andrebf Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Har en 1995 Opel Astra 1.8 16v c18xel (115hk) hvor viftereima røyk og dro med seg registerreima i "fallet". Lurte dermed på om jeg skulle bytte motor. Vil holde meg til 1.8 bensin, men lurte på om jeg kunne benytte meg av c18xe (125hk) og x18xe (115hk) uten å gjøre noen modifikasjoner? Det jeg vil bytte er enkelt og greit blokk (med topp og alt som er koblet direkte på den). Har forstått at c18xe har samme motorstyringsenhet som min motor (simtec 56) mens x18xe har en annen. Har dette betydning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Prøv i Opel-forumet her. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 er det bare toppen (ventilene + styringer) som har gått? eller har stemplene og blokka for stygge merker? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrebf Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Har prøvd opel-forumet, virker ikke som noen bryr seg... Det er jo ventilene og løfterne som er gåene, mens toppen må overhales... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Hvis det bare er toppen som er gåen, så kan du jo klare deg med bare og bytte den da. Siden du ikke har tenkt og bytte til større motor uansett. Om jeg ikke tar helt feil, er det samme topp på x20xev og alle 1.8 16v. En kompis kjøpte en slik topp for rundt 1500kr for ikke lenge siden. Burde ikke være umulig og få tak i en slik til under 3000kr. En del enklere enn og skifte ut hele motorn. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrebf Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Suukkk... Har en del problemer med elektronikken med min motor, så jeg tenkte jeg kanskje kunne sno meg rundt dem ved å bytte og få med noen ledninger. Et "verksted" i Lillesand som heter Bil og Trailer har jobbet på bilen og de har koblet sammen ledninger til div sensorer med kabelsko. Bilen fusker, "dør" og går generelt sett dårlig og bråkete, dvs før registerreima røyk. Kostandene på å fikse motoren ligger i samme leia som å kjøpe "ny", og da håpte jeg kunne bruke c18xe eller x18xe som har henholdsvis ti hk mer og tidligere maks dreiemoment. Men folk har en tendens til å veldig kreative, noe som forsåvidt er helt greit, men jeg har kommet fram til at dette er den beste løsningen for meg... Noen som vet noe?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.