Gå til innhold

record motor i manta b

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Tror dette temaet har vært oppe en del ganger, men finner det ikke helt noen plass nå.

Åssen blir forsikringa på en Manta 77 modell, med en motor fra Record 2,2i fra rundt midten av 80 tallet + 5 trinns gir og det som trengs av bremser?

Må jeg vise noen ombyggingspapirer fra opel?

Koster det noen avgiftskroner å bygge dette om?

Må det mer til en gode nok bremser for å få det godkjent?

 

Originalt tror jeg forsikringa er ca 6200 kr i året med kun ansvar og personskade med 30% bonus og er 21 år. Greit å vite om forsikringen blir høy. Ikke no off-topic.

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 2,2 i min Ascona B, jeg betalte rundt 6900kr i forsikring i året. (den stod som 1,9s i forsikringspapirene, og 2,2 i papirene. Jeg er 19, og har 20% bonus (start bonus). Det er gitt avslag på 2300kr i forsikringa, står "bondens bil" og noe slikt under rabatt i forsikringspapirne... hehe...

Flytta over forsikringa på Rekorden, og betaler det nesten det samme!!!

 

Hadde jeg vært deg, ville jeg ikke oppgitt noe at det var byttet motor til 0,2liter større. Da bremsene orgialt er godkjent for 125hk og det ikke er så mange som bryr seg annet enn en og annen politi patriot. På evt EU kontroll så ser dem ikke forskjell, siden det er manta, si det er 2,0E. evt slip bort motornr. 2,2E til 2,0E. så er det i boks...

 

Bilen blir jo veteran neste år, da blir jo forsikringa billigre, og spess om du har en annen bil også... Veteran forsikring er jo deilig... Gleder meg til 2007 jeg også... Da er min veteran også... (eneste minus er at jeg skal banke inn 1,9s xxxx nummeret på 2,4 blokka mi.. hehe... evt bytte blokk.. )

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Vel, høres fornuftig ut.

Men du må vel ha helt original bil for å kunne ha veteranforsikring. Jeg har ikke planer om å ha original bil..

Uansett, lurte litt på om det vil koste dyrt om jeg ville godkjent 2,2 eller eventuelt 2,4.

 

 

Koster ikke mere enn hva kontrollen koster. Og kanskje et sett calipere fra 2,2. og nye skiver på biltema, ca 600kr.. hehe

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår