Gå til innhold

Kjente vectraproblemer?

Ranger emnet


Kalisto

Anbefalte innlegg

Ettersom at turtelleren er elektronisk og ikke mekanisk er det nok mest sansynlig at dynamoen din er litt dårli. Om det er en hvining du hører med litt gasspådrag eller normal kjøring er det antageligvis lagrene i dynamoen som er litt dårlig. Hadde samme oplegg på min bil, overhalte dynamoen og alt ble bra etter det.

 

Ang sentrallåsen din vil jeg anta et det bare er et lednings brudd eller en plass der det er dårlig kontakt. Er sentrallåsen vakumstyrt eller mekanisk løfter?

 

Pusseren din på bakluken er det mest sansyling bare irr/korrosjon på + og - polen på selve visker motoren, er en standar feil på disse (Har gjort den operasjon på naboen sin bil)

 

Grattis me ny bil Andre, har ikke sett dæ kjøre den enda :)

 

Jo det har du:P Du så mæ, birger og marius ved statoil nansen i helga ;D Jeg har hørt at den hvininga kommer pga slitt dynamoreim, så jeg skal prøve å bytte den først for å se om lyden forsvinner. Tror det er den siden hviningen kommer oftest når det er kaldt/fuktig og regn. Jegttror sentrallåsen er vakumstyrt, er ikke helt sikkert. Ska rive opp hele greia i påska å se om æ blir noe klokere av det ;)

 

Skal sjekke viskern bak også. Det er vel fort gjort å teste om motorn fungerer hvis man har et batteri ;)

 

 

Thnx ;D Har du enda 240 lr?

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

tenkte jeg skulle svare her siden jeg har hatt et helt likt problem på min bil, selv om dette er en mondeo..

Turtallviseren daua plutselig ut hos meg og sånn av og til, og så kom den sprettende tilbake når den ville... uansett så skiftet jeg tennplugger å da forsvant problemet helt..

 

Mulig det hjelper? vet ikke om de fungerer på samme måten men du kan jo prøve =)

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

tenkte jeg skulle svare her siden jeg har hatt et helt likt problem på min bil, selv om dette er en mondeo..

Turtallviseren daua plutselig ut hos meg og sånn av og til, og så kom den sprettende tilbake når den ville... uansett så skiftet jeg tennplugger å da forsvant problemet helt..

 

Mulig det hjelper? vet ikke om de fungerer på samme måten men du kan jo prøve =)

 

Hehe, tvilsomt:p Biln min har ikke tennplugger engang.. ^^

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår