bjellings Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Sitter å kikker litt på en annonse. Det er en 2000 mod Audi A6 avant. Iannonsen står det bare at det er en 1,8. Får du denne bilen med 1,8 motor uten turbo? Er det den samme som står i A4'en - den med 125 hk? Står også at det er automatgir. Vanlig eller tiptronic? Bilen selges av forhandler. Det er grunnen til at jeg ikke ringer og spør i og med at det er søndag i dag... Dersom du har noen erfaringer med denne modellen, så kom med de! :) Kan også nevne at bilen har navigasjons system med tv, bose stereo, kjørekomputer, klimaanlegg, cd veksler, automatgir og alt det andre "vanlige" utstyret, utenom skinn interiør. Km: 150000 Noen formening om hva som ville være en fornuftig pris? Siter 1998 Audi A6 2,4 V6 Avant 1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt) 1991 Opel Calibra (Solgt) ------------------------ 1970 Mustang Mach 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars'n Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Har ikke så allverden med peiling på hva en slik ligger på i pris, men autodb er en fin plass å sammenligne på. Men vil tro at om det er den 125hk motoren, noen jeg er ganske sikker på, så er ikke den bilen no fartsmakin nei.. 125hk på den der tunge bilen!? Hadde det vært 125 sterke dieselhester hadde det vært noe annet, men jeg hadde styrt unna slik bil med den motoren ihvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjellings Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Det var 125 hk en ja... Og ja, jeg styrer unna den... litt synd egentlig for det var en pen bil med MYE utstyr... Har funnet en annen A6 nå somjeg har lyst på, men jeg vet ikke om jeg har råd. 1998 modell, 2,4 V6 165 hk, allt utstyr utenom navigasjon, oppgradert høytaler pakke+++. 130000km. Strøken bil. Noen som har erfaringer med denne motoren? Bensinforbruk? Siter 1998 Audi A6 2,4 V6 Avant 1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt) 1991 Opel Calibra (Solgt) ------------------------ 1970 Mustang Mach 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars'n Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 En som jobber der vi driver å renoverer (er elektriker i siemens) hadde en 2.4.. Men nå har han en nyere 2.7Tdi.. Va vist ganske gla i suppe den 2.4 litern.. men så kjører han bare i byen da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Det var 125 hk en ja... Og ja, jeg styrer unna den... litt synd egentlig for det var en pen bil med MYE utstyr... Har funnet en annen A6 nå somjeg har lyst på, men jeg vet ikke om jeg har råd. 1998 modell, 2,4 V6 165 hk, allt utstyr utenom navigasjon, oppgradert høytaler pakke+++. 130000km. Strøken bil. Noen som har erfaringer med denne motoren? Bensinforbruk? 1. Aldri sett 1.8 på 4B modellen av A6, men husker fattern hadde en A6 95/6 modell Avant med 125hk'eren, og DET var ingenting å skrive hjem om! :( Trodde eneste økonomimotor på 4B var 2L 130hk, men da tar jeg vel feil. 2. Hadde styrt unna 2.4 165hk. Rettere sagt, hadde styrt unna 4B bilene som er før faceliften. Har testet 97/98 og 03 modell 2.4Q Avant manuell. Er grei nok den første, men generell kvalitet på bilen er litt så som så, og synes girkassa var upresis! Alt slikt småtteri virker for meg som er mer på stell på faceliften, og 170hk utgaven av 2.4 virker litt mer livlig. Dog vant med å kjøre 2.3E, så synes jeg 2.4 igrunn er en håpløs motor. Den er en A til B sak, ikke noe mer. For mye masse som skal slepes rundt ift volumet siden det er V6, så den har ikke bunndrag eller toppeffekt, men den fungerer på mellomregisteret. Men alt i alt en kjedelig motor. Hadde heller gått for en ettersett 1.8TQ modell. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjellings Skrevet Mars 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Jeg synes v6'eren var helt grei. Ikke fått testet den så mye enda. Men bilen skal brukes til familiebil, så jeg er ikke ute etter den verste motoren heller da. Er mest inntressert i at bilen skal være rolig og behagelig å kjøre, samt kapabel til å ta en og annen forbikjøring uten problemer. Jeg legger kanskje ikke lista så høyt som deg, men jeg tror at jeg skal bli fornøyd. Dersom jeg skulle kjøpt bil for å kjøre fort på bane med, så hadde jeg sansynligvis ikkje kjøpt en A6, og heller ikke med automat... Men takk for tilbakemeldingene, alltid gøy å høre andres meninger Siter 1998 Audi A6 2,4 V6 Avant 1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt) 1991 Opel Calibra (Solgt) ------------------------ 1970 Mustang Mach 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Jeg har prøvd en A6 98-99 med den 1.8 125hk motoren og automat..... styr unna! det går VIRKELIG dårlig....... Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjellings Skrevet Mars 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Jeg har prøvd en A6 98-99 med den 1.8 125hk motoren og automat..... styr unna! det går VIRKELIG dårlig....... Hehe, tenkte meg det. Var ute å snaka me de på audisenteret. De mente att den eneste måten å få den bilen opp i fart var å kjøre utfor Prekestolen.... Har styrt unna den ja. Gadd ikke reise ut å se på den en gang. Kjøpte meg heller en 1998 A6 2,4, får den sansynligvis på onsdag. Klarer nesten ikke å vente.... Siter 1998 Audi A6 2,4 V6 Avant 1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt) 1991 Opel Calibra (Solgt) ------------------------ 1970 Mustang Mach 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Jeg synes v6'eren var helt grei.Men takk for tilbakemeldingene, alltid gøy å høre andres meninger Nå husker jeg i farten ikke om det var en quattrobil du var siklende på her, men det er jo greit nok at du ønsker deg en komfortabel familiebil. Jeg skal jo ikke si at 2.4en ikke er grei, men den virker så kjønnsløs for mitt vedkommende når den ikke har et solid bunndrag eller noe å hente på toppen. Dermed betyr det at du må lilgge på 3200-4500 for å ha noe særlig der, som ikke akkurat er normal penkjøring. 1.8T motoren derimot har en liten turbo som gjør at den lader tidlig og dermed får "TDI" kurve, altså mye moment på lavt turtall. 1.8T er originalt 210Nm 1750-4600 omdr/min, mens 2.4en har 230Nm ved 3200 omdreininger. Det sier seg da KLART hvilken motor som er mest kurrant for penkjørinigen da (spør du meg). Og 20Nm og 20hk er bittelitt, men så har du jo det brede registeret på 1.8Ten som nok på 60-100 etc vil veie opp for slikt. 0-100 skiller tre tideler, men slikt var uten betydning slik jeg forstår deg. edit: ser ut som vi må si gratulerer med ny bil :D Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.