kjakan_mm Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Hei! som "kjent" skal jeg montere enkel eller twin turbo på merca mi.. men lurer på en ting.. olja, kan jeg bare ta et "T-stykke" på oljeslangen og ta den inn i turboen, borre et hull i toppen og la det renne ned igjen der etter at det har sirkulert i turboen? men blir ikke oljetrykket mye svakere om jeg putter på et t-stykke? vil nødig fucke med oljetrykket på bilen.. noen tips om åssen jeg kan gjøre dette..? eventuellt lage et eget oljesystem til turboen, det er jo kanskje like greit.. Og en ting til, regulerer turboen trykket selv? altså, hvis jeg peser på med masse oljetrykk, så blir det ikke for mye? for den slipper kun forbi en viss mengde? (VELDIG dårlig forklart, men håper noen skjønte det) Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Du kan se litt her; http://www.mb190racing.com/ Hvis du går på 2l prosjektet og ser der, så ser du iallefall en mulighet for returen.. :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Hei! som "kjent" skal jeg montere enkel eller twin turbo på merca mi.. men lurer på en ting.. olja, kan jeg bare ta et "T-stykke" på oljeslangen og ta den inn i turboen, borre et hull i toppen og la det renne ned igjen der etter at det har sirkulert i turboen? men blir ikke oljetrykket mye svakere om jeg putter på et t-stykke? vil nødig fucke med oljetrykket på bilen.. noen tips om åssen jeg kan gjøre dette..? eventuellt lage et eget oljesystem til turboen, det er jo kanskje like greit.. Og en ting til, regulerer turboen trykket selv? altså, hvis jeg peser på med masse oljetrykk, så blir det ikke for mye? for den slipper kun forbi en viss mengde? (VELDIG dårlig forklart, men håper noen skjønte det) Takk! Du får ikke for mye oljetrykk på turboen. Det sitter en trykkreguleringsventil etter pumpa som regulerer trykket til ca. 4-5 bar i hele systemet, så det er ikke noe problem. pumpa har ganske sikkert mer enn nok kapasitet til å forsyne turboen og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjakan_mm Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Du får ikke for mye oljetrykk på turboen. Det sitter en trykkreguleringsventil etter pumpa som regulerer trykket til ca. 4-5 bar i hele systemet, så det er ikke noe problem. pumpa har ganske sikkert mer enn nok kapasitet til å forsyne turboen og. åkejj, så når den trykkreguleringsventilen merker at olja "lekker" (gjør jo på en måte det når jeg har satt på et t-stykke) så speeder den opp? slik at motoren får riktig trykk? (da regner jeg med at turboen holder trykket litt igjen, så det ikke bare raaser igjennom, for da sliter nok den pumpa rimelig kjapt:P) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 åkejj, så når den trykkreguleringsventilen merker at olja "lekker" (gjør jo på en måte det når jeg har satt på et t-stykke)så speeder den opp? slik at motoren får riktig trykk? (da regner jeg med at turboen holder trykket litt igjen, så det ikke bare raaser igjennom, for da sliter nok den pumpa rimelig kjapt:P) Oljepumpa bygger opp trykket til 4-5 bar. Så åpner trykkreguleringsventilen og slipper overflødig olje tilbake i bunnpanna slik at trykket ikke blir for høyt. Oljepumpa holder samme hastighet uansett, avhengig av turtallet på motoren. Hvis det blir problemer med oljetrykket pga. turboen så tennes det et varselys i dashbordet. Hvis det ikke er noe lys er trykket høyt nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.