SeVen Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Jeg skulle hjem igår, da røyk dynamo reima mi, jeg visste den var slitt, men ikke såå slitt. For det første stoppa motoren da reima røyk.... er dette normalt ?? Har fått på ei ny reim nå, men nå virker det som den føleren som sjekker at bilen lader har hengt seg opp, batteri lampa inne i bilen min blinker hel RANDOM nå. Men dynamoen lader da tror jeg, hadde da god med volum på anlegget til jobb idag. Noen som vet hvor den føleren sitter ? litt usikker jeg.. bilen er en audi 90 2.2E -86 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 når du bytta reima, sjekk at du ikke kobla ut den lille kabelen som leder til dioden som lyser i bilen din.. Om ikke. så bytt børstene/regulatoren...... OM du ikke har diode dynamo... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Mai 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by rdl når du bytta reima, sjekk at du ikke kobla ut den lille kabelen som leder til dioden som lyser i bilen din.. Om ikke. så bytt børstene/regulatoren...... OM du ikke har diode dynamo... Ikke så lenge siden jeg skiftet børster/regulator da.. og hvorfor skjer dette plutselig nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Mai 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by SeVen Jeg skulle hjem igår, da røyk dynamo reima mi, jeg visste den var slitt, men ikke såå slitt. For det første stoppa motoren da reima røyk.... er dette normalt ?? Har fått på ei ny reim nå, men nå virker det som den føleren som sjekker at bilen lader har hengt seg opp, batteri lampa inne i bilen min blinker hel RANDOM nå. Men dynamoen lader da tror jeg, hadde da god med volum på anlegget til jobb idag. Noen som vet hvor den føleren sitter ? litt usikker jeg.. bilen er en audi 90 2.2E -86 Hm... vil vel ikke si at jeg fant feilen, men de slutta å blinke på battri lampen iallefall, tok knyttneven og slo et hard slag på dashbordet da stoppa det.. :D Nå er den helt normal igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by SeVen For det første stoppa motoren da reima røyk.... er dette normalt ?? Tar ikke lang stund før batteriet er så tomt at det ikke klarer å drive alt det elektriske uten noe lading, så da går den jo ikke av seg selv ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Veit ikke hvor ofte den ladelampa di blinka, men du kan jo eventuellt måle volt`en med et multimeter og se om volt`en varierer. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 rdl,er dioder i alle dynamoer:D :D de aller fleste nye dynamoer har innebygd laderegulator,men ta å mål ladinga da! tar 10 sec med voltmeter! skal være ca 14,4v.kan jo være du ikke har stramma reima nok. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Mai 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by turbokano rdl,er dioder i alle dynamoer:D :D de aller fleste nye dynamoer har innebygd laderegulator,men ta å mål ladinga da! tar 10 sec med voltmeter! skal være ca 14,4v.kan jo være du ikke har stramma reima nok. Det som er rart er at den lader selv om lampa lyser. Har ikke sjekka med Voltmeter, men har jo kjørt i 2 døgn nå, med fulltp å anlegget og fult lys osv.. så tviler på at dynamoen ikke lader. Har helt sikkert skjedd noe med en føler eller.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg