Oddien Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Prøver å hjelpe en kamerat uten internet tilgang. Han har en Opel Astra 1,8 16v 1996 mod. Når han skrur av tenning så durer/vibrerer det i ABS boksen under panseret. Høres ut som ett rele som går i amokk modus. Er det noen som vet om en måte å koble ut abs boksen på ? Han har ikke time på verksted før neste fredag. Og i natt måtte han koble ut batteriet for å stoppe lyden. Har ikke fått sett på bilen selv enda så jeg har ingen anelse. Anyone ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gollum_97 Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 er bilen med eller uten TCS ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddien Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 sier meg ingenting. Hva er det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gollum_97 Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Traction control , Antispinn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddien Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Det tror jeg ikke den har nei. Hører bare summelyd fra motorrommet. og holder jeg hånden på boksen merket ABS så kjenner jeg at det er inni boksen det durer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gollum_97 Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Hvis jeg får mail adr din kan jeg maile deg koblingsskjema. Håper det hjelper... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Napp ut relé't merket ABS... Så får han kjøre uten ABS så lenge, med et lys i dashen. Siden han skulle på verksted snart alikevel. Ligger sikkert en plass i motor rommet. (kan ikkje vere så ulikt fra merke til merke) Edit: Letteste er vel forresten og bare koble av el-pluggen som går inn på ABS pumpa. Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddien Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Jeg skal kikke på bilen hans senere etter jobb i kveld. Antar at det er mulig å koble ut abs men som sagt kjenner jeg ikke bilen i det hele tatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddien Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Hvis jeg får mail adr din kan jeg maile deg koblingsskjema.Håper det hjelper... Sendt på pm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Så på et engelsk forum en gang i tiden, at dette var et 'vanlig' problem. Var ett eller annet med at abs-pumpen/motoren hang seg opp. Mener det var slik at de som dette hadde skjedd med, måtte bytte abs-styreenheten... Jeg har byttet på min (Vectra 1.8i 16v), der var det et annet problem da, men å bytte er ikke noe vanskelig. Komplett abs-pumpe og hjerne er mulig å få tak i billig på f.eks ebay. Jeg kjøpte min hos Blomdal Opelhøgg, da det ikke var å oppdrive dette til min på ebay dengang. Tror jeg betalte mellom 3500,- og 4000,- ett sted. Jeg hadde en Kelsey Hayes pumpe, kompisen din har trolig Bosch. Lureste er nok å koble den ifra, for så å få vite om den må byttes ut eller ikke, neste gang han er på verkstedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Best å koble den ut, eller så blir det dårlig med strøm på batteriet etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 går det ikke å nappe ut sikringen bare da? er jo ikke så farlig om noe lys ikke funker og.. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg