.. Jeg kommer tilbake med bilder etterhvert ;) Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Kult prosjekt! Keep up the good work :) Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Har nå skaffet meg en intercooler jeg skal prøve å få brukt til prosjektet.. Intercooler fra en VW Touran 2003 TDI :D Det kan bli intressant ;) Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Fikk flytta bilen ned til jobben i går, så nå er det bare å begynne å plukke fra hverandre... Gjør dette pga at vårt eget verksted er under oppussing.. Sjekka først at timinga var riktig, bare fordi jeg mistenkte at den muligens var gærn, men den var riktig, så da var det bare å få av toppen.. Er kanskje ikke så rart at den ikke har gått så bra: Hadde jo av innsuget noen ganger i vinter, og byttet ikke pakning, og den så nå ut som en sveitserost.. Har også en følelse av at de dysene som sitter der ikke er tette, så de suger falsk luft.. Ser også ut som at jeg må ha ut igjen svinghjulet og bytte simring igjen.. Hadde ikke akkurat mye erfaring eller verktøy når jeg gjorde det første gangen, og det viser seg nå.. Lekker olje som en sil! Her er noen bilder fra mekkinga i går: Hadde sotet en god del: Den siste "holder`n" til kammen var helt umullig å få av! mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 off topic, det er samme bil som jeg har ;) samme motor også, fett. NICE CAR ;) topic; hadde vært fristene å gjøre dette, synes ikke det er så imponerende å rægge rundt med 70hk..... Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by henning_dt85 off topic, det er samme bil som jeg har ;) samme motor også, fett. NICE CAR ;) topic; hadde vært fristene å gjøre dette, synes ikke det er så imponerende å rægge rundt med 70hk..... Tips: Les hele posten før du svarer ;) Er ikke 1500 lengre denne her ;) mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Fikset du eget innsugmanifold eller, slik at du får til å kjøre turbo slangen/røra rett på manifolden? Brukte du original forgasser, hvordan gjorde du det med innfestning til turbo da? Tror jeg skal skaffe meg en gti motor jeg, så jeg slipper forgasseren, bare å kjøre det rett inn på innsuget da vettu:op Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 ikke nå nei :cool: Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Eirik Moholt Fikset du eget innsugmanifold eller, slik at du får til å kjøre turbo slangen/røra rett på manifolden? Brukte du original forgasser, hvordan gjorde du det med innfestning til turbo da? Tror jeg skal skaffe meg en gti motor jeg, så jeg slipper forgasseren, bare å kjøre det rett inn på innsuget da vettu:op Første gangen brukte jeg orginal forgasser og egen innsug og turbo manifoil.. Alt dette er forklart før i treaden.. Og planen er nå og sette på innsprut igjen sånn at det blir lettere og mer holdbart med turbo mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.