CorvetteC3 Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Jo, nå har jeg kjørt for fort. Kjørte i 127 i 80 sona og ble blinka i en fotoboks mot Oslo. Jeg var nede på avhør og godkjente at det var meg det var bilde av, og forklarte litt om situasjonen; det var på natta, det var fint føre, at jeg var i militæret og sånn. Politimannen antok at jeg fikk ca 7800 i bot og 5-8mnd uten lappen. Men da jeg for litt sia fikk et brev fra Kragerø politidistrikt, så har de fremmet et forslag om at straffen bør bli: 18 dager i fengsel, 10000kr i bot og 7mnd uten lappen! Jeg synes det er alt for strengt, og siden jeg har heller ikke rett på advokathjelp, ikke igjennom militæret heller. Så derfor så lurte jeg på om noen av dere hadde noen fine ideer - bekjente som har gjort det samme, en pappa som tilfeldigvis heter Staff til etternavn eller noe annet lurt Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spanjis Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Har du prøvd å søke litt rundt på nettet? fant masse interessante artikler når jeg søkte på "gratis advokat" på google. Noen som vet om denne gikk gjennom? http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hedmark_og_oppland/valg_2005_hedmark_og_oppland/4975069.html Siter Passat 1.8 Highline 98-modell Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Hmm, det må jeg undersøke. Jeg snakka med velfedsoffiseren i militæret, og han leita igjennom endel lover og kom fram til at jeg ikke kunne få noe hjelp derfra iallefall. Når jeg var på avhør snakka politimannen heller ikke om det, jeg spurte han om jeg kunne få en advokat, men han sa at man ikke fikk det i trafikksaker Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limkork Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 jeg var i retten for 1 ukes tid siden for å prøve å få satt ned en bot på 5000 for uaktsom kjøring. der ble jeg opplyst om at i den saken jeg hadde hadde jeg ikke rett på fri rettshjelp. men hvis jeg tok saken videre til lagmansretten, eller hva det er, så var det visst at jeg hadde rett til det. jeg sitter nå og prøve å huske hva det er han dommeren sa. og jeg mener det var noe med det. Btw; så var det en tapt sak. han dommeren sa det selv, at han måtte forholde seg til et system som var VELDIG firkantet. så bota er og blir på 5000. Siter På utkikk etter turbobil. x83 Wolfsburg Einzer GTI. x85 E30 320 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 jævlig surt det der ass...18dager fengsel og 10 laken og 7mnd uten lappen er litt å ta i av dem ass...men du har jo lagt fiiint opp til d da...er lite vits å kjøre sånn på veiene assa.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Nei det er det da ikke nødvendigvis. Han skriver jo selv at det var fint føre og midt på natta. Ser ingen grunn til at man IKKE kan ligge i litt over 120 da. Saken hadde jo vært en annen dersom han hadde lagt i 200. Uansett, virker som en jækla streng dom da. Skulle tro du hadde peist avgårde i 150. Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Nei det er det da ikke nødvendigvis. Han skriver jo selv at det var fint føre og midt på natta. Ser ingen grunn til at man IKKE kan ligge i litt over 120 da. Saken hadde jo vært en annen dersom han hadde lagt i 200. . det hjelper ikke ass...reglene er der for en grund...jg vet det er såå morro å kjøre fort men det hjelper ikke ass...kjøre fort får man ta på banen ass...bilcross er et fint alternativ løp nesten vær helg og det er ikke så utrolig dyrt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 sorry noe av det der ble litt off topic men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Er det ikke sånn at man må kjøre 130km/h. for å få fengselsstraff? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Jeg har funnet ut av hver torsdag er det en advokat på biblioteket i byen som hjelper folk, håper jeg får snakke litt med han da :) Grensa på alvorlig trafikkforesedelse eller hva det heter går på 130, da blir man skutt på stedet... Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aadne Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Denne påstanden om 18 dagers fengsel er betinget fengsel, regner jeg med? I motsatt fall rimer påstanden dårlig med rettspraksis. Dette samme gjelder forholdet mellom betinget/ubetinget og bot i tillegg... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177 2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG 2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier) 1998 Yamaha R1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 er 18 dagers fengsel, og ytterlige 15 dager om jeg ikke betaler bota (noe jeg må gjøre, siden det ikke er lov å sone hvis man eier noe eller kjenner noen som eier noe som er verd nok til å dekke bota:P) Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aadne Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 er 18 dagers fengsel Ja, jeg så du skrev det. Men mener du at påstanden er 18 dagers UBETINGET fengsel? Det er i så fall i strid med rettspraksis. Det er også i strid med rettspraksis å idømme både ubetinget fengsel OG bot for kjøring i den hastigheten du her beskriver. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177 2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG 2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier) 1998 Yamaha R1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Enig med Aadne, du kan ikke få to straffer for en handling! enten får du fengsel, eller så får du bot.. Å miste lappen regnes ikke som straff, merkelig siden det oftes er det som svir mest, iallefall for oss bilinteresserte.. Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Tips: Skru av skilt foran skal du kjøre på uvante veier hvor det kan dukke opp fotobokser! Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg