Gå til innhold

Hvilke komponenter til bygging av anlegg

Ranger emnet


Tuscani

Anbefalte innlegg

Hei dere :) har en Hyundai Coupe 2002 modell

Er allerede monternt en rimelig god Pioneer spiller, og Pioneer kommer jeg til og fortsatt ha som spiller, av den enkle grunn at de er en av de få som har rattkontroll og det trenger jeg :)

 

Den har for øyeblikket original anlegg, men har tenkt og bygge stereo i bilen. Er også rimelig grønn på området. Noen som kan gi meg det ultimate oppsette når jeg trenger disse komponentene: Har i utgangspunktet tenkt og kjøre komplett Alpine?? Trenger ikke se på pris.

 

Ble nevnt at jeg burde nevne musikk smak og her går det vell mest i MPetre musikk, men liker det meste.

 

6x9ere bak i siden, her har jeg allerde kjøpt Alpine Type R på 275W

 

6,5" Component sett Alpine Type X på 300W

 

Sub, men hvilken dim? 12" Alpine Type X på 3000W

 

Forsterker til Høytalerne og mono blokk til suben(e)

 

Alpine MRV-F545 4 kanal

 

Alpine MRD-M1005 mono blokk

 

Komplett Alpine kommer på ca 10 lapper.

 

:wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette til 10 lapper? neppe! Men er veldig gode komponenter! :) Har selv den 4 kanaleren og skal bestille meg samme monoblokk snart! Er bra kvalitet over det hele og veldig kompakte saker. Spillerene deres er utmkerket m.t.p. lyd.

 

Har ikke fått høre på komponentsettet eller sub i X-serien, men har hørt at det spiller meget pent!

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du det til at komplett Alpine koster deg 10lapper? Jeg har Alpine Type-R 12" og Alpine MRD-M500 monoblokk, samt en Alpine MRV-F540 forsterker liggende, og da har jeg allerede bikket 10000kr og vel så det! :wonder

 

Ang. ultimate oppsettet skal ikke jeg uttale meg, men jeg er hvertfall veldig fornøyd med Type-R suben og forsterkeren:)

 

EDIT: Noen var visst før meg :op

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette til 10 lapper? neppe! Men er veldig gode komponenter! :) Har selv den 4 kanaleren og skal bestille meg samme monoblokk snart! Er bra kvalitet over det hele og veldig kompakte saker. Spillerene deres er utmkerket m.t.p. lyd.

 

Har ikke fått høre på komponentsettet eller sub i X-serien, men har hørt at det spiller meget pent!

 

Mvh Tony

 

Kan godt ramse opp prisene :P

 

Alpine MRD-M1005 Pris 2318,-

 

Alpine MRV-F545 Pris 2246,-

 

Alpine SPX-177R Pris 1661,-

 

Alpine SPR-69LP Pris 649,-

 

Sum: 8592,5 inklusiv moms, men pluss frakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hva du er ute etter med et anlegg.

Personlig liker jeg hifi lyden. En ren og pen lyd, i forhold til bulder og brak.

 

Mitt forslag :

Frontsett : Focal 165V2S - 6,5" komponent system (eventuellt et 5.25" hvis det er det du har plass til i dørene) pris på 6.5" : 2590,-

 

Bak : Focal 165CV1 hvis du har 6.5" her, hvis du absolutt skal ha 6x9", Focal 690V1. Pris 1390,- for 6,5" og 1590,- for 6x9"

 

Sub : Focal 33V2, 13" - pris 2990,-

 

Forsterker : Audison Lrx 5.600, 4x60W + 1x240W RMS. Pris 5490,-

 

Kondensator : HELIX DPC 1.000 1.0F kondensator, digital topp, pris 1590,-

 

Totalpris på dette blir da 14.050,- (14.250 hvis du skal ha 6x9")

Priser er hentet fra http://www.iceaudio.no

Hvis broren din bor i usa skaffer han det sikkert mye billigere.

 

Og som noen sier her, hvis det skulle være noe med delene, er det fortsatt fabrikkgaranti, som du kan ordne med forhandlere her i Norge.

 

Hvis du ønsker noe billigere, kan du gå ned til V1 serien, eller helt ned til A1 serien om det skulle være sånn.

 

Dette anlegget gir en VELDIG pen og ren lyd, men samtidig har en del punch!

Er avhengig av at du har nogenlunde gode kabler, og en god spiller.

 

En god spiller er VELDIG viktig uansett hva slags anlegg du skal bygge!!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hva du er ute etter med et anlegg.

Personlig liker jeg hifi lyden. En ren og pen lyd, i forhold til bulder og brak.

 

Mitt forslag :

Frontsett : Focal 165V2S - 6,5" komponent system (eventuellt et 5.25" hvis det er det du har plass til i dørene) pris på 6.5" : 2590,-

 

Bak : Focal 165CV1 hvis du har 6.5" her, hvis du absolutt skal ha 6x9", Focal 690V1. Pris 1390,- for 6,5" og 1590,- for 6x9"

 

Sub : Focal 33V2, 13" - pris 2990,-

 

Forsterker : Audison Lrx 5.600, 4x60W + 1x240W RMS. Pris 5490,-

 

Kondensator : HELIX DPC 1.000 1.0F kondensator, digital topp, pris 1590,-

 

Totalpris på dette blir da 14.050,- (14.250 hvis du skal ha 6x9")

Priser er hentet fra http://www.iceaudio.no

Hvis broren din bor i usa skaffer han det sikkert mye billigere.

 

Og som noen sier her, hvis det skulle være noe med delene, er det fortsatt fabrikkgaranti, som du kan ordne med forhandlere her i Norge.

 

Hvis du ønsker noe billigere, kan du gå ned til V1 serien, eller helt ned til A1 serien om det skulle være sånn.

 

Dette anlegget gir en VELDIG pen og ren lyd, men samtidig har en del punch!

Er avhengig av at du har nogenlunde gode kabler, og en god spiller.

 

En god spiller er VELDIG viktig uansett hva slags anlegg du skal bygge!!

 

Når det gjelder bakhøytalerne så er det 6X9 dimmensjon jeg kommer til og bruke, fordi de passer rett inn original festene bak. Kommer ikke til og bygge noe synlig anlegg, men bruke det som er orignalt.

 

Er nok enig med deg i at en ren pen lyd er og foretrekke fremfor bulder og brak, skal jo ikke være slik at du hører bilen på lang avstand.

 

Kommer til og lydisolere med Brown Bread fordi det er lett og legge i dørene kontra noise killer som er et flytende matriale.

 

Må bruke litt tid på og finne sjapper der borte som selger Focal.

 

Hva er funksjonen til en kondensator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bakhøytalerne så er det 6X9 dimmensjon jeg kommer til og bruke, fordi de passer rett inn original festene bak. Kommer ikke til og bygge noe synlig anlegg, men bruke det som er orignalt.

 

Er nok enig med deg i at en ren pen lyd er og foretrekke fremfor bulder og brak, skal jo ikke være slik at du hører bilen på lang avstand.

 

Kommer til og lydisolere med Brown Bread fordi det er lett og legge i dørene kontra noise killer som er et flytende matriale.

 

Må bruke litt tid på og finne sjapper der borte som selger Focal.

 

Hva er funksjonen til en kondensator?

 

En kondensator gjør at forsterkeren får en stabil strømkilde.

Fungerer på en måte som et mellom-batteri. Hvis du kobler forsterkeren rett på batteriet, vil den noen ganger ikke klarer å levere nok strøm for å få full utnyttelse av forsterkeren. Kondensatorer hindrer dette. Størrelse på kondensator avhenger av størrelsen på forsterkeren.

 

Når det gjelder å finne forhandlere av Focal kan du se på iceaudio.no. De har en liste over forhandlere som kjøper av de.

 

Alex

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og som noen sier her, hvis det skulle være noe med delene, er det fortsatt fabrikkgaranti, som du kan ordne med forhandlere her i Norge.

 

Dette er IKKE riktig. Importør har ingen forpliktelser ovenfor utstyr som ikke er distribuert fra den respektive importør. Varer importert for egen regning faller ikke under Norske garantiregler og kjøpsloven.

 

Dette til info:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er IKKE riktig. Importør har ingen forpliktelser ovenfor utstyr som ikke er distribuert fra den respektive importør. Varer importert for egen regning faller ikke under Norske garantiregler og kjøpsloven.

 

Dette til info:)

 

Dette gjelder vel ikke mtp reklamasjon?!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår