Gå til innhold

Montert Nytt Frontsett i A3 8L

Ranger emnet


Moj0

Anbefalte innlegg

Dette var en ganske grei/enkel operasjon for å bytte frontsettet.

Det var snakk om 5 skruer og 40000 klips som audi er kjent for, og normalt knekker 3999 av de, men her knakk ingen, audi hadde funnet en ny vri på ting!! (Bra)

 

Jeg begynte med å skru ut de 3 enkleste skruene:

 

Skrue%20i%20enden.jpg

Skrue%20mot%20speil.jpg

Skrue%20under%20haandtak.jpg

 

De 3 skruene gikk fort, men døra sitter fortsatt fast. Hvis man ser på det siste bildet, inni/under håndtaket i bilen er det et plastikk deksel, det er bare å ta en flat skrutrekker eller lignende og vippe ned, bak der sitter de siste 2 skruene:

Skruer%20under%20haandtak%20deksel.jpg

 

Når disse skruene var løsnet, tar du bare et godt tak i håndtaket i bilen, og drar til, det sitter sånn passe hardt så ikke ta i alt du kan i første omgang, og da var alle klipsene forhåpentligvis like hele.

Da var neste steg å åpne vinduet for å kunne se litt enklere på baksiden av dørpanelet. Der var det litt kabler og dør åpner vaier o.l

Det første du kan gjøre er å ta av en liten klips som sitter over feste til dørvaieren, den er bare å vippe forsiktig opp (IKKE MIST DEN):

D0r_aapner_vaier.jpg

 

Når vaieren var av var det bare å "klipse" av alt som heter ledninger til vinduhever'ne/Elektriske speil/høytalere. Det gikk greit, men ta deg god tid, ikke ryk noen ledninger:

Baksiden_av_d0rpanel.jpg

Vindu%20hever.jpg

 

Da var dørpanelet ute, og første høytaler skrudd ut, og der sitter det noe rart som 11,5 cm høytalere, merkelig mål. Høytalerne satt skrudd med torx(Eller hvordan det skrives):

13cm_Orginal_hOytaler.jpg

 

 

Så prosjektet mitt ble å få festet de nye høytalerene som er 13cm på en eller annen måte. Jeg måtte da borre 3 nye hull i høytaler'ne for å få det til å passe med orginalfestene i dørpanelet, siden Pioneer høytalerene jeg kjøpte kom med 4 fester. Det som er merket med rødt er de nye festene jeg lagde, og det som er merket rødt er de 4 festene som er ferdig på høytaleren:

13cm_130W_Pioneer2.jpg

 

Når de var skrudd på plass var det bare å ta med seg den "nye" døra, klipse på ledninger og dørvaieren. Når du skal ha på dørpanelet igjen må du husker låseknappen, ellers er det bare å få alle klipsene i spor, og to raske slag med knyttneven så er døra perfekt på plass, skru fast skruene, og der var det absolutt MYE bedre lyd i bil!! :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk:) Gjør det litt enklere for andre når de vil oppgradere sine ting. Kommer vel en liten guide om høytalerene bak etterhvert også, de ble byttet i dag;)

 

veldig grei "guide" det der. flott når folk gjør slike ting. god lyd i bilen er viktig;)

Steinar Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Beklager så mye, hvis du har knekt klipsene på dørtrekket ditt, skal jeg gladelig betale deg penger for de klipsene.

Kontakt meg på 98053537 hvis du skal ha nye!

Mvh Steinar Bjerke

 

Du har gjort en veldig stor feil her da! Når skruene er løsnet skal dørtrekket løftes opp! Ikke røskes ut! Ikke rart at du var redd for å ødelegge klipsene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Akkurat hvor store de er, er jeg ikke 100% sikker på.

litt skam at jeg ikke har sjekket det.! Sorry :iconsm

Det tror jeg du må sjekke selv, eller lese en haynes bok.

spørs om noe annet så kan jeg helt sikkert hjelpe deg, for nå har hele a3n vært i deler:P

 

Vurderer A3 nå selv og da må det selvsagt noe stereo til! :)

 

Hvor store er diskant hullene foran dørhåndtaket?

 

(for det er vel diskanter som sitter der?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd.. Ikke så mye mer jeg lurer på enda egentlig. Funnet ut at for 90.000 så blir det A3 med skinnseter og klima fra tyskland, så blir vel import på meg, siden de jeg har sett til 90.000 i norge har ikke overrasket positivt enda...

 

Husker du om de ledningene til diskanten går rett til cdspilleren, eller hvor de evt. deles?

 

Tenkte litt på plassering av delefilter og hvor kronglete det blir å koble.

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår