Gå til innhold

Fjerne asfaltstøv..

Ranger emnet


bete

Anbefalte innlegg

Vasker da begge bilene her hjemme med lampeolje eg, eneste som tar dritten skikkligt, men går over med turtle wax sin blåe såpe etterpå, men å vaske bilen i lampeolje tror eg ikkje skader noe, bilen blir meget blank og fin også, er fin på diesel søl som er ett H**** å få vekk, bare drar svampen over så er det vekke, eg har lampeoljen på en sprute flaske og sprayer på en ny spylt bil, og gnikker med svampen, fikk dette tipset av en endre taxi sjøfør,., Og lampeolje er da ganske billigt også, kjøper den på europris,,.

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så kan du kikke i Rekvisitahylla med Auto Glym sine produkter... Er ganske sikker på du finner noe som tar dritten der. Brukte Autoglym for første gang for kort tid siden men sjokkerende godt resultat!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at lampeolje funker fett, er usikker på hvor godt lakken tåler dette men...

 

autorens på statoil er nå noe jeg har brukt siden dag 1.. funker nydelig.. fyller det over på en gammel jif-flaske og så er det bare å dusje på.. men ikke la det sitte for lenge, da tørker det bare igjen og så er du tilbake til square one..

 

du må ta seksjon for seksjon, sprut hele tiden en seksjon i forveien når du vasker :) da tørker det ikke...

 

fant faktisk en guide på mercefreaken, ville sett litt på den.. mange kjekke tips :)

http://www.mercefreaken.com/vedlikehold.htm

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hmm, no vasket eg bilen min etter vinteren.

Og eg kjenner små "klumper" på lakken.

Prøvde først på laurdagen med høgtrykken på statoil, før eg tok handvask idag.

Men disse forbanna klumpetinga er der enda.

Korleis skal eg få dei vekk?

Det er nede på dørsidene der som alt asfaltstøvet har samlet seg at dei har blitt igjenn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår