Gå til innhold

Nissan Skyline GTR (3D modell)

Ranger emnet


rcfrik

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet med 3dsmax i ca 8 år nå. Og som dere skriver, Ja det er vanskelig. Men det er et helt genialt produkt.

Det å lage en bil i et program som Rcfrik bruker. så kommer man kun til et visst punkt. Dvs. toon aiktig.

 

3Dsmax er et enormt program som det tar år å lære seg.

 

Men det er fult muli gå få tak i det på nettet.

3dsmax 8. som er det nyeste finnes lett tilgjengelig på torrent.feks på: thepiratebay.com

 

Selv jobber jeg med en audi TT i 3d. skal se om jeg kan få lagt ut et bilde snart.

 

må gi et lite tips til deg Rcfrik: Du har begynt meget korrekt (i forrhold til 3dsmax oppsett) Men det kan være lettere å starte med feks panser og tak8for å sette forrholdene korrekt) Det er også enklere å kun lage halve bilen for så å lage en kopi som man inverterer etterpå..

bare noe hent.

 

Eller så gleder jeg meg til å se resultatet. ( og se på hvordan du løser de små utfordringene jeg ser du kommer til å slite litt med i fremtiden ;)

 

fikk rendret ett bilde.(redigerte litt overlegg i PS.) lagde en med wire og en uten. bilen er langt fra ferdig.

auditt.jpg

Skrevet av meg!Laget i photoshop CS3/4 Eller 3dsmax

91 Peugeot mini 206. doh

96 Golf III

98 Golf IV Cab ( nå med anlegg )

09 Mercedes CLS 320Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

se her ja, dette lærer vel kansje han muligens etterhvert og, plassering av polys.. Viktig når man skal mappe bilen, så normalsa ser nogenlunde ut og det har veldi mye med refleksjoner å gjøre

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, 3dsmax er et uverdelig prog. å lære seg, skal laste ned trial i kveld, og se om jeg greier å lage en firkanta boks! :D Kansje!:P

 

Her er iallefall den jeg driver med nå;):

bmwm611.jpg

 

PS: Den Audi TT'en i 3dsmax var råååååååå ;)

 

EDIT: Vil ikke få denna tråden sletta pga. torrent men de som man kan laste ned funker ikke;) Så det blir trial;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med 3dsmax i ca 8 år nå. Og som dere skriver, Ja det er vanskelig. Men det er et helt genialt produkt.

Det å lage en bil i et program som Rcfrik bruker. så kommer man kun til et visst punkt. Dvs. toon aiktig.

 

3Dsmax er et enormt program som det tar år å lære seg.

 

Men det er fult muli gå få tak i det på nettet.

3dsmax 8. som er det nyeste finnes lett tilgjengelig på torrent.feks på: thepiratebay.com

 

Selv jobber jeg med en audi TT i 3d. skal se om jeg kan få lagt ut et bilde snart.

 

må gi et lite tips til deg Rcfrik: Du har begynt meget korrekt (i forrhold til 3dsmax oppsett) Men det kan være lettere å starte med feks panser og tak8for å sette forrholdene korrekt) Det er også enklere å kun lage halve bilen for så å lage en kopi som man inverterer etterpå..

bare noe hent.

 

Eller så gleder jeg meg til å se resultatet. ( og se på hvordan du løser de små utfordringene jeg ser du kommer til å slite litt med i fremtiden ;)

 

fikk rendret ett bilde.(redigerte litt overlegg i PS.) lagde en med wire og en uten. bilen er langt fra ferdig.

auditt.jpg

 

Hehe...takk! tror jeg kan slite med noen detaljer jeg også :( Glemte at jeg egentlig bare skulle lage kun 1/2 bilen, er det jeg pleier å gjøre ;) Skal huske det til neste gang, og begyne med panser/tak ;)

 

Takk for gode råd :D

 

EDIT: ops feil konto, sitter på Go-carter sin men er Rcfrik :D

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med 3dsmax i ca 8 år nå. Og som dere skriver, Ja det er vanskelig. Men det er et helt genialt produkt.

Det å lage en bil i et program som Rcfrik bruker. så kommer man kun til et visst punkt. Dvs. toon aiktig.

 

3Dsmax er et enormt program som det tar år å lære seg.

 

Men det er fult muli gå få tak i det på nettet.

3dsmax 8. som er det nyeste finnes lett tilgjengelig på torrent.feks på: thepiratebay.com

 

Selv jobber jeg med en audi TT i 3d. skal se om jeg kan få lagt ut et bilde snart.

 

må gi et lite tips til deg Rcfrik: Du har begynt meget korrekt (i forrhold til 3dsmax oppsett) Men det kan være lettere å starte med feks panser og tak8for å sette forrholdene korrekt) Det er også enklere å kun lage halve bilen for så å lage en kopi som man inverterer etterpå..

bare noe hent.

 

Eller så gleder jeg meg til å se resultatet. ( og se på hvordan du løser de små utfordringene jeg ser du kommer til å slite litt med i fremtiden ;)

 

fikk rendret ett bilde.(redigerte litt overlegg i PS.) lagde en med wire og en uten. bilen er langt fra ferdig.

auditt.jpg

 

Hehe...takk! tror jeg kan slite med noen detaljer jeg også Glemte at jeg egentlig bare skulle lage kun 1/2 bilen, er det jeg pleier å gjøre Skal huske det til neste gang, og begyne med panser/tak

 

Takk for gode råd

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faaan, det programmet er KLIN umulig?!? :P :D

 

Eller, er jo greit å lære seg basic, dreiv på til 3 i natt med å sette opp bilder til en bil.... :D

 

Men?! Hvordan i svarte ........ legger man textures(altså bildene av bilen) på "platene"???

 

NilssomerHELTpåjordet

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faaan, det programmet er KLIN umulig?!? :P :D

Eller, er jo greit å lære seg basic, dreiv på til 3 i natt med å sette opp bilder til en bil.... :D

Men?! Hvordan i svarte ........ legger man textures(altså bildene av bilen) på "platene"???

NilssomerHELTpåjordet

 

he he.. skjønner at du kan slite litt med grensesnittet.

material mapping er meget enkelt, hvis man vet hvor man skal lete;)

 

 

kansje jeg skal lage noen små enkle tutorials et sted..

 

Skal klippe og lime litt i 3dsmax og photoshop og sette inn noen bilder med en forklaring.

 

Takk for ny side med blueprints. Selv bruker jeg for det meste http://www.suurland.com eller google.

 

Sorry, men dette blir en lang melding..

her kommer noen bilder

 

skal prøve å forklarre litt også..

 

 

1: Sett opp platene som du ønsker å ha bilder på.

( kan være bilder eller andre materialer) Det er viktig at plate-str er lik med bilde str.

Her kommer et bilde av audien i ikke smoothet oppsett.

bil.jpg

Merk at bakre plate(fronten på bilen er merket)

 

2: Trykk på "M" på tastaturet. Du vil da få opp material editor.

material.jpg

 

2.1: sett opp hvilket som helst materialet i en av boksene.

For å sette inn bildet som er ønsket så klikker du på knappen "assign material to selection"put.jpg

2.2 : Deretter så klikker du på knappen merket i bildet over med en rød firkant. ( "show material in viewport") bildet vil da vises i bildet du jobber med.

 

thats it!

 

Tenkte jeg skulle ta med en ting til..

 

For at noe som helst av dette skal fungere når du rendrer så MÅ! du sette på en liten hake. som heter :"generate mapping coordinates"

Denne sette såkaldte mapping coords. på selve bildet, så du vil kunne vise noe som helst på denne.

mapping.jpg

 

si ifra hvis noe er uklart.

Skrevet av meg!Laget i photoshop CS3/4 Eller 3dsmax

91 Peugeot mini 206. doh

96 Golf III

98 Golf IV Cab ( nå med anlegg )

09 Mercedes CLS 320Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår